Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи завжди потрібно звільняти з посади держслужбовця, визнаного винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення?

14.07.2020

Відповідно до чинного законодавства за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення державного службовця можуть притягнути до юридичної відповідальності. Зокрема, проти нього можуть порушити дисциплінарне провадження з наступним унесенням відомостей про особу-порушника до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр), або навіть звільнити з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави і місцевого самоврядування.

Щоб з’ясувати, як діяти суб’єкту призначення у разі притягнення його підлеглого до адміністративної або кримінальної відповідальності за вказані правопорушення, передусім необхідно отримати офіційний документ, що підтверджує факт притягнення особи до юридичної відповідальності.

Постанова суду про накладення адміністративного стягнення за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, або вирок суду про притягнення до кримінальної відповідальності за корупційний злочин у триденний строк із дня набрання законної сили направляється відповідному органу державної влади, органу місцевого самоврядування для розв’язання питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності, усунення її згідно із законодавством від виконання функцій держави, якщо інше не передбачено законом, а також усунення причин та умов, що сприяли вчиненню цього правопорушення.

Керівник (суб’єкт призначення), який отримав таке судове рішення, має два варіанти дій: одразу звільнити працівника з посади або порушити щодо нього дисциплінарне провадження. Вибір варіанта залежить від змісту отриманого судового рішення.

Наголошуємо, що звільнення особи або порушення дисциплінарного провадження це не право керівника, а прямий обов’язок, що випливає з імперативного характеру норм Законів від 10.12.15 р. № 889-VIII «Про державну службу» (далі – Закон № 889), від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон № 1700).

Звільнення особи з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування

Згідно з п. 3, 4 ч. 1 ст. 84 Закону № 889 державний службовець підлягає звільненню з державної служби у разі набрання законної сили:

  • рішення суду щодо його притягнення до адміністративної відповідальності за пов’язане з корупцією правопорушення, яким на нього накладено стягнення у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
  • обвинувального вироку суду, яким держслужбовця визнано винним у вчиненні умисного корупційного злочину, незалежно від виду призначеного покарання та навіть у разі звільнення від відбування покарання.

Суб’єкт призначення зобов’язаний звільнити держслужбовця протягом трьох днів із дня отримання відповідного судового рішення, яке є підставою для усунення особи з посади, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (ч. 2 ст. 84 Закону № 889).

Дисциплінарне провадження

Особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак до якої судом не застосовано покарання або не накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов’язаною з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності на підставі ч. 2 ст. 65 Закону № 1700.

Підставою для порушення дисциплінарного провадження є отримання керівником органу державної влади або місцевого самоврядування одного з таких рішень суду:

  • ухвали про звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення у зв’язку із закінченням строків давності;
  • постанови у справі про адмінправопорушення, пов’язане з корупцією, згідно з якою особу притягнуто до адміністративної відповідальності без накладення стягнення у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
  • постанови про закриття справи про адмінправопорушення у зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення;
  • постанови про звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення.

Дисциплінарне провадження порушується невідкладно. За його результатами накладається одне з видів дисциплінарного стягнення, визначеного законом.

У день підписання розпорядчого документа про накладення на особу дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення до НАЗК направляється паперова копія такого документа разом з інформаційною карткою для внесення відомостей у Реєстр.

Отже, держслужбовець, якого було визнано винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, не завжди підлягає негайному звільненню з посади державної служби. Обумовлене визначається змістом судового рішення, яке набрало законної сили, дотриманням правил здійснення дисциплінарного провадження та строками притягнення особи до відповідальності.

www.pl.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про «замороження» кредитів для аграріїв Сумісництво: обмеження, особливості та необхідні дії роботодавця Уряд дозволив бронювати 100 % працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях Трудовий договір і...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
22.08.2025
НБУ вводить у обіг модифіковані банкноти номіналом 20 гривень
Національний банк України в межах планового випуску з 21 серпня 2025 року вводить у обіг модифіковані банкноти номіналом 20 гривень.  У правій верхній частині на зворотному боці модифікованих банкнот номіналом 20 гривень розміщено патріотичне гасло: «СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!».&...
21.08.2025
МОЗ і МОН нагадують про необхідність перевірки документів щодо щеплення до початку навчального року
Перед початком навчального року батькам школярів необхідно переконатися, що діти отримали всі необхідні щеплення передбачені національним Календарем профілактичних щеплень. Перед початком навчального року батькам школярів необхідно переконатися, що діти отримали всі необхідні щеплення передбачені на...
21.08.2025
Контрафактний тютюн: вирок суду за незаконну торгівлю
Суд виніс вирок чотирьом жителям Одеси, які налагодили діяльність мережі магазинів з продажу кальянного тютюну, електронних сигарет та ємностей з рідиною, що використовуються у них.  Більше за темою: Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і т...
Кращі матеріали