Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи може посадова особа ЮО отримати КЕП і підписати ним звітність самозайнятої особи (ФОП)?

18.01.2024

Чи може особа, яка отримала КЕП як посадова особа ЮО (керівник, головний бухгалтер), скористатися ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (ФОП)? 

Ні, не може.  Так, абзацом першим п. 42.6 Податквого кодексу (далі – ПК) установлено, що електронний документообіг між платником податків і контролюючим органом здійснюється відповідно до ПК, Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору. 

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557). 

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Законів № 851 і № 2155 (абзац третій п. 42.6 ПК). 

Пунктом 48.5 ПК передбачено, що податкова декларація повинна бути підписана: 

  • керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником; 
  • фізичною особою – платником податків або його представником; 
  • особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції. 

Відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку № 557 автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557. 

Кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг мають право, зокрема, надавати електронні довірчі послуги з дотриманням вимог Закону № 2155 (ч. 1 ст. 13 Закону № 2155). 

Пунктом 23 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 встановлено, що КЕП – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію вебсайту (п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155). 

Особа, яка отримала у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у визначеному законодавством порядку, кваліфікований електронний підпис як посадова особа юридичної особи (керівник, головний бухгалтер), не може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (фізична особа – підприємець, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність). 

ГУ ГНС в Ровенской области 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Контроль за роботою водіїв повинен здійснюватися незалежно від протяжності маршрутів та інших обставин
Відповідальність настає за невикористання картки водія та невиконання водієм обов'язку з роздрукування інформації на паперовому носії про режим роботи та відпочинок водія, або про недотримання водієм режиму праці та відпочинку. Укртрансбезпека інформує про судову практику Верховного Суду у справах щ...
16.05.2025
Як заповнити форму № 20-ОПП, якщо об’єкт оподаткування не має назви вулиці та номеру будинку
Для заповнення форми № 20-ОПП першоджерелом даних щодо об’єкта оподаткування, зокрема, щодо його місцезнаходження (адреси), є правовстановлювальні документи, які є актуальними на дату її подання. Більше за темою: Форма № 20-ОПП: правила подання та заповнення Яка інформація зазначається у...
16.05.2025
Оприлюднено судову практику щодо корпоративних спорів та корпоративних прав за 2024 рік
Зроблено аналіз судової практики розгляду справ щодо корпоративних спорів та корпоративних прав за 2024 рік. Східний апеляційний господарський суд здійснив аналіз судової практики розгляду справ щодо корпоративних спорів та корпоративних прав за 2024 рік. Зокрема, проаналізовано судову статистику, ...
Кращі матеріали