Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Визначення кодів водних об’єктів при декларуванні податкових зобов’язань з рентної плати

17.10.2019

Відповідно до пп. 14.1.59 ПКУ житлово-комунальними підприємствами визначено суб’єктів господарювання, які безпосередньо виробляють, створюють та/або надають житлово-комунальні послуги.

Платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – Водокористувачі, Рентна плата) є первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів на підставі дозволів на спецводокористування (п. 255.1 ПКУ).

Платники Рентної плати щоквартально складають податкову декларацію з рентної плати за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. №719 (далі – Декларація), зокрема податкові зобов’язання з Рентної плати обчислюються та декларуються у додатку 5 до Декларації (далі – Додаток 5).

В умовах дії порядку, встановленого ст. 255 ПКУ при визначенні податкових зобов’язань з Рентної плати, об’єкт оподаткування Рентною платою (фактичний обсяг води, який використовують Водокористувачі) розділяється на 3 складові частини, залежно від напрямків її використання (постачання), зокрема:

  • обсяг води, що постачається Водокористувачами населенню для задоволення його питних і санітарно – гігієнічних потреб;
  • обсяг води, що постачається Водокористувачами юридичним особам та фізичним особам – підприємцям, у тому числі теплопостачальним організаціям, ОСББ, ЖБК, тощо, незалежно від напрямків її використання (постачання) останніми;
  • обсяг води, що використовується Водокористувачами на власні технологічні потреби, у тому числі втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг.

Для кожної зі складових частин загального об’єкта оподаткування Рентною платою за кожним типом водного об’єкта складається окремий розрахунок (Додаток 5), із зазначенням:

  • у рядку 8 – обсягу води, що постачається (використовується) водокористувачами залежно від напрямків її використання (постачання).
  • у рядку 9 – ставки Рентної плати, визначеної відповідно до п. 255.1 – 255.2 ПКУ,
  • у рядку 10.2 – коефіцієнта, який відображає напрямок використання (постачання) об’єкта оподаткування, а саме:
  1. для обсягів води, які передбачені умовою пп. 255.4.1 ПКУ як такі, що використані Водокористувачами для задоволення санітарно – гігієнічних потреб населення (далі – Задоволення потреб населення) «0» (нуль);
  2. для обсягів води, які постачаються Водокористувачами фізичним особам – підприємцям та юридичним особам (далі – Постачання вторинним водокористувачам) «1» (один);
  3. для обсягів води, які використовуються Водокористувачами на власні технологічні потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово – комунальних послуг (далі – Власні технологічні потреби) «0,3».

Водночас декларування податкових зобов’язань з рентної плати у Додатку 5, з метою спрямування Рентної плати до відповідних бюджетів, передбачено за кодами водних об’єктів, які визначаються відповідно до Кодифікації водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води згідно з розділом IX ПКУ (додаток 16 до Декларації) (далі – Кодифікація водних об’єктів), які зазначаються платниками Рентної плати у рядку 6 Додатка 5. Для кожного типу водного об’єкта, визначеного відповідно до Кодифікації водних об’єктів складається окремий Додаток 5.

При цьому підприємствам ЖКГ при декларуванні податкових зобов’язань з рентної плати для визначення кодів водних об’єктів, що зазначаються у рядках 6 Додатків 5 слід використовувати коди водних об’єктів за типом таких водних об’єктів наданих їм у користування згідно з Кодифікацією водних об’єктів за обсяги води, які використовуються для:

  • власних технологічних потреб – коди водних об’єктів групи 4.0.0 «Води, які використовують житлово-комунальні підприємства (п. 255.7 ПКУ)»;
  • задоволення потреб населення, а також постачання вторинним водокористувачам – коди водних об’єктів групи 1.0.0 «Води, отримані шляхом забору води з водних об’єктів для цілей центрального водопостачання та провадження господарської діяльності».

Інтегрування задекларованих платниками рентної плати сум податкових зобов’язань з рентної плати до карток особових рахунків платників здійснюється за кодами бюджетної класифікації, затвердженої наказом Мінфіну від 14.01.2011 р. №11 «Про бюджетну класифікацію», зокрема:

  • рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об’єктів місцевого значення) – 13020100;
  • рентна плата за спеціальне використання води водних об’єктів місцевого значення – 13020200;
  • надходження з рентної плати за спеціальне використання води від підприємств житлово – комунального господарства – 13020400.

