Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як здійснюється взяття на облік ФОП за основним місцем обліку?

15.03.2021

Відповідно до п. 6.1 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 9 грудня 2011 року № 1588 (далі - Порядок), взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи - підприємця здійснюється після її державної реєстрації згідно із Законом № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон № 755) контролюючим органом за місцем її державної реєстрації на підставі:

  • відомостей про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця;
  • відомостей про скасування державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно фізичної особи - підприємця з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), у порядку, визначеному п. 3.3 розд. III Порядку (п. 6.2 розд. VI Порядку).

Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи - підприємця контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі за формою № 7-ОПП (п. 6.4 розд. VI Порядку).

Згідно з п. 6.5 розд. VI Порядку дані про взяття на облік фізичної особи - підприємця передаються до ЄДР у день взяття на облік за основним місцем обліку із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому фізичну особу - підприємця взято на облік.

Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 755 відомості, що містяться в ЄДР, надаються у вигляді:

  1. безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг до відомостей з ЄДР;
  2. оприлюднення публічної інформації з ЄДР у формі відкритих даних відповідно до Закону № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації»;
  3. безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих, зокрема, фізичною особою - підприємцем;
  4. документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;
  5. виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;
  6. витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;
  7. суб'єктам приватного права може надаватися прямий доступ до ЄДР в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

mk.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
15.12.2025
Засвідчення справжності підпису на документах: що важливо знати
Потреба завірення справжності підпису може виникнути, коли необхідно подати заяву, документи до установи, оформити дозвіл. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Хто має право підписувати акти приймання-передачі виконаних робіт? Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом? Процедура...
15.12.2025
Права людини: що змінюється в умовах воєнного стану
Розглянемо, які права громадян залишаються недоторканними під час воєнного стану; які права можуть бути тимчасово обмежені; як держава забезпечує захист прав людини під час війни. Більше за темою: Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє! Звільн...
15.12.2025
Як застосовувати нові норми ціноутворення в будівництві: роз’яснює Мінрозвитку
Щоб уникнути непорозумінь у документах, кошторисах і закупівлях під час воєнного стану, формуються зрозумілі, єдині правила для всіх учасників ринку. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Укладаємо договір підряду на будівництво офісу Будівництво господарським способом: які документи потрібно оф...
Кращі матеріали