Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи може посадова особа ЮО отримати КЕП і підписати ним звітність самозайнятої особи (ФОП)?

18.01.2024

Чи може особа, яка отримала КЕП як посадова особа ЮО (керівник, головний бухгалтер), скористатися ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (ФОП)? 

Ні, не може.  Так, абзацом першим п. 42.6 Податквого кодексу (далі – ПК) установлено, що електронний документообіг між платником податків і контролюючим органом здійснюється відповідно до ПК, Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору. 

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557). 

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Законів № 851 і № 2155 (абзац третій п. 42.6 ПК). 

Пунктом 48.5 ПК передбачено, що податкова декларація повинна бути підписана: 

  • керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником; 
  • фізичною особою – платником податків або його представником; 
  • особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції. 

Відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку № 557 автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557. 

Кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг мають право, зокрема, надавати електронні довірчі послуги з дотриманням вимог Закону № 2155 (ч. 1 ст. 13 Закону № 2155). 

Пунктом 23 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 встановлено, що КЕП – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію вебсайту (п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155). 

Особа, яка отримала у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у визначеному законодавством порядку, кваліфікований електронний підпис як посадова особа юридичної особи (керівник, головний бухгалтер), не може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (фізична особа – підприємець, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність). 

ГУ ГНС в Ровенской области 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
08.09.2025
Верховний Суд визначив ще одну підставу для встановлення порушень під час фактичної перевірки
Використання контролюючим органом даних Системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (СОД РРО) під час фактичної перевірки є правомірним, оскільки ці дані – податкова інформація, яка відображає розрахункові операції платника податків і може використовуватися для встановлення поруше...
08.09.2025
Як неприбутківцю відобразити втрату (знищення) внаслідок бойових дій гуманітарної допомоги, отриманої від нерезидента
Як у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації відобразити втрату (знищення) внаслідок збройної агресії російської федерації гуманітарної допомоги, отриманої від нерезидента? Більше за темою: Майно суб’єктів господарювання пошкоджено або знищено внаслідок бойових ді...
08.09.2025
Вулицю перейменували, але договір оренди не змінювали: чи треба подавати форму № 20-ОПП та міняти реєстрацію РРО/ПРРО
СГ необхідно подати заяву за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. Після внесення змін у дані про місцезнаходження (адресу) об’єкта оподаткування СГ проводить перереєстрацію РРО/ПРРО у контролюючому органі. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Перейменувал...
Кращі матеріали