Таким чином помилкове зазначення кодів водних об’єктів у рядку 6 Додатка 5 викликає необхідність коригування податкових зобов’язань з Рентної плати у частині визначення міжбюджетних відносин.

Зокрема, в уточнюючому Додатку 5 задекларовані податкові зобов’язання з рентної плати, які у зв’язку із невірно визначеним (зазначеним) кодом водного об’єкта підлягають анулюванню зазначається:

  • у р. 6 – код водного об’єкта, зазначений у раніше поданому Додатку 5, що підлягає виправленню,
  • у р. 13 – сума податкових зобов’язань, що відповідає величині 0 «нуль»,
  • у р. 14 – сума податкових зобов’язань, що уточнюється,
  • у р. 14.2 – сума податковий зобов’язань, що підлягає зменшенню.

У уточнюючому Додатку 5, у якому обчислюється сума податкових зобов’язань, що підлягає нарахуванню за необхідним кодом водного об’єкта зазначається:

  • у р. 6 – необхідний (виправлений) код водного об’єкта, визначений відповідно до Кодифікації водних об’єктів,
  • у р. 8 – об’єкт оподаткування Рентною платою за напрямком використання (постачання), що відповідає коду водного об’єкта, зазначеного у р. 6,
  • у р. 9 – ставка Рентної плати, визначена відповідно до п. 255.1 – 255.2 ПКУ,
  • у р. 10 – коефіцієнт, який застосовується для обчислення сум податкових зобов’язань Рентної плати для об’єкта оподаткування Рентною платою за напрямком використання (постачання), що відповідає коду водного об’єкта, зазначеного у р. 6,
  • у р. 13 – обчислена сума податкового зобов’язання з Рентної плати,
  • у р. 14 – сума податкового зобов’язання, що уточнюється – «0» (нуль);
  • у р. 14.1 – сума податкового зобов’язання, що збільшується, яка відповідає сумі податкового зобов’язання з Рентної плати зазначеного у р. 13 Додатку 5,
  • у р. 15 – розмір штрафної санкції, визначеної відповідно до п. 50.1 ПКУ,
  • у р. 16 – обчислена сума штрафної санкції,
  • у р. 17 – сума пені, визначена відповідно до ст. 129 ПКУ.

Якщо підприємство ЖКГ при декларуванні податкових зобов’язань з рентної плати за звітні (податкові) періоди починаючи з 01 січня 2018 року обчислювало податкові зобов’язання з рентної плати із застосуванням до всього загального об’єкта оподаткування рентною платою коефіцієнта «0,3», таке підприємство ЖКГ складає окремі уточнюючі декларації за відповідні звітні (податкові) періоди із Додатками 5 до неї, кількість яких повинна відповідати кількості складових частин загального об’єкта оподаткування рентною платою, визначених у залежності від напрямків використання (постачання) води за типами водних об’єктів відповідно до кодифікації водних об’єктів.

Докладніше з порядком подання уточнюючої декларації з рентної плати за спеціальне використання води підприємствами житлово-комунального господарства та прикладами заповнення декларації можна ознайомитися в листі ГУ ДПС України від 23.09.2019 р. №1736/7/99-00-04-04-03-17.

 

rv.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Чи можна продовжити відпустку без збереження зарплати при виїзді за кордон
Працівник, який виїхав за кордон, отримав відпустку без збереження заробітної плати тривалістю 90 календарних днів. Чи можна її продовжити?  Більше за темою: Тривалість відпустки за основним місцем роботи більша, ніж на роботі за сумісництвом: що робити? Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону від 15...
16.09.2025
Чи зараховується безоплатна відпустка до періоду для надання щорічної відпустки
Чи дає період відпустки без збереження заробітної плати право на щорічну відпустку з урахуванням внесених змін від 22.11.2023 до Закону від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки»? Більше за темою: Особливості надання відпусток у період воєнного стану У зв’язку зі змінами, внесеним...
16.09.2025
Як запровадити чотирьохденний робочий тиждень
Розкажемо про види та випадки встановлення неповного робочого часу, про встановлення неповного робочого часу з ініціативи роботодавця, про особливості зміни істотних умов праці, про ризики для роботодавця за недотримання законодавчо визначеної процедури тощо. Больше по теме: Що вважається зміною іс...
Кращі матеріали