Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У 2019 році перевірки стануть більш прозорими, а підприємства зможуть ставити оцінку інспектору

06.11.2018

Для прозорої та передбачуваної онлайн-взаємодії між державою та бізнесом урядом запущено інтегрований портал із низкою інструментів – www.inspections.gov.ua (далі – портал). Ініціаторами його створення є Міністерство економічного розвитку і торгівлі та Державна регуляторна служба за сприяння BRDO (провідний незалежний експертно-аналітичний центр із регуляторної політики в Україні). Підтримку процесу створення порталу надає ЄС у рамках ініціативи EU4Business/FORBIZ. Наразі портал працює у тестовому режимі, а повноцінно інструменти порталу стануть доступними з 01.01.19 р. Пояснимо, про що йдеться.

Трансформація перевірок бізнесу здійснюється у бік ризикоорієнтовного підходу. Відтепер інспекційні органи мають фокусуватися на прозорій оцінці суб’єктів господарювання та запобіганні ризикам, а бізнес – знати час та підставу візиту інспектора. Завдання усіх інспекцій – визначити перелік небезпек для кожної сфери контролю та розробити комбінацію критеріїв для виявлення ризиків та розумного планування перевірок. Поки найбільший прогрес продемонстрували контролюючі органи у сфері пожежної та техногенної безпеки, охоронної діяльності та туризму.

Метою нової системи є управління ризиками, а не бездумна фіксація порушень. Бізнес повинен володіти вичерпною інформацією про вимоги при перевірках та можливості зниження ризиків своєї діяльності. Як наслідок мають зменшитися зловживання з боку інспекторів, а система перевірок стане більш розумною та прогнозованою.

Для цього до кінця поточного року всі інспекції повинні затвердити форми актів перевірок нового зразка та оприлюднити повну інформацію про перевірки на даному порталі.

Так, на порталі стануть доступними, зокрема, перелік усіх контролюючих органів, плани перевірок на 2019 рік, форми актів перевірок, критерії ризику, а також результати планових та позапланових перевірок. Наразі портал не наповнено до кінця.

Таким чином, починаючи з 01.01.19 р. суб’єкт господарювання зможе отримати повну інформацію про інспекційний захід, підготуватися до нього, вивчивши нормативні акти, на підставі яких проводитиметься перевірка, та ознайомитися з її результатами. Із цією метою на порталі також створюється «Кабінет управління ризиками», у якому стануть доступними:

  • календар запланованих перевірок;
  • історія проведених перевірок та їх результати;
  • вичерпні чек-листи – вимоги до підприємців з можливістю самоконтролю за кожною потенційною небезпекою.

Крім того, суб’єкти господарювання зможуть:

  • оцінити якість роботи інспектора, що стане основою для рейтингу інспекцій;
  • указати на обтяжливість конкретних вимог, що заважають працювати. Це слугуватиме підставою їх перегляду для подальшого зменшення регуляторного навантаження на бізнес.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали