Призначення уповноважених осіб за процедурами закупівель і оплата їх праці
Мінекономіки підготувало відповіді замовникам публічних закупівель на найбільш актуальні питання щодо уповноважених осіб та тендерного комітету. Це стало реакцією на вступ в дію Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 р. № 114-IX.
Уповноважену особа визначають або призначають одним з таких способів:
1. Покласти на працівника (працівників) із штатної чисельності функції уповноваженої особи як додаткову роботу із відповідною доплатою згідно з законодавством.
Цей спосіб можна використати невеликими замовниками, що проводять незначну кількість закупівель на рік та штатну чисельність працівників якої у зв'язку з цим збільшувати недоцільно. В даному випадку необхідно покласти обов'язки уповноваженої особи на працівника(ів) зі штатної чисельності організації розпорядчим рішенням замовника.
2. Увести до штатного розпису окрему (окремі) посаду (посади), на яку буде покладено обов'язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб).
Другий спосіб підходить для організацій, які проводять системні циклічні закупівлі щороку і мають постійне навантаження з адміністрування закупівельного процесу. Замовник може ввести до штатного розпису окрему посаду або декілька посад, наприклад, для фахівця з публічних закупівель, який виступатиме уповноваженою особою. При цьому для посади «Фахівець з публічних закупівель» можуть бути застосовані кваліфікаційні категорії «провідний», «I категорія», «II категорія».
У разі великих обсягів закупівель замовник може створити структурний підрозділ, що здійснюватиме супровід, організацію та проведення закупівель, до складу якого можуть входити фахівці з публічних закупівель, визначені уповноваженими особами.
3. Укласти трудову угоду (контракт) згідно з законодавством.
Даний спосіб доцільний для замовників, що здійснюють велику кількість закупівель на рік у разі потреби складних або специфічних закупівель.
Разом з тим, замовник може використовувати одночасно декілька способів для визначення уповноважених осіб.
Що стосується оплати праці фахівцю з публічних закупівель, то підприємства госпрозрахункової сфери самостійно вирішують питання покладання додаткового обсягу робіт та визначають розмір доплат за суміщення професій, розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт, виконання обов'язків відсутнього працівника.
В бюджетній сфері оплата праці залежить від того, до якої категорії працівників належать працівник: посадова особа місцевого самоврядування, держслужбовець чи працівник із оплатою за ЄТС.
Мінекономіки також відповіло і на питання:
- чи може замовник укласти з уповноваженою особою не трудовий договір, а договір про надання послуг?
Ні, не може. Уповноважені особи мають перебувати із замовником саме у трудових правовідносинах.
- хто може виконувати обов'язки уповноваженої особи у разі її тимчасової відсутності?
Замовнику варто заздалегідь передбачати у своєму розпорядчому рішенні, яким визначають уповноважену особу, та в положенні про уповноважену особу, схеми заміщення та покладення обов'язків на іншу уповноважену особу у разі відсутності з таких причин, як тимчасова непрацездатність, відпустка або відрядження.
Крім того, замовнику слід завчасно вжити заходів щодо наявності у особи, яка виконуватиме функції уповноваженої особи тимчасово, необхідних знань у сфері публічних закупівель, пройденого з 01.01.2022 р. тестування та наявності кваліфікованого електронного підпису.
Лист Мінекономіки від 10.04.2020 р. № 3304-04/24218-06
me.gov.ua
Коментарі до матеріалу