У шести областях України пройшли презентації пілотного проекту Аграрного реєстру.
Інструмент сприятиме створенню прозорої системи земельних відносин. Він покликаний зробити взаємодію між державою і сільськогосподарським виробником простим, доступним, зручним і прослідковується.
Поки проект впроваджується в Київській, Черкаській, Одеській, Львівській, Волинській і Миколаївській областях. Після пілотної фази, аналізу роботи і усунення всіх недоліків проект буде поширений на всю територію України.
Запуск Реєстру передбачено Указом Президента № 837/2019 «Про невідкладні заходи щодо проведення реформ і зміцнення держави». За допомогою Аграрного реєстру заплановано спростити доступ до банківського фінансування; ввести програми таргетированной державної підтримки, оцінювати їх ефективність, також цей інструмент буде сприяти виправленню помилок в Держгеокадастрі.
Сервіс працюватиме за принципом «єдиного вікна». Після реєстрації Реєстр буде надавати користувачеві інформацію про нього з Державного земельного кадастру, Реєстру юридичних і фізичних осіб; речових прав; тварин, зокрема: земельні ділянки у власності та користуванні, зареєстровані тварини тощо. Планується, що Реєстр буде доповнений функціоналом замовлення державних послуг, які необхідні для ведення сільського господарства.
Аграрний реєстр покликаний спростити комунікацію між владою та агровиробниками і мінімізувати необхідність безпосереднього контакту з чиновниками. Через особистий кабінет агровиробник зможе ефективно і швидко комунікувати з органами державної влади, стежити за новинами, державною підтримкою, ділитися інформацією.
Уже зараз пілотний проект може допомогти аграріям в ключових речах. В першу чергу, відстежувати всю інформацію про своє господарство в трьох реєстрах: речових прав, юридичних осіб і реєстрі тварин. У своєму особистому кабінеті агровиробник буде бачити, скільки у нього є землі, чи не зник земельну ділянку, чи не з'явився у його ділянок новий власник, тощо.
Планується створення додаткових функцій і сервісів послуг в особистому кабінеті користувача, щоб можна було зробити заявку на отримання дозвільних документів, замовити будь-які довідки та реєстри про себе, повідомляти Госгеокадастр або інші реєстри про помилки. У перспективі є намір передбачити функцію знаходження активностей по відношенню до будь-яких ділянках, юридичної особи зареєстрованого користувача тощо..
Ще однією важливою перевагою Реєстру є те, що інформація, що міститься в ньому, буде сприяти отриманню банківського кредитування. Вивчаючи кожного суб'єкта господарювання, фінансова установа, користуючись цим реєстром, буде розуміти, з ким має справу. Це підвищить шанси агровиробника на отримання кредиту. Комерційні банки будуть бачити елементарну декларативну фінансову звітність, історію позичальника, якими програмами державної підтримки він користується тощо.
www.me.gov.ua