Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як провести через РРО продаж товару з відстроченням платежу

21.03.2019

У випадку проведення розрахункових операцій з відстроченням платежу або в кредит необхідно відповідно до вимог чинного законодавства при відпуску товару (послуги) видати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми із зазначенням у ньому форми оплати "У КРЕДИТ". Таким чином, фіскальний чек, оформлений належним чином, повинен бути виданий покупцю при продажу товарів.

При цьому отримання коштів, які надходять у рахунок продажу товару у кредит, слід оприбутковувати в касі підприємства з оформленням прибуткових касових ордерів.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 05.02.2019 р. № 407/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула запит Товариства щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення Товариство планує здійснювати господарську діяльність з реалізації товару з відстроченням платежу фізичним особам - кінцевим споживачам через реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО).

Чи може Товариство при видачі покупцям - кінцевим споживачам товару, плата за який відстрочується, у якості документу, що підтверджує факт видачі товару з території магазину (складу), друкувати РРО фіскальний касовий чек із зазначенням у ньому кількості, вартості проданого товару, загальної вартості проданих товарів, податків (ПДВ та акцизного податку), інших обов’язкових реквізитів, передбачених пунктом 2 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів, та позначенням у ньому форми оплати «у кредит»?

Чи може Товариство у подальшому, при проведенні розрахункової операції від покупця - кінцевого споживача за відстроченим платежем, з метою уникнення дублювання інформації про товар та податки у фіскальних касових чеках РРО вказувати попередньо запрограмовану товарну позицію «погашення кредиту» без зазначення суми ПДВ та акцизного податку?

Чинним законодавством України встановлені чіткі та однозначні вимоги до форми та змісту розрахункового документа.

Згідно з пунктами 1 і 2 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадське го харчування та послуг, зобов’язані, зокрема, видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до статті 8 Закону № 265 форма, зміст розрахункових документ ів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використаним розрахункових книжок, встановлюються органом доходів і зборів.

Так, пунктами 1 та 2 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. № 13 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 р. за № 220/28350 (далі - Положення № 13), визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги), який повинен містити обов’язкові реквізити згідно з визначеним переліком, в тому числі позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо) та суму коштів за цією формою оплати.

Також, розрахункові документи, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій на паперовому носії, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій (пункт 5 Розділу І Положення № 13).

Тобто, законодавством України у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі чітко і однозначно встановлені вимоги до змісту та форми розрахункових документів, іншого чинним законодавством не передбачено.

Разом з цим повідомляємо, що у випадку проведення розрахункових операцій з відстроченням платежу або в кредит необхідно відповідно до вимог чинного законодавства при відпуску товару (послуги) видати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми із зазначенням у ньому форми оплати «У КРЕДИТ». Таким чином, фіскальний чек, оформлений належним чином, повинен бути виданий покупцю при продажу товарів.

При цьому отримання коштів, які надходять у рахунок продажу товару у кредит, слід оприбутковувати в касі підприємства з оформленням прибуткових касових ордерів.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
12.05.2025
Обкладення ПДФО вартості дарунків працівнику та гіг-спеціалісту від резидента Дія Сіті
Чи є об’єктом обкладення ПДФО вартість дарунків працівнику та гіг-спеціалісту від резидента Дія Сіті? Більше за темою: Резиденти Дія Сіті: оподаткування доходів спеціалістів Відносини резидента Дія Сіті з працівниками та виконавцями гіг-контрактів Чи є об’єктом обкладення ПДФО вар...
12.05.2025
Особливості коригування фінрезультату до оподаткування при списанні (прощенні) грошової та/або товарної дебіторської заборгованості
Чи повинен платник податку на прибуток здійснити одночасно коригування фінансового результату до оподаткування на дві податкові різниці згідно з п. 139.2 та пп. 140.5.10 ПК при списанні (прощенні) грошової та/або товарної дебіторської заборгованості? Більше за темою: Списання безнадійної забор...
12.05.2025
В ЄДР компанії уперше отримали позначку про непрозору структуру власності
15 компаній з непрозорою структурою власності нині зафіксовано в Єдиному державному реєстрі. Більше за темою: Відомості про бенефіціарів і структура власності: коли подавати 15 компаній з непрозорою структурою власності нині зафіксовано в Єдиному державному реєстрі. За законом, таку позначку м...
Кращі матеріали