Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Потрібно вдосконалити впровадження SAF-T UA: звернення бізнесу

05.02.2025

Провідні бізнес-асоціації України, серед яких Американська торговельна палата в Україні (Палата), Європейська Бізнес Асоціація (EBA), Незалежна асоціація банків України та Форум провідних міжнародних фінансових установ (FLIFI), звернулися до відповідальних органів державної влади із закликом переглянути процес впровадження SAF-T UA – електронного формату подання розгорнутої інформації для податкового аудиту.

На сьогодні формат SAF-T UA призначено для автоматизації обміну податковими даними між суб'єктами господарювання (великими платниками податків) і органами державної влади, що має покращити контроль та ефективність адміністрування податків. Великі платники податків зобов'язані надавати файли за цим стандартом на запит податкових органів під час перевірок, і у Парламенті вже розглядаються законодавчі зміни, які мають за мету закріпити SAF-T UA як формат регулярної обов'язкової звітності.

Представники бізнесу наголошують на важливості прозорого та поетапного впровадження цього стандарту, який є частиною цифрової трансформації податкової звітності в Україні. Вони звернули увагу на необхідність доопрацювання окремих технічних аспектів формату SAF-T UA, щоб забезпечити його ефективне використання та зменшити навантаження на бізнес.

Наприклад, банківський сектор, враховуючи свою специфіку, має складності при впровадженні SAF-T UA. Вимоги щодо податкової звітності банків суттєво відрізняються від аналогічних вимог в інших галузях. Банки оперують великими масивами фінансових даних, які підпадають під спеціальні регуляторні стандарти та радикально відрізняються від даних в облікових системах підприємств інших секторів економіки. Це значно ускладнює адаптацію до єдиного формату SAF-T UA, розробленого з думкою переважно про діяльність з виробництва товарів і надання послуг нефінансового характеру, та вимагає значних ресурсів для узгодження із чинним банківським регулюванням.

Тому, бізнес-асоціації висунули низку пропозицій щодо впровадження SAF-T UA, а саме:

  • надання детальних роз’яснень щодо вимог формату та обсягу даних;
  • визначення чітких строків та механізму для поступового запровадження та адаптації стандарту з метою уникнення надмірного навантаження і тиску на бізнес, у тому числі внесення відповідних змін до законодавства;
  • проведення належного тестування у співпраці з бізнес-спільнотою тощо.

АСС


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 15.09.2025
Дайджест містить цікаві тендерні можливості у країнах ЄС в рамках Угоди про публічні закупівлі Світової організації торгівлі. Більше за темою: Поставка товарів державному замовнику через тендер: етапи процедури Наразі існує більше 500 тендерних можливостей у країнах ЄС, пов’язаних з легкою пр...
16.09.2025
Що таке «Офіси податкових консультантів»
Новий сервіс допоможе розібратися у податкових питаннях, отримати фахову пораду та уникнути порушень законодавства. Більше за темою: Підприємство здає в оренду частину сільгоспбудівлі: ДПС змінила свою позицію щодо обкладення податком на нерухомість Для підвищення якості податкових послуг та зручно...
16.09.2025
Оскарження штрафу ТЦК та СП при наявності відстрочки: судова практика
Суд ухвалив рішення: позов задовольнити, постанову скасувати та провадження закрити. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця Чи потрібно повідомляти ТЦК про направлення військовозобов’язаного працівника у тривале відрядження? Чолов...
Кращі матеріали