Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оформлення заяв-розрахунків для фінансування лікарняних

21.02.2020

Важливим елементом у взаємодії робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) та страхувальників (роботодавців) є заява-розрахунок для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві (далі – заява-розрахунок). Саме цей документ, оформлений за встановленим зразком, є підставою для здійснення Фондом фінансування страхувальників.

Схема фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду така.

Відповідно до Порядку №12 після прийняття комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства, установи, організації рішення про призначення матеріального забезпечення заява-розрахунок із нарахованими сумами призначеної допомоги передається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду не пізніше 5 робочих днів із дати прийняття такого рішення.

Інформація, внесена до заяви-розрахунку, повинна повністю відповідати документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей), та бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку.

Із моменту надходження заяви-розрахунку до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення проводиться перевірка всієї інформації, що в ній зазначена, а саме:

  • правильності заповнення реквізитів;
  • наявності даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • наявності даних про сплату страхувальником єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ);
  • наявності у Фонді зареєстрованого нещасного випадку або професійного захворювання (у разі проведення виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей);
  • правильності нарахування виплат.

У разі відсутності зауважень протягом 10 робочих днів Фонд здійснює фінансування зазначених у заяві-розрахунку сум.

У разі виявлення помилок чи недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення або з відмовою в прийнятті та наданням обґрунтованих пояснень.

Протягом минулого року перед фахівцями Фонду гостро стояло питання затримки фінансування матеріального забезпечення та, як наслідок, отримання застрахованими особами допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах із запізненням. Основною причиною виникнення заборгованості Фонду перед застрахованими особами є знижена частка відрахувань від ЄСВ після об’єднання ФСС НВВ і ФСС з ТВП.

Відповідно до Закону № 1105-ХІV  після отримання фінансування роботодавцем на окремий поточний рахунок допомога виплачується працівникам у найближчий після дня призначення строк, встановлений для виплати заробітної плати. Законодавством не забороняється роботодавцю здійснювати таку виплату відразу після отримання коштів від Фонду. Часто це суттєво може скоротити термін очікування застрахованими особами необхідної допомоги.

Фахівцями управління та його відділень вживаються всі можливі заходи для того, щоб запобігти затримці надання застрахованим особам матеріального забезпечення, проте й страхувальники повинні забезпечити вчасне, повне та достовірне оформлення заяв-розрахунків.

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
26.12.2025
У 2025 році середній розмір компенсації роботодавцям за облаштування інклюзивного робочого місця складав 77 000 грн
Кожен роботодавець, який працевлаштовує людину з інвалідністю, має право на компенсацію витрат на облаштування робочого місця. Середня така виплата становить 77 тисяч гривень. Більше за темою: Санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю Компенсація витрат на облаштуванн...
26.12.2025
Особливості визначення фінрезультату до оподаткування у разі застосовання прискореної амортизації
Якщо продаж ОЗ відбувся після закінчення періоду нарахування прискореної амортизації такого ОЗ, то фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначеної відповідно до НП(С)БО або МСФЗ та зменшується на суму залишкової вартості окремого о...
26.12.2025
Чим керувалася ДПС при складанні Плану-графіка перевірок на 2026 рік
План-графік складено з акцентом на якість перевірок, а не на їх кількість. Контрольні заходи спрямовуються лише на платників, у яких є висока ймовірність порушення податкового законодавства та можливі значні недоплати до бюджету. Більше за темою: Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий...
Кращі матеріали