Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Платник не довів реальність операцій під час перевірки: рішення суду

22.04.2025

Судом апеляційної інстанції у справі № 440/6740/24 підтримано позицію контролюючого органу щодо правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення, яким зменшено від`ємне значення об`єкта обкладення податком на прибуток на загальну суму 4 826 437 грн.

Так, контролюючим органом проведено документальну планову виїзну перевірку та складено акт. Під час розгляду справи судом встановлено, що згідно штатного розпису товариства (позивача), у відділі постачання передбачено 7 посад працівників, які мають обов’язки з постачання товарів, а саме: начальник постачання – 1 особа, менеджер з постачання – 5 осіб, менеджер з маркетингу – 1 особа, а також в адміністративному відділі: менеджер з розвитку – 1 особа.

Проте, обсяг чистого доходу, отриманого від діяльності працівників (7 осіб), які задіяні на підприємстві з постачанням продукції, та відсотку чистого доходу, отриманого від діяльності платника з пошуку постачальників сільськогосподарської продукції, становить до 100 % від загального обсягу реалізації зернових культур всього підприємства.

Крім того, судом встановлено, що директор товариства (позивач) займав посаду директора та головного бухгалтера одночасно декількох товариств, працю найманих працівників не використовував. Згідно з додатком 1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, таблицею 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам», поданих до Головного управління ДПС у Полтавській області, товариством (позивачем) та іншим товариством задекларовано повну кількість календарних днів перебування директора у трудових відносинах на цих підприємствах.

Суд звернув увагу, що в актах прийому-передачі виконаних робіт вказано, що робота проведена позивачем – це діяльність з пошуку постачальників зернових культур, шляхом проведення необхідної роботи, результатом якої має стати здійснення закупівлі замовником сільськогосподарської продукції підприємствам, яких знайшов виконавець, проте, вказані акти не містять найменування контрагентів, у яких закуплено продукцію, кількість, якість та обсяги закупленої сільськогосподарської продукції.

Крім того, у вказаних актах відсутні відомості про валовий прибуток, який дає можливість встановити розмір винагороди.

Таким чином, суд зазначив, що надані позивачем первинні документи не розкривають зміст та не підтверджують фактичного (реального) здійснення господарських оподатковуваних операцій, оскільки цими документами неможливо підтвердити реальність надання саме платником послуг з пошуку постачальників зернових культур, результатом яких мало стати здійснення закупівлі позивача сільськогосподарської продукції у контрагентів.

Із врахуванням вищевикладених обставин, судом зроблено висновок, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача обґрунтоване, у зв’язку з чим відсутні підстави для його скасування.

Відтак, Другим апеляційним адміністративним судом скасовано рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.12.2024 та прийнято нову постанову від 18.03.2025 у справі № 440/6740/24, якою відмовлено у задоволенні позову.

Головне управління ДПС у Полтавській області

 


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
26.06.2025
Як і коли компенсують витрати бізнесу за облаштування робочого місця особи з інвалідністю
Надаємо відповіді на запитання щодо компенсації на облаштування робочого місця для особи з інвалідністю. Більше за темою: Як оскаржити розрахунок санкцій від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю в адміністративному порядку Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: о...
26.06.2025
Коли роботодавець має право перераховувати заробітну плату іншій фізособі
У законодавстві немає заборони для перерахування заробітної плати працівника на рахунок іншої фізичної особи. Більше за темою: Чи може директор підприємства працювати без зарплати? Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання Якщо заборгованість із зарплати виплачується ...
26.06.2025
Як не пропустити черговий платіж за ліцензію
Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, повідомлення щодо дати, з якої припиняється дія ліцензії платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної...
Кращі матеріали