Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Копійки у чеках при реалізації алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Відображати чи округляти?

29.04.2020

Пунктом 4 Постанови Правління Національного банку України від 15.03.2018 р № 25 (далі - Постанова НБУ) передбачено, що юридичним особам, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності і фізичним особам, що здійснюють підприємницьку діяльність, у випадку відсутності монет дрібних номіналів (1, 2, 5 і 25 копійок), слід проводити округлення загальних в чеку сум готівкових розрахунків за товари (роботи, послуги) і загальних сум розрахунків в акті про видачу коштів або іншому документі, який оформляється при поверненні коштів у випадку повернення товару.

Під округленням слід розуміти математичну операцію -  заміну числа в бік збільшення або зменшення з відповідною точністю.

Таким чином, з урахуванням примітки 4 додатка до Постанови № 957, суб'єктами господарювання при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями застосовується механізм заокруглень, що виникає при оплаті вартості товарів (робіт, послуг) за готівку, за умови дотримання вимог Закону № 481 та Постанови № 957, тобто за цінами не нижчими від встановлених мінімальних роздрібних цін на алкогольні напої.

При здійсненні роздрібної торгівлі тютюновими виробами застосовується механізм заокруглень, що виникає при оплаті вартості товарів (робіт, послуг) за готівку, за умови дотримання вимог Закону № 481 та Кодексу, тобто за цінами не вищими від максимальних роздрібних цін, збільшених на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Відповідно до пункту 5 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р № 13, розрахункові документи, що друкуються РРО, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми по чеку, сумі здачі і інші дані, включаючи інформацію, визначену технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб'єкти господарювання можуть додатково друкувати в реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чека в такий спосіб:

  • після рядка 7 фіскального чека перед рядком 8 фіскального чека додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до округлення» і «округлена знижка / округлена надбавка»;
  • в рядку 8 фіскального чека «СУМА» вказувати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після округлення».

Саме зазначена сума вважається сумою розрахунку з відповідного розрахункового документу.

При цьому, в підсумок розрахункових операцій z-звіту і x-звіту відповідно до пунктів 15 і 17 «Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 р № 199 ( зі змінами), повинен потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума розрахункових документів після округлення.

officevp.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
23.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 27 вересня набудуть чинності зміни щодо блокування ПН Мінекономіки внесло зміни до Критеріів підприємств Увага: з 12 жовтня 2025 року діятимуть нові правила перетину кордонів ЄС для українців Нова підстава для відстрочки працівників: законопроєкт Для броню...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
25.09.2025
Особливості перетворення ДП у державне некомерційне товариство: інфографіка від Мін’юсту
Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції в м. Одеса оприлюднило Порядок перетворення державного підприємства в державне некомерційне товариство. Більше за темою: Корпоратизація та перетворення комунальних підприємств: юридичні нюанси та алгоритм Як перетворити приватне підприємство ...
25.09.2025
Особливості складання позовних заяв
Розглянемо, як скласти правильно позовну заяву, тобто які мають бути обов’язкові елементи (назва суду, дані позивача та відповідача, суть позову, вимоги позивача, докази тощо) П'ятий апеляційний адміністративний суд запускає рубрику, у якій складні норми Кодексу адміністративного судочинства (...
25.09.2025
Перевірка знань із питань охорони праці під час воєнного стану
Законодавство з охорони праці дозволяє роботодавцю на власний розсуд визначати форму та механізм навчання з питань праці своїх працівників, а також встановлювати обсяг вивчення вимог законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці. Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівни...
Кращі матеріали