Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як запобігти блокуванню податкових накладних: поради від ДПС

14.03.2023

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо запобігання блокування податкових накладних. На запитання платників податків відповідала заступниця начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Марія Мельник.

Під час годинного спілкування говорили про перелік документів, які платник має право подати на розгляд Комісії регіонального рівня стосовно підтвердження інформації щодо провадження господарської діяльності з метою розблокування податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК), врахування таблиці даних платника податків, виключення платника з переліку ризикових.

Марія Мельник рекомендувала подати Таблицю даних платника податку на додану вартість платникам ПДВ, які здійснюють діяльність, пов’язану з виробництвом, будівництвом, наданням послуг, виконанням робіт, сільськогосподарським товаровиробництвом та інших.

Таблиця даних платника податків подається платником в електронній формі засобами електронного зв’язку разом з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. 

Яку користь платникові ПДВ може принести Таблиця даних, добре відомо. Адже вона убезпечить платника в майбутньому від блокування податкової накладної, оскільки податкові накладні  з кодами з врахованої Таблиці не блокуються, але за умови, що платником у податковій накладній вказано коди товарів/послуг точнісінько так, як вони вказані в Таблиці, тобто однаково, в тому ж вигляді, з тією ж кількістю символів. Інакше реєстрацію податкової накладної може бути зупинено.

Часто платники подають таблиці даних платника податків, до яких вносять види діяльності згідно з КВЕД, які, не внесені до реєстраційних даних суб’єктів господарювання, або подають таблиці даних із інформацією, яка не відповідає його податковій звітності чи даним ЄРПН, щодо наявності трудових ресурсів, основних засобів, власних чи орендованих земельних ресурсів, нежитлових приміщень, техніки для виконання робіт, придбання послуг з оброблення землі, збирання врожаю тощо.  Ці помилки є дуже поширеними та створюють підстави для відмови у врахуванні Таблиці даних платника податків.

При цьому заступниця закликала платників не відкладати реєстрацію податкових накладних на останній день. При одночасній реєстрації великої кількості податкових накладних прокрадаються помилки, тому підвищується ризик їх блокування. 

Окрім цього, Марія Мельник рекомендувала платникам перевіряти своїх контрагентів на ризиковість, звертати увагу на те, коли компанія зареєстрована, який у неї статутний капітал (чи відповідає реальним витратам), чи змінювався директор (якщо так, то чому). Бізнес має чітко усвідомлювати ризики роботи з контрагентом. Варто ретельно перевіряти договори з контрагентами. 

Органами податкової служби вживаються вичерпні заходи щодо прийняття рішень у максимально стислі терміни для створення сприятливих умов ведення бізнесу.

https://tr.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали