Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Менеджмент 3.0 - новітня практика управління, на яку варто звернути увагу бізнесу

16.01.2020

Управління бізнесом – справа не з простих. Керувати будь-якою компанією сьогодні складно, адже конкуренція з кожним роком стає дедалі жорсткішою. Тож питанням управління необхідно приділяти належну увагу, майстерно поєднуючи традиційні управлінські практики з новітніми. Однією з таких є менеджмент 3.0. Поговоримо докладніше, що являє собою ця інноваційна практика управління та чим вона може бути корисною.

Еволюція управлінських практик

Останнім часом у світі дедалі більшої популярності набуває таке поняття, як менеджмент 3.0. Свій початок цей стиль управління бере з IT-сфери та проєктного менеджменту. Довівши свою ефективність у них, тепер він поширюється й на інші види бізнесу.

Проте цей стиль управління виник не на порожньому місці. Йому передували такі управлінські практики, як менеджмент 1.0 та 2.0.

Менеджмент 1.0

Основними ознаками такого типу управління є повна залежність компанії від її керівника. Керівник компанії роздає завдання та контролює їх виконання. По суті, правил у таких компаніях немає, оскільки їх установлює та скасовує одна особа.

Комунікації за таких умов – однобокі та вертикальні. Завдання надходять зверху, і працівники мусять їх виконувати в той спосіб, який керівник вважає оптимальним. Людьми керують, мов машинами, і вони піддаються ручному управлінню. Організаційна структура має чітку ієрархію, яку важко коригувати.

Менеджмент 2.0

В організації, де використовується менеджмент 2.0, кожен визнає, що «люди є найціннішим активом», а кожен менеджер повинен стати «слугою-лідером». Ця версія управління більш гнучка й досконала. У компанії є правила, яких мусять дотримуватися всі – і персонал, і керівники. Комунікації – багатовекторні. Між керівником і персоналом відбувається постійний діалог. Ба більше, команди та підлеглі наділені повноваженнями ухвалювати рішення самостійно або впливати на їх ухвалення. Організаційна структура нагадує матричну.

Менеджмент 3.0

Такий стиль управління – комплексна адаптивна система, яка не має постійної та чіткої структури. Команда є самоорганізованою, гнучкою та здатною швидко досягати мети. Керівник у цій системі не дає доручення і не контролює їх виконання. Це радше наставник, ідейний натхненник і консультант. Він не має особливого статусу, виконуючи свою керівну роль у справі досягнення спільного результату. Управління перестає бути лише відповідальністю. Це – необхідна функція. Мета лідерства – розширення бізнесу, створення умов для розвитку талантів і задоволення потреб клієнтів.

Переваги менеджменту 3.0

Менеджмент 3.0 – це майбутнє управління. Для керівників важливо миттєво реагувати на зміни навколишнього середовища, аби бути ефективними.

Самоорганізована та гнучка команда – запорука успіху будь-якої компанії. Робота з клієнтами не передбачає повільності, зайвої бюрократії та догматичності. Відповіді на клієнтські запити мусять бути не лише якісними, а й вчасними. Підхід, коли без керівника, якого немає на місці, завдання не вирішуються, безнадійно застарів.

Статус керівника не є чимось постійним. Сьогодні фахівець може працювати у проєкті, виконуючи доручену йому роботу, а завтра – керувати проєктом, якщо в цій іпостасі він буде кориснішим. Усе вимірюється ефективністю тут і зараз. Постійних ролей немає.

Серед переваг менеджменту 3.0 – його адаптивність. По суті, організації, що працюють за такими правилами, здатні призвичаїтися до чого завгодно. Вони з легкістю долають будь-які перешкоди, упевнено почуваються в умовах невизначеності, швидко орієнтуючись у всьому новому.

Ризики та недоліки

Вийти на менеджмент 3.0 відразу не вийде. Самоорганізація не виникає сама собою. Для цього як керівник, так і команда повинні пройти певний шлях. Мусять бути відпрацьовані спеціальні навики – самодисципліна, проактивність, лідерство, уміння довіряти тощо. Персонал слід поступово до цього готувати, прищеплювати такі навики, проводити навчання та тренінги і стимулювати використання отриманих компетенцій на практиці, у конкретних робочих ситуаціях.

Зрозуміло, що компанії потрібно навчитися сприймати такий стиль управління як філософію – цікаву, свіжу, однак таку, що потребує певного часу на її засвоєння і вже потім упровадження. Для цього слід накопичити достатню кількість успішних кейсів для подальшого перетворення в зрозумілий фреймворк.

Психологічна готовність до такого стилю управління – перепона, на яку можуть натрапити компанії. Якщо в теорії все здається зрозумілим і готовим до застосування, то на практиці ситуація може виявитися кардинально іншою. Саме тому варто бути готовими до найбільш непередбачуваних сценаріїв і не намагатися діяти швидко. Дайте собі час, осмисліть усі можливі нюанси такої роботи та вирушайте в цю непросту подорож.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
15.08.2025
Як ФОП-єдиннику виправити самостійно виявлену помилку з податкового зобов’язання з єдиного податку
Декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця може подаватися платником єдиного податку (першої – третьої групи) як звітна (звітна нова), так і уточнююча. Більше за темою: Заповнення декларації фізособами – єдинниками першої – третьої груп ЄСВ-звіт...
15.08.2025
Чи поширюються нові строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН на зведені ПН
Податковим кодексом передбачено складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), реєстрація яких в ЄРПН здійснюється в загальному порядку.  Більше за темою: Податкові накладні за щоденними операціями та зведені...
15.08.2025
Що робити у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН: поради від ДПС
Зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН – досить важливе питання, яке треба вирішувати своєчасно. Розглянемо, як платник податків може вплинути на розблокування ПН/РК, подавши документи та пояснення до комісії регіонального рівня та ін. Більше за темою: Як взяти участь у розгляді скарги на рішення ...
Кращі матеріали