Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Потрібно вдосконалити впровадження SAF-T UA: звернення бізнесу

Події

05.02.2025 13 0 0

Провідні бізнес-асоціації України, серед яких Американська торговельна палата в Україні (Палата), Європейська Бізнес Асоціація (EBA), Незалежна асоціація банків України та Форум провідних міжнародних фінансових установ (FLIFI), звернулися до відповідальних органів державної влади із закликом переглянути процес впровадження SAF-T UA – електронного формату подання розгорнутої інформації для податкового аудиту.

На сьогодні формат SAF-T UA призначено для автоматизації обміну податковими даними між суб'єктами господарювання (великими платниками податків) і органами державної влади, що має покращити контроль та ефективність адміністрування податків. Великі платники податків зобов'язані надавати файли за цим стандартом на запит податкових органів під час перевірок, і у Парламенті вже розглядаються законодавчі зміни, які мають за мету закріпити SAF-T UA як формат регулярної обов'язкової звітності.

Представники бізнесу наголошують на важливості прозорого та поетапного впровадження цього стандарту, який є частиною цифрової трансформації податкової звітності в Україні. Вони звернули увагу на необхідність доопрацювання окремих технічних аспектів формату SAF-T UA, щоб забезпечити його ефективне використання та зменшити навантаження на бізнес.

Наприклад, банківський сектор, враховуючи свою специфіку, має складності при впровадженні SAF-T UA. Вимоги щодо податкової звітності банків суттєво відрізняються від аналогічних вимог в інших галузях. Банки оперують великими масивами фінансових даних, які підпадають під спеціальні регуляторні стандарти та радикально відрізняються від даних в облікових системах підприємств інших секторів економіки. Це значно ускладнює адаптацію до єдиного формату SAF-T UA, розробленого з думкою переважно про діяльність з виробництва товарів і надання послуг нефінансового характеру, та вимагає значних ресурсів для узгодження із чинним банківським регулюванням.

Тому, бізнес-асоціації висунули низку пропозицій щодо впровадження SAF-T UA, а саме:

  • надання детальних роз’яснень щодо вимог формату та обсягу даних;
  • визначення чітких строків та механізму для поступового запровадження та адаптації стандарту з метою уникнення надмірного навантаження і тиску на бізнес, у тому числі внесення відповідних змін до законодавства;
  • проведення належного тестування у співпраці з бізнес-спільнотою тощо.

АСС


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали