Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто повинен приймати рішення про призначення матдопомоги підприємцеві за рахунок коштів ФСС

13.11.2018


ФСС у своєму листі від 13.09.18 р. № 2.4-15-2951 роз'яснює, хто приймає рішення про надання матеріального забезпечення підприємцеві у разі його непрацездатності та як таке рішення задокументувати.

Чому виникло це запитання? Нагадаємо, що починаючи з 01.01.16 р. підприємці теж мають право на отримання матеріального забезпечення у разі виникнення страхового випадку. Проте в п. 3 ст. 30 Закону від 23.09.99 р. № 1105-XIV сказано, що рішення про призначення матеріального забезпечення застрахованим особам має приймати комісія (уповноважений) із соціального страхування, яка створюється на підприємстві або у підприємця. Таке рішення відображається у протоколі, форма якого затверджена постановою правління ФСС від 19.07.18 р. № 13 (далі – Постанова № 13).

Тобто у зазначеному пункті Закону йдеться про найманих працівників. А як же тоді чинити, якщо захворів сам підприємець? Невже він сам стосовно себе повинен прийняти рішення про надання матеріального забезпечення?

Висновки ФСС, викладені у цьому листі, такі.

1. Якщо підприємець сам є найманим працівником за основним місцем роботи в іншого роботодавця. У такому разі на підставі оригіналу листка непрацездатності рішення про призначення матеріального забезпечення прийматиме комісія (уповноважений) роботодавця, для якого підприємець є найманим працівником.

2. Якщо страховий випадок стався з найманим працівником підприємця, який оформлений у нього за основним місцем роботи. Тоді комісія (уповноважений), створена (вибраний) у підприємця, прийматиме рішення про призначення матеріального забезпечення такому працівникові.

3. Якщо працівник оформлений у підприємця за сумісництвом. Тоді матеріальне забезпечення призначається на підставі засвідченої копії листка непрацездатності. Рішення знову-таки прийматиме відповідна комісія (уповноважений).

4. Якщо страховий випадок настав у самого підприємця. У такій ситуації сам підприємець стосовно себе приймає рішення про надання матеріального забезпечення на підставі:

  • оригіналу листка непрацездатності – якщо він не є ще і чиїмось найманим працівником за основним місцем роботи;
  • засвідченої копії листка непрацездатності – якщо він є чиїмось найманим працівником за основним місцем роботи (див. п. 1).

У будь-якому випадку підприємець своє рішення повинен задокументувати. Як йому це зробити? Є два варіанти. Підприємець може або розробити для себе унікальний документ, або не винаходити велосипед, а використати вже готовий бланк Протоколу комісії (уповноваженого) із соціального страхування.

У своєму листі ФСС також нагадує про те, що у зв'язку з прийняттям нової Постанови № 13 немає необхідності створювати нову комісію (обирати нового уповноваженого), вносити зміни до документів, на підставі яких вони були створені (вибрані). Проте з моменту набуття чинності цієї постанови діюча комісія (уповноважений) із соцстрахування у своїй діяльності повинна керуватися нормами цієї постанови.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Коли роботодавець може звільнити працівника за невідповідність посаді
Розглянемо випадки, коли роботодавець може звільнити працівника за невідповідність посаді. Більше за темою: Звільнення працівників за скороченням під час призупинення трудового договору Звільнення директора підприємства: правила та нюанси Дії роботодавця в разі перебування працівника в нетве...
01.07.2025
Які інструкції з охорони праці повинні бути на підприємстві та хто відповідає за їх розробку
Кожен СГ забезпечує функціювання системи управління охороною праці, а саме: розробляє та затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства, та встановлює правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях ...
01.07.2025
Як отримати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно
Для отримання інформації з Державного реєстру речових прав у паперовій формі необхідно звертатися до держреєстратора прав на нерухоме майно, адміністратора центру надання адміністративних послуг або помічника нотаріуса, а в електронній формі інформацію можна отримати за допомогою порталу «Дія&...
Кращі матеріали