Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Поза планом: п’ять гарячих запитань про перевірки

21.06.2019

Документальні позапланові перевірки – тема, до якої платники завжди ставляться з певною напругою. А отже запитань щодо правильності та законності проведення таких заходів отримуємо чимало. Сьогодні відповідаю на найпопулярніші.

1. За яких умов проводиться позапланова перевірка та коли не працюють обмеження у підставах для її здійснення?

Особливістю документальної позапланової перевірки є те, що вона не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених ст. 78 Податкового кодексу України (далі - Кодекс). Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах порушеної кримінальної справи.

Зауважимо, що перелік матеріалів, які можуть бути підставами для висновків під час проведення документальних позапланових перевірок, і порядок надання платниками податків документів установлено ст. 83, 85 Кодексу, а порядок оформлення результатів таких перевірок ст. 86 Кодексу.

2. Чи мають право фіскальні органи проводити документальну позапланову перевірку, якщо предмет її вже був перевірений раніше?

Ні. Відповідно до п. 78.2 ст. 78 Кодексу контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені п.п. 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Кодексу у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, вже розглядалося під час попередніх перевірок платника податків.

3. Скільки може тривати перевірка?

В залежності від того, кого саме перевіряють. Великих платників – відповідно до ст. 82 Кодексу – фіскальні органи можуть перевіряти у форматі документальної позапланової перевірки не довше, ніж 15 робочих днів. Суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів. Всіх інших платників – 10 робочих днів.

4. В яких випадках перевірка зупиняється?

Можливість зупинення перевірки передбачена п. 82.4 ст. 82 Кодексу, загальний строк зупинення, не може перевищувати 30 робочих днів. В той же час – у разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов’язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів, перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.

5. Яким чином  платник захищений під час перевірки? Чи може втрутитись, довести свою позицію?

Щодо цього, пп. 17.1.6 п. 17.1 ст. 17 Кодексу передбачені певні права платників податків. Зокрема, платник може бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають, ознайомлюватися й отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки. Також у разі наявності зауважень щодо змісту порушень, складених актів (довідок) – підписувати їх із застереженням та подавати в установленому порядку контролюючому органу письмові заперечення.

officevp.sfs.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Коли сторони колдоговору зобов’язані розпочати переговори щодо поновлення дії зупинених положень
Профспілкам і роботодавцям варто своєчасно ініціювати переговори та фіксувати досягнуті домовленості. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого режиму робочого часу ...
17.09.2025
Зовнішня торгівля України за січень – липень 2025 року
За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із січнем – липнем 2024 року, імпорт – 45 935,7 млн дол. США, або 116,9 %. За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із сі...
17.09.2025
У проєкті Бюджету-2026 є низка серйозних недоліків: Гетманцев
У проєкті Бюджету-2026 є низка позитивних речей, але є й серйозні недоліки. Про що саме мова – дивіться нижче. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з...
Кращі матеріали