Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Нюансы составления налоговых накладных по НДС

17.02.2017

Лист ДФС у Полтавській області

від 03.02.2017 № 555/10/16-31-12-01-34

 

«Щодо складання податкових накладних з ПДВ»

 

Головне управлінням ДФС у Полтавській області розглянуло лист платника податку  щодо складання податкових накладних з ПДВ та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI,  зі змінами та доповненнями, (далі – ПКУ), повідомляє.

Відповідно до змін, внесених Законом України від 21.12.2016,  № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" до п. 201.1 ст. 201 ПКУ, код товару згідно з УКТ ЗЕД та код послуги згідно з Державним класифікато­ром продукції та послуг (далі — ДКПП) стали обов’язковими реквізитами податко­вої накладної для всіх без винятку товарів і послуг.

Платники податків, крім випадків поста­чання підакцизних товарів та товарів, вве­зених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири пер­ші цифри відповідного коду.

При цьому до 31.12.2017 р. штрафні санкції, передбачені п.120¹.3 ст. 120 ¹ ПКУ, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та/або коду послуги згідно з ДКПП, не застосовувати­муться (35¹ підрозділу 2 розділу XX ПКУ).

Водночас слід звернути увагу, що реа­лізація норми ПКУ щодо зазначення в податковій накладній коду послуги згідно з ДКПП можлива лише піс­ля внесення змін до форми податкової на­кладної, яка на сьогодні затверджена на­казом № 1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" від 31.12.2015, у частині доповнення форми новою графою, відведеною для зазначення такого коду.

Однак вказане не поширюється на рек­візит щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД, оскільки чинна редакція форми податко­вої накладної дає змогу зазначати такий код відповідно до вимог ПКУ.

Таким чином, у податкових наклад­них, складених на операції з постачання товарів починаючи з 01.01.2017 p., у гра­фі 3 «Код товару згідно з УКТ ЗЕД» роз­ділу Б табличної частини податкової на­кладної та у графі 4 розділу Б табличної частини розрахунку коригування до та­кої податкової накладної обов’язково має бути зазначений код товару УКТ ЗЕД.

Винятки становлять податкові накладні/розрахунки коригування, які не передба­чають постачання товарів (складені відпо­відно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 ПКУ, складені на перевищення бази оподаткування над фактичною ціною постачання). У таких податкових на­кладних/розрахунках коригування код товару згідно з УКТ ЗЕД не зазначається.

Слід зауважити, що змінами, внесеними Законом № 1797 до п. 201.4 ст. 201 ПКУ, надано право платни­кам податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких визначена цим Кодексом, перевищує фак­тичну ціну постачання таких товарів/послуг, складати не пізні­ше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розра­хованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фак­тичною ціною, визначених окремо щодо кожної операції з по­стачання товарів/послуг.

Звертаємо увагу, що помилки в обов’язкових реквізитах по­даткової накладної (крім помилок у коді товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму по­даткових зобов’язань, не будуть причиною неприйняття подат­кових накладних в електронному вигляді (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).

Відповідне роз’яснення надано у журналі «Вісник» за січень 2017р. та листом ДФС України від  20.01.2017 р. за № 1312/7/99-99-15-03-02-17  «Про особливості складання податкових накладних, починаючи з 1 січня 2017 року».

Як відобразити в податковій накладній повернення коштів неплатнику ПДВ за не отримано послугу?

 

Відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 192.2 ст. 192 ПКУ зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.

Відповідно до вимог ст.ст. 620, 666 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІУ зі змінами та доповненнями повернення покупцю раніше перерахованого ним авансового платежу розглядається цивільним законодавством як розторгнення (розірвання) угоди, а не як перегляд цін.

 Отже, повернення авансу за не отриманий товар і перегляд ціни на товар розглядаються як різні операції цивільним та податковим законодавством. При поверненні авансу у зв’язку з розірванням угоди купівлі-продажу, операція з поставки товару не відбувається.

Таким чином, якщо продавцем – платником ПДВ на дату отримання авансової оплати від неплатника ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг, а аванс повернуто, то він має право скласти розрахунок коригування та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

Відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених Порядком № 1307.

У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У верхній лівій частині розрахунку коригування, який складеться продавцем при поверненні авансу покупцю - неплатнику ПДВ, у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка «X» та зазначається тип причини 02 - Складена на постачання неплатнику податку.

У графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ЩН «100000000000».

При цьому розділи А та Б розрахунку коригування заповнюються у порядку визначеному для складання податкових накладних.

Слід зазначити, що у розрахунках коригування, складених після 01.04.2016 до податкових накладних, складених до 01.04.2016, мають зазначатись умовні індивідуальні податкові номери покупця, які вказані у податкових накладних, до яких вони складені.

 

 

 

 

В.о. заступника

начальника                                                                           В.В. Чорнобривець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
13.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Госстат планирует прекратить ЕГРПОУ: начато обсуждение Внесены изменения в Порядок проведения призыва граждан на военную службу во время мобилизации ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 02.05.2025 Работникам планируют предостави...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
15.05.2025
Досрочный выход на пенсию по возрасту: напоминает ПФУ
Какие категории работников имеют право на досрочный уход на пенсию по возрасту? Больше по теме: Стаж работников для льготных пенсий Пенсия за выслугу лет и денежная помощь: кто может получить Перечень лиц, имеющих право на досрочную пенсию и условия назначения такой пенсии, определены ст.&nbs...
15.05.2025
Состояние рынка труда в Украине: результаты опроса от Службы занятости
Собранные данные станут Дорожной картой работы Службы занятости на 2025–2026 годы. Государственная служба занятости представила результаты сразу двух масштабных исследований совместно со швейцарской организацией Helvetas Swiss Intercooperation и Федерацией работодателей Украины: «Оцен...
15.05.2025
Имеет ли право работник с инвалидностью отказаться от командировки
Планируете направить работника с инвалидностью в командировку? А если он отказывается? Больше по теме: Направление в командировку работника-дистанционщика Можно ли отправить в командировку совместителя? Работники обязаны работать честно и добросовестно, своевременно и точно выполнять предписания р...
Лучшие материалы