Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нарахування ПДВ при ліквідації основних засобів

Лист МГУ ДФС - ЦО по ОКП від 12.03.2016 р. № 5320/10 / 28-10-06-11

Ліквідація основних виробничих і невиробничих засобів платника податків за його самостійним рішенням для цілей оподаткування прирівнюється до постачання таких основних засобів за звичайними цінами, але не нижче ринкової балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 ПКУ). Ця норма не поширюється на випадки, коли такі основні засоби ліквідуються у зв'язку з форс-мажорними обставинами, а також без згоди платника податків (наприклад, у разі розкрадання ОЗ), і це підтверджується відповідним документом про розбирання, перетворення або згідно з чинним законодавством, внаслідок чого основні засоби, виробничі і невиробничі, не можуть використовуватися за своїм первісним призначенням.

Непридатність основних засобів для використання, недоцільність і неефективність їх ремонту і модернізації підтверджується згідно з пп. 41 і 43 Методрекомендацій з обліку основних засобів, затверджених Мінфіном від 30.09.2003 р № 561. Для оформлення відповідних документів на підприємстві створюється постійно діюча комісія.

Така комісії:

  • здійснює безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
  • встановлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає винних осіб, причетних до передчасного вибуття ОЗ з експлуатації, вносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об'єкта іншим підприємствам, організаціям і установам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, які можуть бути отримані при демонтажі, розбиранні (ліквідації) ОЗ, встановлює їх кількість і вартість;
  • складає і підписує акти на списання ОЗ.

Списання основних засобів у бухгалтерському обліку відбувається після затвердження (погодження) відповідних документів посадовою особою підприємства, уповноваженою приймати відповідні розпорядження (або керівним органом). Типові форми актів списання затверджені наказом Мінстату від 29.12.1995 р № 352.

Про визначення ринкової ціни. При самостійній ліквідації ОЗ платником податків податкові зобов'язання за такими необоротними активами визначають виходячи з їх ринкової ціни на момент такої ліквідації, за правилами, визначеними пп. 14.1.219 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості. Якщо при ліквідації ОЗ обов'язковим є проведення оцінки, податкові зобов'язання визначаються виходячи з вартості об'єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

 

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
30.05.2025
Умови звільнення ФОП від сплати єдиного внеску, якщо він перебуває у трудових відносинах та знаходиться у відпустці для догляду за дитиною
За умови, якщо фізособа-підприємець (особа, яка провадить незалежну професійну діяльність) має основне місце роботи та перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, і Платниками за таку особу сплачується єдиний внесок у розмірі не меншому від мінімального страхового...
30.05.2025
В який термін можна надати органу ДПС документи, що були відсутні під час перевірки
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути врахов...
30.05.2025
Чи можна уникнути штрафу шляхом заповнення документів під час складання акту: позиція суду
Суди відхилили доводи перевізника, оскільки всі необхідні документи мають бути в наявності у водія на момент перевірки. Більше за темою: Фактичні перевірки об’єктів роздрібної торгівлі: що та як перевіряють податківці? Організація перевірок щодо дотримання водіями режимів праці та відпоч...
Кращі матеріали