Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

В яких випадках українці можуть не платити за «комуналку»

Редакція

20.10.2016 85 0 0

Вартість комунальних послуг для населення злетіла на захмарну висоту. За логікою, повинно підвищиться і якість послуг, що надаються. Разом з тим, якість залишилося тим же. Наприклад, в Києві досі опалення включили не у всіх будинках. Відповідно до закону, українці, які до сих пір залишаються без тепла, мають право платити менше. Крім того, законом регулюється мінімальна температура гарячої води та повітря в опалювальному приміщенні. Якщо постачальник послуг порушує нормативи, за кожен градус нижче норми українці мають право вимагати перерахувати суму в платіжках, або взагалі відмовитися платити.

Що робити, якщо замість гарячої води - тепла

Відповідно до закону «Про житлово-комунальні послуги», через дві хвилини після відкриття крана температура води повинна коливатися в межах 50-75 градусів. Якщо температура гарячої води - 45-49 градусів, платити за неї можна на 10% менше. Так, діючий тариф «Київенерго» - 83,1 гривні за кубометр гарячої води. Відповідно до затверджених Кабінетом міністрів нормативам, сім'я з трьох осіб за місяць використовує 4,8 кубометрів гарячої води. Якщо температура води, наприклад, не 50, а 49 градусів, замість 398,8 гривень можна заплатити 358 гривень (на 10% менше). Якщо температура в крані від 40 до 44 градусів - платити можна на 30% менше, тобто 279,1, а не 398,8 гривні. Якщо температура нижче 40 градусів за гарячу воду можна платити за тарифом на холодну воду.

Нормативи для гарячої води:

    50-75 градусів - платити 100%

    45-49 градусів - платити 90%

    40-44 градуса - платити 70%

    Менше 40 градусів - платити за тарифом на холодну воду

Крім того, законом встановлено, що відключати гарячу воду можуть не більше ніж на шість годин на добу (за умови стабільного водопостачання) і не більше, ніж на 10 днів на місяць (30% від часу надання послуги). Тобто, якщо гарячої води немає два тижні, послугу можна оплачувати частково - за кожен день «прострочення» сума в платіжці за місяць повинна зменшуватися на 3,3%.

Щоб перерахувати платіжки необхідно звернутися до постачальника послуг, після чого представник компанії повинен заміряти температуру води і скласти акт - документ передають постачальнику, він же здійснює перерахунок. Якщо постачальник послуги звернення проігнорують - можна йти до суду. Якщо раптом у крані поганий напір через слабкий тиск, необхідно звернутися зі скаргою в підприємство, яке надає послугу, а після, якщо проблема не буде усунена, звернутися до суду і вимагати, щоб був встановлений, наприклад, додатковий насос для того, щоб послуга відповідала.

Щоб зробити перерахунок, необхідно звернутися із заявою до підприємства, яке постачає тепло в квартиру. Після цього представник компанії повинен заміряти температуру в квартирі і скласти акт-претензію. Це документ передається теплопостачальнику, який повинен зробити перерахунок.

Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://hyser.com.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали