Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як указувати в ПН і РК найменування підприємства, якщо воно змінилося

15.04.2019

В Індивідуальній податковій консультації ДФС від 08.02.19 р. № 453/ІПК/28-10-27-01-11 (далі – ІПК № 453) розглядається питання про оформлення ПН і РК у період перетворення ПАТ в АТ.

Щоб змінити найменування, платнику ПДВ потрібно пройти процедуру перереєстрації (п. 4.1 Положення № 1130). При цьому, якщо зміни в даних платника ПДВ стосуються найменування юрособи, такий платник указує одночасно нове та попереднє найменування (п. 4.3 Положення № 1130). У тому числі й тоді, коли зміна найменування юрособи пов’язана з його перетворенням у випадку, визначеному пп. 1 п. 3.15 Положення № 1130.

Так, згідно з пп. 1 п. 3.15 Положення № 1130 якщо датою держреєстрації юрособи, створеної в результаті перетворення, є дата держреєстрації платника ПДВ – юрособи, припиненої в результаті перетворення, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію новоствореної юрособи, то ПДВ-реєстрація новоствореної юрособи проводиться за процедурою перереєстрації.

Згідно із прикладом, наведеним в ІПК № 453, підприємство змінило найменування з ПАТ на АТ із 28.12.18 р., а перереєстрація платника ПДВ відбулася 02.01.19 р.

У цій ситуації в ПН і РК, виписаних за операціями в період:

  • із 16.12.18 р. по 27.12.18 р., указується старе найменування – ПАТ, хоча реєстрація цих документів здійснюється до 15.01.19 р.;
  • із 28.12.18 р. по 31.12.18 р. – і стара, і нова назви (тобто і ПАТ, і АТ);
  • із 02.01.19 р. – нове найменування (тобто АТ).

Яке покарання загрожує підприємству та його контрагенту, якщо при оформленні ПН він порушить зазначений порядок відображення найменування?

Найменування платника ПДВ є обов’язковим реквізитом ПН, однак в електронному реєстрі платники ПДВ проходять ідентифікацію за індивідуальним податковим номером (ІПН). Тобто, якщо ІПН зазначено правильно, помилка в найменуванні не може бути єдиною причиною втрати покупцем права на податковий кредит (ІПК ДФС від 15.01.19 р. № 145/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, далі - № 2451).

Якщо підприємство захоче виправити помилку в найменуванні, зробити це можна, оформивши РК до ПН із неправильним найменуванням. У такому РК потрібно правильно заповнити реквізити заголовної частини (включаючи найменування), при цьому розділи А і Б не заповнюються (п. 22 Порядку № 1307, ІПК № 2451).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про «замороження» кредитів для аграріїв Сумісництво: обмеження, особливості та необхідні дії роботодавця Уряд дозволив бронювати 100 % працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях Трудовий договір і...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
Нове
20.08.2025
Оплата праці керівників комунальних медичних закладів
Яке співвідношення заробітної плати керівників комунальних медичних закладів і медичних працівників? Більше за темою: Відшкодування витрат на безперервний профрозвиток медпрацівників: зміни від КМУ Атестація медпрацівників: новий порядок від МОЗ У грудні 2021 року постановою КМУ від 15.1...
20.08.2025
Мін’юст закликає перереєструвати нерухомість, придбану до 2013 року
Власники, які оформили право на нерухомість до 2013 року, мають зареєструвати його у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо не зробили цього раніше. Для чого це потрібно – розглянемо нижче. Більше за темою: Коли потрібна професійна оцінка для продажу нерухомості Інвестиційна...
20.08.2025
Які СГ не подають Заяву за формою № 20-ОПП
Маєте офіси, склади, гаражі, магазини, місця зберігання тощо? Коли у Заяві за формою № 20-ОПП можна цього не зазначати? Більше за темою: Фермерське господарство зареєстроване за домашньою адресою засновника: чи подавати форму № 20-ОПП? Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для збер...
Кращі матеріали