Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відбувається перевірка безпечності продукції

Роз’яснення
09.05.2025

Коли ви купуєте будь-який товар – бензопилу для відповідних робіт, скороварку для приготування смачної їжі, захисні рукавиці для саду чи інші вироби – ви очікуєте, що він безпечний для вас і вашої родини. Саме для цього в Україні діє система державного ринкового нагляду, яка перевіряє, чи відповідає продукція вимогам безпеки. Як саме це відбувається – пояснюємо на основі ст. 23 Закону від 02.12.2010 № 2735-VI «Про ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

Що таке перевірка характеристик продукції? Це спеціальна процедура, під час якої державні інспектори (органи ринкового нагляду) перевіряють, чи є продукція безпечною та чи відповідає вона встановленим технічним вимогам. Перевірки бувають планові (проводяться за графіком) і позапланові (наприклад, якщо надійшла скарга від споживача).

Як проходить перевірка?

  • Документи та зразки. Спочатку перевіряють документи на продукцію. Якщо є підозри – беруть зразки товару для дослідження (експертизи). Про всі дії складається офіційний акт.
  • Рівень ризику. Чим більший потенційний ризик від продукції – тим прискіпливішою буде перевірка.
  • Місця перевірок. Інспектори можуть прийти у магазин, склад, на ярмарок або виставку, а іноді – навіть у місця введення товару в експлуатацію.

Що саме перевіряють? Тільки той тип продукції, що зазначено в наказі на перевірку. Наприклад, якщо перевіряють засоби індивідуального захисту (рукавиці, захисні маски та ін.), то не можуть перевіряти інструмент (бензопили, кущорізи та ін.).

Термін перевірки. У продавця – не більше 4 робочих днів, у виробника – до 5 днів. Але якщо потрібно провести експертизу – час «заморожується» на період дослідження.

Які документи мають бути? Підприємство повинне надати:

  • декларацію про відповідність;
  • інструкції та технічну документацію;
  • документи про якість;
  • результати попередніх тестувань;
  • товарно-супровідну документацію (накладні, договори);
  • інформацію про вилучення небезпечної продукції з ринку (якщо була така ситуація).

Що, якщо продукція небезпечна? Якщо під час перевірки з’ясувалося, що продукція небезпечна або не відповідає вимогам:

  • визначають виробника або постачальника;
  • починають ланцюгову перевірку усіх учасників постачання;
  • вилучають з ринку всю продукцію цього типу, якщо вона становить ризик.

Що ще варто знати? Перед початком перевірки інспектор має пояснити, як можна оскаржити їхні дії.

Якщо є ознаки фальсифікації чи порушення авторських прав – інспектори повідомляють інші держоргани.

Процес перевірки можна фіксувати на відео – це дозволено і підприємствам, і інспекторам.

Закон про ринковий нагляд – це не лише обов’язки для бізнесу, а й гарантія безпеки для споживачів. Завдяки чітко прописаним процедурам держава може швидко виявляти небезпечну продукцію та захищати громадян від потенційної шкоди.

Південно-Східне міжрегіональне управління Держпраці

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 26.09.2025 Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії ДПС відповідає на актуальні запитанн...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
06.10.2025
Дивіденди виплачено ФО за договором відступлення права вимоги, укладеним із нерезидентом – учасником ЮО: що з оподаткуванням
Дохід у вигляді заборгованості виплачений на підставі договору прав вимоги юридичною особою – резидентом на користь фізичної особи – резидента включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставк...
06.10.2025
Які ФОП-єдинники з 1 жовтня звільняються від сплати єдиного внеску за себе
Чи звільняються ФОП – платники єдиного податку які є: мобілізованими та мають найманих працівників; перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами; перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та отримують державну допомогу на дитину, від о...
06.10.2025
Стало можливим отримати електронний витяг із Держземкадастру про ділянку з відомостями про речові права з Держреєстру речових прав на нерухоме майно
З 1 січня 2025 року за надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, що містить відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, додатково сплачується адміністративний збір за надання інформації з цього реєстру: 80 грн – отримання в паперовій формі; 40 грн &...
Кращі матеріали