Навіщо інвестувати в навчання персоналу
Навчання працівника за рахунок коштів роботодавця
Навчання співробітників МСФЗ: відображаємо в обліку за правилами МСФЗ
Навчальні відпустки
Що треба знати про навчальну відпустку
Ми живемо в умовах безперервного прогресу, який рухається не просто стрімко, а іноді навіть стрибками. Не розвиватися в таких умовах означає для бізнесу - просто померти.
Неможливо, наприклад, відмовлятися від нового програмного забезпечення, яке використовують всі ваші партнери. Або не вивчати нові технології ув вашому напрямі. А, отже, так чи інакше, виникає питання підвищення кваліфікації персоналу. І тут керівник опиняється перед вибором: навчити старого співробітника або прийняти нового - що вже володіє потрібними знаннями і навичками? Який шлях буде ефективніше? Розберемо обидва варіанти.
1. Прийяти нового
Плюси. Спеціаліст потрібної кваліфікації відразу зможе працювати на потрібному компанії професійному рівні. Нові знання та вміння, які він принесе з собою в компанію, можуть виявитися корисними і для інших співробітників.
У чому підступ? Найчастіше вам доведеться платити більш високу зарплату новому фахівцеві, ніж ви платили його попереднику. Фахівець високого рівня знає собі ціну, і не відчуває лояльності до вашої компанії. Тому, якщо ви захочете від нього більшої віддачі або будь-яких поступок щодо компанії, цілком ймовірно, що він вважатиме за краще вибрати собі іншого роботодавця. Он вони - за воротами вже в ряд вишикувалися!
2. Навчити старого
Плюси. Навчаючи свого співробітника, ви робите внесок не тільки в його кваліфікацію, а й в його лояльність до вашої компанії. Людина, яка прагне до нових знань, буде вдячна за можливість їх отримати. Відчуваючи своє зростання разом зі своєю командою, він буде відчувати набагато більшу залученість в загальні цілі та процеси. До того ж вам не знадобиться витрачати час на пошук нового співробітника, що відповідає вашим вимогам.
У чому підступ? Навчати варто тільки тих, хто готовий вкладати отримані знання в успіх компанії. Якщо працівник не прагне покращувати свої результати і розвиватися - навчання не піде йому на користь. Жоден чарівний тренер не змусить його захотіти працювати краще і перетворювати отримані знання на міцні навички. Того, хто хоче навчатися, помітити неважко за його палаючими очима. І так само неважко перевірити за його реакцією на пропозицію про навчання.
Важливо навчати своїх співробітників не тільки у сфері підвищення професійної кваліфікації, а й громадянської, особистісної. Чому це важливо? Тому що команда рухається зі швидкістю свого найповільнішого гравця. І якщо в команді не вивірені цілі і цінності, вона не буде рухатися злагоджено в одному напрямі.
Якщо ж ви побоюєтеся, що витратите гроші на розвиток співробітника, а він, навчившись, піде втілювати знання на користь конкурентам, укладіть з ним угоду про навчання, в якій ви затвердили суму, інвестовану в його розвиток, і термін, протягом якого він буде зобов'язаний працювати в компанії після навчання. У разі звільнення раніше терміну такий співробітник зобов'язується відшкодувати суму, витрачену компанією на його навчальний курс. Цей інструмент, до речі, теж відмінно проявляє ставлення співробітника до компанії. Той, хто прагне працювати, підпише його без вагань. А ось той, хто вже поглядає «за ворота», буде шукати способи уникнути укладення такої угоди.
https://biz.nv.ua
Коментарі до матеріалу