Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Основні засоби тимчасово виведені з експлуатації. Що з податковою амортизацією?

07.06.2019

У листі від 22.04.19 р. № 11210-09-63/11170 (далі – Лист № 11210) Мінфін відповідає на запитання ДФС. Запитання звучить так:

Чи можна платникам податку на прибуток, які ведуть бухоблік за правилами міжнародних стандартів, нараховувати в податковому обліку амортизацію на основні засоби (далі – ОЗ), якщо такі ОЗ знаходяться на консервації, капітальному ремонті, модернізації, добудові, дообладнанні або реконструкції?

Запитання виникло тому, що згідно з п. 55 МСБО 16 нарахування амортизації на такі об'єкти ОЗ у бухобліку не переривається (на відміну від вимог, передбачених п. 29 П(С)БО 7). ОЗ продовжують амортизуватися аж до моменту їх переведення до складу необоротних активів, що утримуються для продажу, або до припинення визнання їх активом.

Нагадаємо, ще минулого року тим платникам податку на прибуток, які ведуть бухоблік згідно з МСБО, податківці роз'яснювали таке. Якщо за правилами міжнародного бухобліку нарахування амортизації на об'єкт ОЗ у разі його тимчасового виведення з експлуатації в бухобліку не переривається, то не потрібно припиняти нарахування і податкової амортизації. Навіть якщо такий об'єкт тимчасово не використовується в госпдіяльності підприємства (див., наприклад, Індивідуальну податкову консультацію ДФС від 19.07.18 р. № 3171/6/99-99-15-02-02-15/ІПК).

Проте тепер фахівці ДФС чомусь засумнівалися у правильності своїх консультацій і звернулися за роз'ясненнями до Мінфіну.

А Мінфін, на жаль, роз'яснив, що платники, які ведуть облік за міжнародними бухгалтерськими стандартами, при обчисленні податку на прибуток не повинні враховувати амортизацію об'єктів ОЗ, переведених на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання та консервацію.

Аргументи міністерства такі. Поняття податкової амортизації ОЗ з пп. 14.1.3 Податкового кодексу передбачає системний розподіл вартості таких ОЗ протягом строку їх корисного використання (експлуатації). А період перебування ОЗ на реконструкції, модернізації, добудові, дообладнанні та консервації не є строком корисного використання (експлуатації) такого ОЗ.

Отже, будьте пильні! Тепер податківці готуються використовувати ці роз'яснення Мінфіну в ході перевірок платників (лист ДФС від 15.05.19 р. № 15340/7/99-99-15-02-02-17).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
21.05.2025
Паперова трудова книжка або як завершити перехід на електронну форму
Коли слід завершити процедуру сканування паперових трудових книжок і внести їх на вебпортал Пенсійного фонду? Більше за темою: Електронна та паперова трудова книжка: що треба знати працівнику та роботодавцю Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Уже не перший рік українці корис...
21.05.2025
Як скласти звітність з екологічного податку
Платники екоподатку складають податкові декларації, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання дек...
21.05.2025
Працівник – ВПО: коли він має повідомити про зміну місця проживання
Скільки надається часу внутрішньо переміщеним особам для повідомлення про зміну місця проживання та куди подавати оновлені дані? Більше за темою: Чи можна прийняти на роботу ВПО, не звільнену з попереднього місця роботи? Одним із ключових обов’язків внутрішньо переміщених осіб є своєчасне інф...
Кращі матеріали
Центр сповіщень