Як здійснюється взяття на облік ФОП за основним місцем обліку?
Відповідно до п. 6.1 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 9 грудня 2011 року № 1588 (далі - Порядок), взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи - підприємця здійснюється після її державної реєстрації згідно із Законом № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон № 755) контролюючим органом за місцем її державної реєстрації на підставі:
- відомостей про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця;
- відомостей про скасування державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно фізичної особи - підприємця з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), у порядку, визначеному п. 3.3 розд. III Порядку (п. 6.2 розд. VI Порядку).
Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи - підприємця контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі за формою № 7-ОПП (п. 6.4 розд. VI Порядку).
Згідно з п. 6.5 розд. VI Порядку дані про взяття на облік фізичної особи - підприємця передаються до ЄДР у день взяття на облік за основним місцем обліку із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому фізичну особу - підприємця взято на облік.
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 755 відомості, що містяться в ЄДР, надаються у вигляді:
- безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг до відомостей з ЄДР;
- оприлюднення публічної інформації з ЄДР у формі відкритих даних відповідно до Закону № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації»;
- безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих, зокрема, фізичною особою - підприємцем;
- документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;
- виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;
- витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;
- суб'єктам приватного права може надаватися прямий доступ до ЄДР в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.
mk.tax.gov.ua
Коментарі до матеріалу