Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нарахування ПДВ при ліквідації основних засобів

Лист МГУ ДФС - ЦО по ОКП від 12.03.2016 р. № 5320/10 / 28-10-06-11

Ліквідація основних виробничих і невиробничих засобів платника податків за його самостійним рішенням для цілей оподаткування прирівнюється до постачання таких основних засобів за звичайними цінами, але не нижче ринкової балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 ПКУ). Ця норма не поширюється на випадки, коли такі основні засоби ліквідуються у зв'язку з форс-мажорними обставинами, а також без згоди платника податків (наприклад, у разі розкрадання ОЗ), і це підтверджується відповідним документом про розбирання, перетворення або згідно з чинним законодавством, внаслідок чого основні засоби, виробничі і невиробничі, не можуть використовуватися за своїм первісним призначенням.

Непридатність основних засобів для використання, недоцільність і неефективність їх ремонту і модернізації підтверджується згідно з пп. 41 і 43 Методрекомендацій з обліку основних засобів, затверджених Мінфіном від 30.09.2003 р № 561. Для оформлення відповідних документів на підприємстві створюється постійно діюча комісія.

Така комісії:

  • здійснює безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
  • встановлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає винних осіб, причетних до передчасного вибуття ОЗ з експлуатації, вносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об'єкта іншим підприємствам, організаціям і установам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, які можуть бути отримані при демонтажі, розбиранні (ліквідації) ОЗ, встановлює їх кількість і вартість;
  • складає і підписує акти на списання ОЗ.

Списання основних засобів у бухгалтерському обліку відбувається після затвердження (погодження) відповідних документів посадовою особою підприємства, уповноваженою приймати відповідні розпорядження (або керівним органом). Типові форми актів списання затверджені наказом Мінстату від 29.12.1995 р № 352.

Про визначення ринкової ціни. При самостійній ліквідації ОЗ платником податків податкові зобов'язання за такими необоротними активами визначають виходячи з їх ринкової ціни на момент такої ліквідації, за правилами, визначеними пп. 14.1.219 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості. Якщо при ліквідації ОЗ обов'язковим є проведення оцінки, податкові зобов'язання визначаються виходячи з вартості об'єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

 

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
26.06.2025
Як і коли компенсують витрати бізнесу за облаштування робочого місця особи з інвалідністю
Надаємо відповіді на запитання щодо компенсації на облаштування робочого місця для особи з інвалідністю. Більше за темою: Як оскаржити розрахунок санкцій від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю в адміністративному порядку Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: о...
26.06.2025
Коли роботодавець має право перераховувати заробітну плату іншій фізособі
У законодавстві немає заборони для перерахування заробітної плати працівника на рахунок іншої фізичної особи. Більше за темою: Чи може директор підприємства працювати без зарплати? Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання Якщо заборгованість із зарплати виплачується ...
26.06.2025
Як не пропустити черговий платіж за ліцензію
Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, повідомлення щодо дати, з якої припиняється дія ліцензії платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної...
Кращі матеріали