Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто та коли повинен відображати інформацію у електронній трудовій книжці працівників: консультує Держпраці

07.08.2023

Починаючи з 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки, аналог паперової трудової книжки. Ведення електронної трудової книжки дозволить удосконалити облік трудової діяльності, зменшити паперовий документообіг, дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – це дасть можливість автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.

Роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників в електронному форматі, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу, інші події.

У працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних Пенсійним фондом України та внесення відповідних даних до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування формується кінцевий варіант електронної трудової книжки. З даного моменту паперова версія зберігається у працівника, за бажанням працівника може вестися паралельно з електронною версією.

Знайти електронну трудову книжку можна в особистому кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Відомості про трудову діяльність може вносити як працівник так і роботодавець. Для внесення даних до електронної трудової книжки треба мати кольорові скановані копії усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та документів, які містять записи з оригіналів трудової або документів, що підтверджують стаж.

Електронна трудова книжка містить дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року, це пов’язано з ухваленням Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», який запровадив поняття «страховий стаж». У попередні періоди стаж вважався трудовим.

У разі початку трудової діяльності раніше 2004 року, необхідно додати інформацію про це особисто, з наданням сканованих копій документів, записів у трудовій книжці та інших документів. До електронної трудової книжки необхідно додати всі документи, які здійснюють вплив на розрахунок стажу, зокрема це документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи.

https://smu.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
11.11.2025
Спецтехніка під виглядом гумдопомоги: судитимуть організатора контрабанди
У ході проведення обшуку правоохоронці вилучили транспортний засіб, вартість якого, у разі законного ввезення на митну територію України, становила б понад 1,6 млн грн. Детективи завершили досудове розслідування та скерували до суду обвинувальний акт стосовно жителя Львівщини, який організував схему...
11.11.2025
Компанія, яка виконувала оборонний контракт, відшкодувала майже 5 млн грн несплачених податків
Підприємство, що спеціалізується на виробництві бетонних конструкцій для оборонного сектора, повернуло кошти, призначені для сплати податків, до бюджету. Більше за темою: Як визначити звичайну ціну ОЗ при їх ліквідації для цілей ПДВ? Як визначити звичайну ціну на сільгосппродукцію при розрахунках ...
11.11.2025
Придбання обладнання частково оплачено третьою особою: чи нараховувати зобов’язання з ПДВ
Підставою для включення сум ПДВ до податкового кредиту є ПН, складена на підставі первинних документів та зареєстрована в ЄРПН постачальником (платником ПДВ). Водночас, якщо оплата за таке обладнання буде здійснюватися не безпосередньо підприємством, а третьою особою, то у підприємства виникатиме об...
Кращі матеріали