Тренди податкових перевірок експедиторів
20.05.2016 267 0 0
Що податковий інспектор буде шукати в бухгалтерських документах експедитора?
Особливість діяльності - посередництво
Сама специфіка транспортно-експедиторських послуг визначає основні ризики, з якими може зіткнутися експедитор в разі призначення у нього планової або позапланової документальної перевірки. Адже договір надання послуг транспортного експедирування - це договір з елементами посередництва, в якому, однак, посередник найчастіше виступає у відносинах з перевізниками та іншими суб'єктами від свого імені. Нерідко договір між клієнтом і експедитором може бути змішаним, коли виконавець зобов'язується перевести вантаж або ж організувати перевезення, тобто вид договору можна визначити тільки з додаткових угод або первинної документації такого виконавця. «Змішаність» договорів і посередницька специфіка експедитора вже можуть створити труднощі при перевірці: податковий інспектор з сумнівом буде слухати ваші пояснення про різні типи договірних відносин.
Експедитору потрібно добре розуміти суть своєї роботи, щоб спираючись на норми Податкового кодексу грамотно обґрунтовувати такі особливості оподаткування транспортно-експедиторської діяльності.
Пільгові ставки податків
У частині оподаткування ПДВ в практиці перевірок відзначається «пильну увагу» до правильності нарахування податку за пільговою ставкою 0% при міжнародних перевезеннях вантажів, а також при їх експедируванні. Складність відстоювання обумовлена і хиткість позиції з точки зору ПКУ (основні аргументи - лише в узагальнюючої податкової консультації, затвердженої наказом ДПСУ № 610 від 06.07.2012г.), І найчастіше нестачею документів, що підтверджують маршрут міжнародного перевезення.
Додаткові складнощі може відчувати експедитор, який не єдиний в ланцюжку експедиції вантажу: кошти надходять від одних суб'єктів, а вантажовідправник або вантажоодержувач - інший суб'єкт.
«Зниження» податкова база
Податковий інспектор «воліє» простоту підрахунку податків. У зв'язку з цим, звичайно, можна передбачити пильну увагу до «транзитним грошей» експедитора. Як податок на прибуток, так і єдиний податок експедитор підраховує виходячи зі свого винагороди, а не виходячи з усіх надходжень. Але така позиція може зажадати додаткового доказування, оскільки бажання перерахувати об'єкт оподаткування виходячи із загального обороту грошей у інспектора точно виникне. Ключовим аргументом доведення є грамотний договір експедиції, а також юридична «чистота» первинних документів, що підтверджують угоди в рамках такого договору.
Податок на фрахт
Про обов'язки утримувати та сплачувати податок на фрахт експедитор ризикує дізнатися тільки під час самої податкової перевірки, від перевіряючого його інспектора. Експедитори поголовно «ігнорують» обов'язок сплачувати податок на фрахт або ж не підозрюють про його існування. Звичайно, це питання торкнеться тільки експедиторів, що привертають нерезидента для виконання послуг перевезення. Однак особливості утримання цього податку, а також нюанси врегулювання подвійного оподаткування (за умови, що його дозволяють уникнути міжнародні договори) досить складні і помилок в цій частині у експедиторів багато.
Мінімізувати ризики нарахування податкових зобов'язань, а в разі нарахування - успішно відстояти свої права в суді допоможе відпрацьований документообіг, а саме: дотримання юридичної «чистоти» договірної схеми і правильність складання первинних документів за договором ТЕО.
Джерело: http://kievbusinesscentre.com.ua/lega...
Коментарі до матеріалу