Як вести табель обліку робочого часу
Доцільно на підприємстві розробити окреме Положення про ведення табельного обліку, оскільки на законодавчому рівні не затверджено відповідних положень чи роз'яснень з порядку ведення цього кадрового документу.
По-перше, табель обліку робочого часу, як правило, ведуть за формою із наказу Держкомстату України від 05.12.2008 р. № 489. Але така форма має рекомендаційний характер і складається із мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення статзвітів. За необхідності цю форму їдоповнюють іншими показниками, необхідними для обліку на підприємстві. До того ж Наказом № 489 не визначено як саме вести табель обліку використання робочого часу.
По-друге, саме за даними табеля обліку робочого часу нараховують працівникам зарплату, лікарняні, відпускні, інші виплати. На великих підприємствах табель обліку використання робочого часу ведуть кадровики або навіть вводиться до штату така посада як табельник (коли багато цехів, структурних підрозділів, різні умови робочого часу тощо). Також ці функції можуть виконувати керівники підрозділів чи їхні підлеглі. Заповнений табель обліку використання робочого часу підписує відповідальна особа (бухгалтер, кадровик або табельник) чи керівник структурного підрозділу. Але порядок його складання та затвердження підприємство визначає самостійно відповідно до своїх локальних нормативних документів.
І на останок: роботодавця не можуть притягти до відповідальності за відсутність табелів обліку використання робочого часу, якщо забезпечено облік використання робочого часу в інший спосіб.
http://lviv.dsp.gov.ua
Коментарі до матеріалу