Який термін і форма для подання заяв на відпустку або про втрату працездатності ФОП-єдинником
Платники єдиного податку (далі – ЄП) першої та другої груп сплачують ЄП шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20-го числа (включно) поточного місяця згідно з п. 295.1 та 295.2 Податкового кодексу (далі – ПК).
Нарахування авансових внесків для платників ЄП першої та другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника ЄП щодо розміру обраної ставки ЄП, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до п. 295.5 ПК платники ЄП першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати ЄП протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (далі – ЕРЛП), якщо вона триває 30 і більше календарних днів
Пунктом 295.6 ПК встановлено, що суми ЄП, сплачені відповідно до абзацу другого п. 295.1 і п. 295.5 ПК підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів із цього податку за заявою платника ЄП.
Помилково та/або надміру сплачені суми ЄП підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому ПК.
Згідно з пп. 298.3.2 ПК інформація про період щорічної відпустки та терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням витягу з ЕРЛН подається за заявою у довільній формі.
Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки, заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності та форм даних заяв нормами ПК не передбачено.
Слід зазначити, що з 1 жовтня 2021 року відповідно до наказу МОЗ від 01.06.2021 № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» для всіх закладів охорони здоров’я передбачено формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.
Інформацію про сформований листок непрацездатності фізична особа – підприємець може перевірити в особистому кабінеті з використанням вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду (в розділі «Мої листки непрацездатності»).
Ураховуючи вищевикладене, з метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів до контролюючого органу подається заява:
- щодо періоду щорічної відпустки – до дати початку відпустки;
- щодо терміну втрати працездатності – до 20-го числа місяця, наступного за місяцем, у якому закінчився лікарняний (з обов’язковим додаванням витягу з ЕРЛН).
ГУ ДПС у Житомирській області
Коментарі до матеріалу