Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Організація бухобліку на підприємстві

08.03.2018

ЛИСТ Міністерства соціальної політики України

від 17.01.18 р. № 28/0/22-18

Щодо організації бухобліку на підприємстві

<...>

Відповідно до статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Однією із форм ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, в установі, організації є створення бухгалтерської служби (структурного підрозділу: управління, відділ, сектор тощо) на чолі з головним бухгалтером або внесення до штату підприємства (установи, організації) посади бухгалтера.

Водночас відповідно до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (далі – Типове положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.11 р. № 59, бухгалтерська служба утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, – департамент, управління, відділ, сектор або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.

У разі коли в бюджетній установі не утворюється бухгалтерська служба, повноваження головного бухгалтера бюджетної установи, встановлені зазначеним Типовим положенням, поширюються на спеціаліста, на якого покладається виконання завдань та функціональних обов’язків бухгалтерської служби, посадова інструкція якого затверджується керівником бюджетної установи.

У Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 28.07.10 р. № 327, містяться назви посад «Головний бухгалтер» з кодом 1231 (професійне угрупування «Керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники»), «Бухгалтер (з дипломом спеціаліста)» з кодом 2411.2 (професійне угрупування «Аудитори та кваліфіковані бухгалтери», розділ «Професіонали») та «Бухгалтер» з кодом 3433 (професійне угрупування «Бухгалтери та касири-експерти», розділ «Фахівці»).

Таким чином, якщо у відповідній установі не створюється структурний підрозділ бухгалтерської служби, до штатного розпису цієї установи вводиться посада бухгалтера певної категорії, на якого покладається виконання завдань та функціональних обов’язків бухгалтерської служби. Кваліфікаційні вимоги до цього бухгалтера визначаються відповідно до кваліфікаційних вимог відповідної кваліфікаційної категорії, визначених кваліфікаційною характеристикою «Бухгалтер (з дипломом спеціаліста)».

Що стосується вашої ситуації, то штатний розпис потребує приведення у відповідність до норм вищезазначеного законодавства. Слід зазначити, що приведення у відповідність діючого штатного розпису не створює правових наслідків для вже звільнених працівників.

У свою чергу роботодавець має здійснити всі можливі заходи відповідно до норм трудового законодавства з метою захисту трудових прав працівників.

Визначення конкретної особи, яка може понести відповідальність, у вашому випадку залежить від повноважень посадових осіб конкретного підприємства, установи, організації.

Одночасно повідомляємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, рекомендаційний та необов’язковий характер.

Заступник директора юридичного

департаменту – начальник відділу                                                                                                І. Кузнєцова

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
03.09.2025
Який термін дії колективного договору
Після закінчення строку чинності колективний договір продовжує діяти до того часу, поки сторони не укладуть новий або не переглянуть чинний, якщо інше не передбачено самим договором. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колектив...
03.09.2025
Паперовий чи електронний: який ВОД повинен мати військовозобов’язаний працівник
У період мобілізації громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ. Чи є різниця між паперовою та електронною формою ВОД? Більше за темою: Медикині: нові правила військового обліку Заповнюємо нову форму списків персонального...
03.09.2025
Роботодавець не зробив запис у трудовій книжці про перейменування підприємства: які наслідки
Негативні наслідки за формальну неправильність оформлення документів не повинні покладатися на працівника. Відсутність запису про перейменування підприємства не повинна позбавляти права на зарахування стажу та призначення пенсії за віком. Більше за темою: Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оф...
Кращі матеріали