Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відбувається перевірка безпечності продукції

Роз’яснення
09.05.2025

Коли ви купуєте будь-який товар – бензопилу для відповідних робіт, скороварку для приготування смачної їжі, захисні рукавиці для саду чи інші вироби – ви очікуєте, що він безпечний для вас і вашої родини. Саме для цього в Україні діє система державного ринкового нагляду, яка перевіряє, чи відповідає продукція вимогам безпеки. Як саме це відбувається – пояснюємо на основі ст. 23 Закону від 02.12.2010 № 2735-VI «Про ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

Що таке перевірка характеристик продукції? Це спеціальна процедура, під час якої державні інспектори (органи ринкового нагляду) перевіряють, чи є продукція безпечною та чи відповідає вона встановленим технічним вимогам. Перевірки бувають планові (проводяться за графіком) і позапланові (наприклад, якщо надійшла скарга від споживача).

Як проходить перевірка?

  • Документи та зразки. Спочатку перевіряють документи на продукцію. Якщо є підозри – беруть зразки товару для дослідження (експертизи). Про всі дії складається офіційний акт.
  • Рівень ризику. Чим більший потенційний ризик від продукції – тим прискіпливішою буде перевірка.
  • Місця перевірок. Інспектори можуть прийти у магазин, склад, на ярмарок або виставку, а іноді – навіть у місця введення товару в експлуатацію.

Що саме перевіряють? Тільки той тип продукції, що зазначено в наказі на перевірку. Наприклад, якщо перевіряють засоби індивідуального захисту (рукавиці, захисні маски та ін.), то не можуть перевіряти інструмент (бензопили, кущорізи та ін.).

Термін перевірки. У продавця – не більше 4 робочих днів, у виробника – до 5 днів. Але якщо потрібно провести експертизу – час «заморожується» на період дослідження.

Які документи мають бути? Підприємство повинне надати:

  • декларацію про відповідність;
  • інструкції та технічну документацію;
  • документи про якість;
  • результати попередніх тестувань;
  • товарно-супровідну документацію (накладні, договори);
  • інформацію про вилучення небезпечної продукції з ринку (якщо була така ситуація).

Що, якщо продукція небезпечна? Якщо під час перевірки з’ясувалося, що продукція небезпечна або не відповідає вимогам:

  • визначають виробника або постачальника;
  • починають ланцюгову перевірку усіх учасників постачання;
  • вилучають з ринку всю продукцію цього типу, якщо вона становить ризик.

Що ще варто знати? Перед початком перевірки інспектор має пояснити, як можна оскаржити їхні дії.

Якщо є ознаки фальсифікації чи порушення авторських прав – інспектори повідомляють інші держоргани.

Процес перевірки можна фіксувати на відео – це дозволено і підприємствам, і інспекторам.

Закон про ринковий нагляд – це не лише обов’язки для бізнесу, а й гарантія безпеки для споживачів. Завдяки чітко прописаним процедурам держава може швидко виявляти небезпечну продукцію та захищати громадян від потенційної шкоди.

Південно-Східне міжрегіональне управління Держпраці

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
19.06.2025
Перевіряємо трудову книжку перед скануванням: поради ПФУ
Перед скануванням необхідно перевірити записи у трудовій книжці. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат В Україні триває перехід до електронного обліку трудової діяльності. Перед скан...
19.06.2025
Кому надсилаються повідомлення про нещасний випадок на виробництві
Розглянемо, кому та куди відправляє роботодавець повідомлення про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) тощо. Більше за темою: Нещасний випадок із працівником: дії роботодавця Порядок надання повідомлень про нещасний випадок визначено постановою КМУ від 17.04.2019 № 337 ...
19.06.2025
Поворотне прийняття на роботу: хто має переважне право на укладення трудового договору
Працівникам, які були звільнені у зв’язку зі скороченням штату або чисельності працівників. Більше за темою: Звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників Звільнення працівника до закінчення двомісячного строку попередження про скорочення Звільнення працівників...
Кращі матеріали