Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно на АГЗС встановлювати рівнеміри-лічильники?

15.04.2020

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному/резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі (пп. 230.1.3 ст. 230 ПКУ).

Отже, на виконання вимог пп. 230.1.3 ст. 230 ПКУ резервуари на АГЗС мають бути обладнані рівнемірами-лічильниками.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 26.03.2020 р. № 1264/6/99-00-17-02-01-06/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Приватного підприємства від 05.03.2020 щодо необхідності обладнання резервуарів для скрапленого газу рівнемірами - лічильниками рівня пального в резервуарі та в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише та підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено та контролюючі органи.

Підприємство просить надати консультацію з наступних питань:

1. Чи потрібно обладнувати резервуари для скрапленого газу рівнемірами - лічильниками рівня пального в резервуарі?

2. Як подавати інформацію до «Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі» (далі - Реєстр) про рівнеміри-лічильники?

Щодо 1 питання

Відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу акцизні склади, па території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізаця пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами - лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Відповідно до п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, на кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному
резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі.

Враховуючи зазначене, для виконання вимог п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, резервуари на АГЗС мають бути обладнані рівнемірами-лічильниками.

Також повідомляємо, що відповідно до вимог п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування , проведені відповідно до законодавства.

 У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Щодо другого питання

Згідно з п. 12 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі - Порядок № 891), формат даних, структура Реєстру та форма електронних документів для наповнення Реєстр у визначаються Мінфіном Наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 «Про затвердження формату даних, структури та форм електронних документів дія наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 4/32975 (далі - Наказ № 944), затверджено форми електронних документів для наповнення Реєстру.

Враховуючи викладене для надання інформації до Реєстру про рівнеміри-лічильники необхідно заповнювати форми електронних документів (№02103 01 та №0210401) затверджені наказом № 944.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкта господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
25.06.2025
Чи можна визнати фізичну особу банкрутом
Розглянемо, що дає відкриття процедури неплатоспроможності, основні зміни після відкриття провадження про банкрутство, важливі наслідки після завершення процедури. Більше за темою: Заборгованість дебіторська та кредиторська: дисконтування, сумнівність, списання, прощення Кожен з нас може потрапити ...
25.06.2025
Як підтвердити пільговий стаж роботи за Списками № 1 і № 2, якщо немає правонаступника ліквідованого підприємства
Підтвердження періодів роботи, що зараховується до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах за Списками № 1 та № 2, здійснюється комісіями з питань підтвердження стажу роботи, що дає право на призначення пенсії, створеними при Головних управліннях Пенсійного фонду. Більше за темою: С...
25.06.2025
Судова практика Верховного Суду за квітень – травень 2025 року
Пропонуємо до уваги черговий дайджест судової практики Великої Палати Верховного Суду, який охоплює рішення, внесені до ЄДРСР у квітні – травні 2025 року. Більше за темою: Первинні документи: типові помилки та судова практика Санкції за невиконання нормативу: судова практика на користь робот...
Кращі матеріали