Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи може посадова особа ЮО отримати КЕП і підписати ним звітність самозайнятої особи (ФОП)?

18.01.2024 8 0 0

Чи може особа, яка отримала КЕП як посадова особа ЮО (керівник, головний бухгалтер), скористатися ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (ФОП)? 

Ні, не може.  Так, абзацом першим п. 42.6 Податквого кодексу (далі – ПК) установлено, що електронний документообіг між платником податків і контролюючим органом здійснюється відповідно до ПК, Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору. 

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557). 

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Законів № 851 і № 2155 (абзац третій п. 42.6 ПК). 

Пунктом 48.5 ПК передбачено, що податкова декларація повинна бути підписана: 

  • керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником; 
  • фізичною особою – платником податків або його представником; 
  • особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції. 

Відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку № 557 автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557. 

Кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг мають право, зокрема, надавати електронні довірчі послуги з дотриманням вимог Закону № 2155 (ч. 1 ст. 13 Закону № 2155). 

Пунктом 23 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 встановлено, що КЕП – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію вебсайту (п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155). 

Особа, яка отримала у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у визначеному законодавством порядку, кваліфікований електронний підпис як посадова особа юридичної особи (керівник, головний бухгалтер), не може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (фізична особа – підприємець, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність). 

ГУ ГНС в Ровенской области 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали