В Україні впровадять електронні довіреності: для чого і як це буде працювати
В уряді продовжують переводити різні послуги в цифрову площину. Днями було заявлено про плани впровадження електронних довіреностей.
Це буде дуже зручно, допоможе заощадити час і забезпечить більш надійний захист від підробок. Відповідний законопроект направлять до Верховної Ради найближчим часом.
Що це і для чого потрібно
В першу чергу відзначимо, що довіреність - це документ, який дозволяє представляти або діяти від імені іншої людини в правовідносинах. Довіреності часто використовуються на судах, при угодах по нерухомості тощо.
Зараз доручення видаються тільки в паперовому форматі: щоб відправити їх кудись, потрібно витратити час на сканування та копії. Після складання документа дані вносяться до Єдиного реєстру довіреностей (електронна база всіх довіреностей, складених на території України). Фактично електронні довіреності - ще один крок до цифровізації України.
Чи зміниться ціна і процедура оформлення
Для того, щоб скласти довіреність, необхідна особиста присутність особи, яка оформляє доручення, його паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків (раніше вказують як ІПН). Причому присутність повірених, тобто людей, які зможуть представляти інтереси цієї людини, - не обов'язково.
На даний момент довіреності засвідчуються нотаріально, виготовляються нотаріусом не менше ніж у двох примірниках, один з яких залишається в матеріалах нотаріальної справи. Всі екземпляри підписуються учасниками і мають силу оригіналу, в тому числі примірник, який зберігається в справах нотаріуса.
Спрогнозувати зміну вартості оформлення довіреностей через впровадження електронного нововведення досить складно, тому що нотаріуси самі встановлюють тарифи на свої послуги.
Зараз оформлення довіреності коштує в середньому коштує від 200 до 700 грн.
У чому переваги електронних довіреностей
Електронні довіреності будуть функціонувати одночасно зі своїми паперовими версіями.
Згідно планованих змін, буде ще один «екземпляр» довіреності, PDF-файл з електронним підписом нотаріуса. Дуже зручно, наприклад, у разі, якщо довіритель (особа, яка видає довіреність) і повірений (особа, уповноважена на вчинення дій) знаходяться в різних містах, так як не потрібно фізично передавати довіреність поштою або кур'єром, її можна відправити на електронну пошту або в месенджер.
Таким чином, електронні довіреності дійсно можуть істотно спростити життя. Файл з документом можна буде надіслати електронною поштою або за допомогою будь-якого зручного мессенджера. До того ж, електронні довіреності будуть більш надійними, ніж паперові.
За словами ініціаторів законопроекту в майбутньому планується, що при особливо ризикованих операціях довіреності будуть прийматися тільки в електронній формі з одночасною перевіркою такої довіреності в державному реєстрі та належної ідентифікацією підпису органу, який таку довіреність запевнив.
www.segodnya.ua
Коментарі до матеріалу