Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Організація бухобліку на підприємстві

08.03.2018

ЛИСТ Міністерства соціальної політики України

від 17.01.18 р. № 28/0/22-18

Щодо організації бухобліку на підприємстві

<...>

Відповідно до статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Однією із форм ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, в установі, організації є створення бухгалтерської служби (структурного підрозділу: управління, відділ, сектор тощо) на чолі з головним бухгалтером або внесення до штату підприємства (установи, організації) посади бухгалтера.

Водночас відповідно до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (далі – Типове положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.11 р. № 59, бухгалтерська служба утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, – департамент, управління, відділ, сектор або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.

У разі коли в бюджетній установі не утворюється бухгалтерська служба, повноваження головного бухгалтера бюджетної установи, встановлені зазначеним Типовим положенням, поширюються на спеціаліста, на якого покладається виконання завдань та функціональних обов’язків бухгалтерської служби, посадова інструкція якого затверджується керівником бюджетної установи.

У Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 28.07.10 р. № 327, містяться назви посад «Головний бухгалтер» з кодом 1231 (професійне угрупування «Керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники»), «Бухгалтер (з дипломом спеціаліста)» з кодом 2411.2 (професійне угрупування «Аудитори та кваліфіковані бухгалтери», розділ «Професіонали») та «Бухгалтер» з кодом 3433 (професійне угрупування «Бухгалтери та касири-експерти», розділ «Фахівці»).

Таким чином, якщо у відповідній установі не створюється структурний підрозділ бухгалтерської служби, до штатного розпису цієї установи вводиться посада бухгалтера певної категорії, на якого покладається виконання завдань та функціональних обов’язків бухгалтерської служби. Кваліфікаційні вимоги до цього бухгалтера визначаються відповідно до кваліфікаційних вимог відповідної кваліфікаційної категорії, визначених кваліфікаційною характеристикою «Бухгалтер (з дипломом спеціаліста)».

Що стосується вашої ситуації, то штатний розпис потребує приведення у відповідність до норм вищезазначеного законодавства. Слід зазначити, що приведення у відповідність діючого штатного розпису не створює правових наслідків для вже звільнених працівників.

У свою чергу роботодавець має здійснити всі можливі заходи відповідно до норм трудового законодавства з метою захисту трудових прав працівників.

Визначення конкретної особи, яка може понести відповідальність, у вашому випадку залежить від повноважень посадових осіб конкретного підприємства, установи, організації.

Одночасно повідомляємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, рекомендаційний та необов’язковий характер.

Заступник директора юридичного

департаменту – начальник відділу                                                                                                І. Кузнєцова

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня змінюються правила працевлаштування осіб з інвалідністю Держстат оприлюднив звітність-2026: що та коли подаватимемо Закон про Держбюджет–2026 підписано Президентом До 1 лютого бронювання займатиме тільки 24 години Бронювання для бізнесу: 45-д...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
19.12.2025
Які наслідки з ПДВ у разі списання дебіторської заборгованості нерезидента
Податкові наслідки з ПДВ не виникають. Більше за темою:   Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості Як списати дебіторську заборгованість, не визнану судом?   Які податкові наслідки з ПДВ виникають у підприємства у разі списання дебіторської заборгованості нерезидента...
19.12.2025
Куди подавати декларацію з податку на прибуток підприємств/звіт неприбуткової організації у разі зміни реєстрації, пов’язаної зі зміною контролюючого органу
Платник податку на прибуток у разі зміни місцезнаходження платника податків, пов’язаної зі зміною контролюючого органу, подає декларацію та сплачує податок на прибуток за попереднім місцезнаходженням до закінчення поточного бюджетного періоду (календарного року). Докладніше див. нижче. Більше ...
19.12.2025
Які місця торгівлі враховуються для визначення вимог щодо зарплати у разі торгівлі підакцизними товарами: всі чи тільки ті, на які отримано ліцензії
При визначенні розміру середньої щомісячної зарплати, нарахованої СГ, який отримав ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами, враховуються тільки ті місця роздрібної торгівлі, на які таким СГ отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Докладніше див. нижч...
Кращі матеріали