Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Із 7 листопада перестають діяти електронні цифрові підписи

03.11.2020

7 листопада - день, коли остаточно перестануть діяти електронні цифрові підписи (ЕЦП). Після цього і замовники, і постачальники повинні використовувати кваліфіковані електронні підписи (КЕП). 

З 7 листопада 2018 року більшість акредитованих центрів сертифікації ключів видавали електронні підписи саме у вигляді КЕП. Якщо ж ні, то варто змінити свій ЕЦП на КЕП уже найближчим часом.

Основне, що зміниться з 7 листопада:

  • замовники публічних закупівель (окрім закладів комунальної форми власності) мають зберігати КЕП на захищених носіях - інакше кажучи, використовувати токени при публікації на Прозорро;
  • учасники повинні мати КЕП, але не обов'язково на токені;
  • замовники не зобов'язані згідно з Законом «Про електронні довірчі послуги» чи Законом «Про публічні закупівлі» вимагати від учасників підписати пропозицію саме КЕП на токені, а не КЕП на іншому носії.

На основі чого скасовується дія ЕЦП? 7 листопада 2018 року набув чинності оновлений Закон «Про електронні довірчі послуги» (далі - Закон). Він ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису - КЕП (кваліфікований електронний підпис) та скасував поняття ЕЦП. Оскільки на той момент усі платники податків користувалися виключно ЕЦП, було вирішено організувати їх поступовий перехід на КЕП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм.

Якщо ви отримали електронний підпис до 07.11.2018 р., і потім не оновлювали чи не продовжували його, то ви є власником старого ЕЦП, який припинить свою роботу 7 листопада. Для того, щоб отримати актуальний КЕП та продовжувати спокійно підписувати електронні документи та податкову звітність, зверніться до обраного АЦСК.

Після 7.11.2018 р. більшість АЦСК видавали платникам податків електронний підпис у вигляді КЕП. Обов'язково впевніться в тому, що ви є власником саме такого ключа, щоб комфортно продовжувати свою роботу після 7 листопада. Для цього зверніться до АЦСК, в якому ви отримали електронний підпис.

Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Він може мати такий вигляд:

  • звичайний пристрій, на якому створюється та зберігається КЕП. Це будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп'ютера тощо;
  • пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій називається захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг. Прикладом такого носія є токен. Токен (його також називають апаратним ключем) - це флеш-накопичувач, що має унікальний інвентарний номер та затверджений Держслужбою спецзв'язку.

Те, в якому вигляді має зберігатися ваш ключ, залежить від вашого виду діяльності.

Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону, з 7 листопада 2020 року зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов'язані наступні суб'єкти:

  • представники органів державної влади;
  • представники органів місцевого самоврядування;
  • працівників державних установ, підприємств, організацій;
  • нотаріуси;
  • державні реєстратори та суб'єкти, що виконують їхні обов'язки згідно з уповноваженням держави.

Згідно з законодавством сьогодні приватні суб'єкти господарювання не зобов'язані використовувати токени, але можуть придбати їх за власним бажанням. З 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів (токенах).

prozorro.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали