Організація бухобліку на підприємстві
08.03.2018 2328 0 0
ЛИСТ Міністерства соціальної політики України
від 17.01.18 р. № 28/0/22-18
Щодо організації бухобліку на підприємстві
<...>
Відповідно до статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.
Однією із форм ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, в установі, організації є створення бухгалтерської служби (структурного підрозділу: управління, відділ, сектор тощо) на чолі з головним бухгалтером або внесення до штату підприємства (установи, організації) посади бухгалтера.
Водночас відповідно до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (далі – Типове положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.11 р. № 59, бухгалтерська служба утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, – департамент, управління, відділ, сектор або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.
У разі коли в бюджетній установі не утворюється бухгалтерська служба, повноваження головного бухгалтера бюджетної установи, встановлені зазначеним Типовим положенням, поширюються на спеціаліста, на якого покладається виконання завдань та функціональних обов’язків бухгалтерської служби, посадова інструкція якого затверджується керівником бюджетної установи.
У Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 28.07.10 р. № 327, містяться назви посад «Головний бухгалтер» з кодом 1231 (професійне угрупування «Керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники»), «Бухгалтер (з дипломом спеціаліста)» з кодом 2411.2 (професійне угрупування «Аудитори та кваліфіковані бухгалтери», розділ «Професіонали») та «Бухгалтер» з кодом 3433 (професійне угрупування «Бухгалтери та касири-експерти», розділ «Фахівці»).
Таким чином, якщо у відповідній установі не створюється структурний підрозділ бухгалтерської служби, до штатного розпису цієї установи вводиться посада бухгалтера певної категорії, на якого покладається виконання завдань та функціональних обов’язків бухгалтерської служби. Кваліфікаційні вимоги до цього бухгалтера визначаються відповідно до кваліфікаційних вимог відповідної кваліфікаційної категорії, визначених кваліфікаційною характеристикою «Бухгалтер (з дипломом спеціаліста)».
Що стосується вашої ситуації, то штатний розпис потребує приведення у відповідність до норм вищезазначеного законодавства. Слід зазначити, що приведення у відповідність діючого штатного розпису не створює правових наслідків для вже звільнених працівників.
У свою чергу роботодавець має здійснити всі можливі заходи відповідно до норм трудового законодавства з метою захисту трудових прав працівників.
Визначення конкретної особи, яка може понести відповідальність, у вашому випадку залежить від повноважень посадових осіб конкретного підприємства, установи, організації.
Одночасно повідомляємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, рекомендаційний та необов’язковий характер.
Заступник директора юридичного
департаменту – начальник відділу І. Кузнєцова
Коментарі до матеріалу