Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оформлення заяв-розрахунків для фінансування лікарняних

21.02.2020

Важливим елементом у взаємодії робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) та страхувальників (роботодавців) є заява-розрахунок для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві (далі – заява-розрахунок). Саме цей документ, оформлений за встановленим зразком, є підставою для здійснення Фондом фінансування страхувальників.

Схема фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду така.

Відповідно до Порядку №12 після прийняття комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства, установи, організації рішення про призначення матеріального забезпечення заява-розрахунок із нарахованими сумами призначеної допомоги передається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду не пізніше 5 робочих днів із дати прийняття такого рішення.

Інформація, внесена до заяви-розрахунку, повинна повністю відповідати документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей), та бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку.

Із моменту надходження заяви-розрахунку до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення проводиться перевірка всієї інформації, що в ній зазначена, а саме:

  • правильності заповнення реквізитів;
  • наявності даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • наявності даних про сплату страхувальником єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ);
  • наявності у Фонді зареєстрованого нещасного випадку або професійного захворювання (у разі проведення виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей);
  • правильності нарахування виплат.

У разі відсутності зауважень протягом 10 робочих днів Фонд здійснює фінансування зазначених у заяві-розрахунку сум.

У разі виявлення помилок чи недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення або з відмовою в прийнятті та наданням обґрунтованих пояснень.

Протягом минулого року перед фахівцями Фонду гостро стояло питання затримки фінансування матеріального забезпечення та, як наслідок, отримання застрахованими особами допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах із запізненням. Основною причиною виникнення заборгованості Фонду перед застрахованими особами є знижена частка відрахувань від ЄСВ після об’єднання ФСС НВВ і ФСС з ТВП.

Відповідно до Закону № 1105-ХІV  після отримання фінансування роботодавцем на окремий поточний рахунок допомога виплачується працівникам у найближчий після дня призначення строк, встановлений для виплати заробітної плати. Законодавством не забороняється роботодавцю здійснювати таку виплату відразу після отримання коштів від Фонду. Часто це суттєво може скоротити термін очікування застрахованими особами необхідної допомоги.

Фахівцями управління та його відділень вживаються всі можливі заходи для того, щоб запобігти затримці надання застрахованим особам матеріального забезпечення, проте й страхувальники повинні забезпечити вчасне, повне та достовірне оформлення заяв-розрахунків.

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
09.07.2025
Як отримати відстрочку у застосунку «Резерв+» автоматично
Деякі громадяни можуть оформити відстрочку від мобілізації автоматично за допомогою застосунку «Резерв+»: як її отримати? Більше за темою: Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації Зміни щодо військового обліку та відстрочки від призову Зокрема, це стосується осіб,...
09.07.2025
Хто визначає резиденство ФО при оподаткуванні доходів від продажу майна
Фізична особа самостійно визначає резидентський статус відповідно до критеріїв, зазначених у абзацах першому – четвертому пп. «в» пп. 14.1.213 ПК. Більше за темою: Унесення права користуванням майном до складеного капіталу фермерського господарства Адміністративний арешт майна пл...
09.07.2025
Права працівників-УБД щодо отримання виплат до Дня Незалежності України: чи залучається роботодавець
Маю статус учасника бойових дій, працюю на підприємстві комунальної сфери. Чи маю я право на виплату до Дня Незалежності України? Якщо так, то що мені зробити для цього? Більше за темою: Забезпечення на виплату премій та винагород працівникам Згідно зі ст. 12 Закону від 22.10.1993 № 3551-XII «...
Кращі матеріали