Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи завжди потрібно звільняти з посади держслужбовця, визнаного винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення?

14.07.2020

Відповідно до чинного законодавства за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення державного службовця можуть притягнути до юридичної відповідальності. Зокрема, проти нього можуть порушити дисциплінарне провадження з наступним унесенням відомостей про особу-порушника до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр), або навіть звільнити з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави і місцевого самоврядування.

Щоб з’ясувати, як діяти суб’єкту призначення у разі притягнення його підлеглого до адміністративної або кримінальної відповідальності за вказані правопорушення, передусім необхідно отримати офіційний документ, що підтверджує факт притягнення особи до юридичної відповідальності.

Постанова суду про накладення адміністративного стягнення за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, або вирок суду про притягнення до кримінальної відповідальності за корупційний злочин у триденний строк із дня набрання законної сили направляється відповідному органу державної влади, органу місцевого самоврядування для розв’язання питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності, усунення її згідно із законодавством від виконання функцій держави, якщо інше не передбачено законом, а також усунення причин та умов, що сприяли вчиненню цього правопорушення.

Керівник (суб’єкт призначення), який отримав таке судове рішення, має два варіанти дій: одразу звільнити працівника з посади або порушити щодо нього дисциплінарне провадження. Вибір варіанта залежить від змісту отриманого судового рішення.

Наголошуємо, що звільнення особи або порушення дисциплінарного провадження це не право керівника, а прямий обов’язок, що випливає з імперативного характеру норм Законів від 10.12.15 р. № 889-VIII «Про державну службу» (далі – Закон № 889), від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон № 1700).

Звільнення особи з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування

Згідно з п. 3, 4 ч. 1 ст. 84 Закону № 889 державний службовець підлягає звільненню з державної служби у разі набрання законної сили:

  • рішення суду щодо його притягнення до адміністративної відповідальності за пов’язане з корупцією правопорушення, яким на нього накладено стягнення у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
  • обвинувального вироку суду, яким держслужбовця визнано винним у вчиненні умисного корупційного злочину, незалежно від виду призначеного покарання та навіть у разі звільнення від відбування покарання.

Суб’єкт призначення зобов’язаний звільнити держслужбовця протягом трьох днів із дня отримання відповідного судового рішення, яке є підставою для усунення особи з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (ч. 2 ст. 84 Закону № 889).

Дисциплінарне провадження

Особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак до якої судом не застосовано покарання або не накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов’язаною з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності на підставі ч. 2 ст. 65 Закону № 1700.

Підставою для порушення дисциплінарного провадження є отримання керівником органу державної влади або місцевого самоврядування одного з таких рішень суду:

  • ухвали про звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення у зв’язку із закінченням строків давності;
  • постанови у справі про адмінправопорушення, пов’язане з корупцією, згідно з якою особу притягнуто до адміністративної відповідальності без накладення стягнення у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
  • постанови про закриття справи про адмінправопорушення у зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення;
  • постанови про звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення.

Дисциплінарне провадження порушується невідкладно. За його результатами накладається одне з видів дисциплінарного стягнення, визначеного законом.

У день підписання розпорядчого документа про накладення на особу дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення до НАЗК направляється паперова копія такого документа разом з інформаційною карткою для внесення відомостей у Реєстр.

Отже, держслужбовець, якого було визнано винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, не завжди підлягає негайному звільненню з посади державної служби. Обумовлене визначається змістом судового рішення, яке набрало законної сили, дотриманням правил здійснення дисциплінарного провадження та строками притягнення особи до відповідальності.

www.pl.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Уже скасовано 795 рішень МСЕК щодо посадовців
МОЗ разом із правоохоронними органами системно перевіряє рішення, за якими медико-соціальні експертні комісії встановлювали інвалідність посадовим особам. Лише за останній місяць кількість розглянутих справ значно зросла: станом на 25 липня 2025 року Центром оцінювання функціонального стану людини в...
01.08.2025
Економічних правопорушень поменшає: ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією
ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правопорушення. ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правоп...
31.07.2025
В Дія.Бізнес з’явилася можливість обирати сучасні ІТ-продукти для бізнесу
Дія.Бізнес запускає новий сервіс – Маркетплейс цифрових рішень. Маркетплейс стане єдиною платформою, яка поєднає компанії-постачальників ІТ-рішень та підприємців, що шукають перевірені сервіси для розвитку бізнесу. На платформі користувачі зможуть знайти інструменти для автоматизації, фінансів...
Кращі матеріали