Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нюанси складання податкових накладних з ПДВ

17.02.2017

Лист ДФС у Полтавській області

від 03.02.2017 № 555/10/16-31-12-01-34

 

«Щодо складання податкових накладних з ПДВ»

 

Головне управлінням ДФС у Полтавській області розглянуло лист платника податку  щодо складання податкових накладних з ПДВ та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI,  зі змінами та доповненнями, (далі – ПКУ), повідомляє.

Відповідно до змін, внесених Законом України від 21.12.2016,  № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" до п. 201.1 ст. 201 ПКУ, код товару згідно з УКТ ЗЕД та код послуги згідно з Державним класифікато­ром продукції та послуг (далі — ДКПП) стали обов’язковими реквізитами податко­вої накладної для всіх без винятку товарів і послуг.

Платники податків, крім випадків поста­чання підакцизних товарів та товарів, вве­зених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири пер­ші цифри відповідного коду.

При цьому до 31.12.2017 р. штрафні санкції, передбачені п.120¹.3 ст. 120 ¹ ПКУ, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та/або коду послуги згідно з ДКПП, не застосовувати­муться (35¹ підрозділу 2 розділу XX ПКУ).

Водночас слід звернути увагу, що реа­лізація норми ПКУ щодо зазначення в податковій накладній коду послуги згідно з ДКПП можлива лише піс­ля внесення змін до форми податкової на­кладної, яка на сьогодні затверджена на­казом № 1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" від 31.12.2015, у частині доповнення форми новою графою, відведеною для зазначення такого коду.

Однак вказане не поширюється на рек­візит щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД, оскільки чинна редакція форми податко­вої накладної дає змогу зазначати такий код відповідно до вимог ПКУ.

Таким чином, у податкових наклад­них, складених на операції з постачання товарів починаючи з 01.01.2017 p., у гра­фі 3 «Код товару згідно з УКТ ЗЕД» роз­ділу Б табличної частини податкової на­кладної та у графі 4 розділу Б табличної частини розрахунку коригування до та­кої податкової накладної обов’язково має бути зазначений код товару УКТ ЗЕД.

Винятки становлять податкові накладні/розрахунки коригування, які не передба­чають постачання товарів (складені відпо­відно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 ПКУ, складені на перевищення бази оподаткування над фактичною ціною постачання). У таких податкових на­кладних/розрахунках коригування код товару згідно з УКТ ЗЕД не зазначається.

Слід зауважити, що змінами, внесеними Законом № 1797 до п. 201.4 ст. 201 ПКУ, надано право платни­кам податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких визначена цим Кодексом, перевищує фак­тичну ціну постачання таких товарів/послуг, складати не пізні­ше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розра­хованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фак­тичною ціною, визначених окремо щодо кожної операції з по­стачання товарів/послуг.

Звертаємо увагу, що помилки в обов’язкових реквізитах по­даткової накладної (крім помилок у коді товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму по­даткових зобов’язань, не будуть причиною неприйняття подат­кових накладних в електронному вигляді (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).

Відповідне роз’яснення надано у журналі «Вісник» за січень 2017р. та листом ДФС України від  20.01.2017 р. за № 1312/7/99-99-15-03-02-17  «Про особливості складання податкових накладних, починаючи з 1 січня 2017 року».

Як відобразити в податковій накладній повернення коштів неплатнику ПДВ за не отримано послугу?

 

Відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 192.2 ст. 192 ПКУ зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.

Відповідно до вимог ст.ст. 620, 666 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІУ зі змінами та доповненнями повернення покупцю раніше перерахованого ним авансового платежу розглядається цивільним законодавством як розторгнення (розірвання) угоди, а не як перегляд цін.

 Отже, повернення авансу за не отриманий товар і перегляд ціни на товар розглядаються як різні операції цивільним та податковим законодавством. При поверненні авансу у зв’язку з розірванням угоди купівлі-продажу, операція з поставки товару не відбувається.

Таким чином, якщо продавцем – платником ПДВ на дату отримання авансової оплати від неплатника ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг, а аванс повернуто, то він має право скласти розрахунок коригування та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

Відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених Порядком № 1307.

У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У верхній лівій частині розрахунку коригування, який складеться продавцем при поверненні авансу покупцю - неплатнику ПДВ, у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка «X» та зазначається тип причини 02 - Складена на постачання неплатнику податку.

У графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ЩН «100000000000».

При цьому розділи А та Б розрахунку коригування заповнюються у порядку визначеному для складання податкових накладних.

Слід зазначити, що у розрахунках коригування, складених після 01.04.2016 до податкових накладних, складених до 01.04.2016, мають зазначатись умовні індивідуальні податкові номери покупця, які вказані у податкових накладних, до яких вони складені.

 

 

 

 

В.о. заступника

начальника                                                                           В.В. Чорнобривець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
15.05.2025
Достроковий вихід на пенсію за віком: нагадує ПФУ
Які категорії працівників мають право на достроковий вихід на пенсію за віком? Більше за темою: Стаж працівників для пільгових пенсій Пенсія за вислугу років та грошова допомога: хто може отримати Перелік осіб, які мають право на дострокову пенсію та умови призначення такої пенсії, визначено ст. 1...
15.05.2025
Стан ринку праці в України: результати опитування від Служби зайнятості
Зібрані дані стануть Дорожньою картою роботи Служби зайнятості на 2025–2026 роки. Державна служба зайнятості презентувала результати одразу двох масштабних досліджень спільно зі швейцарською організацією Helvetas Swiss Intercooperation та Федерацією роботодавців України: «Оцінка ринку...
15.05.2025
Чи має право працівник з інвалідністю відмовитися від відрядження
Плануєте направити працівника з інвалідністю у відряджєення? А якщо він відмовляється? Більше за темою: Направлення у відрядження працівника-дистанційника Чи можна відправити у відрядження сумісника? Працівники зобов'язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження робо...
Кращі матеріали