Із 7 листопада перестають діяти електронні цифрові підписи
7 листопада - день, коли остаточно перестануть діяти електронні цифрові підписи (ЕЦП). Після цього і замовники, і постачальники повинні використовувати кваліфіковані електронні підписи (КЕП).
З 7 листопада 2018 року більшість акредитованих центрів сертифікації ключів видавали електронні підписи саме у вигляді КЕП. Якщо ж ні, то варто змінити свій ЕЦП на КЕП уже найближчим часом.
Основне, що зміниться з 7 листопада:
- замовники публічних закупівель (окрім закладів комунальної форми власності) мають зберігати КЕП на захищених носіях - інакше кажучи, використовувати токени при публікації на Прозорро;
- учасники повинні мати КЕП, але не обов'язково на токені;
- замовники не зобов'язані згідно з Законом «Про електронні довірчі послуги» чи Законом «Про публічні закупівлі» вимагати від учасників підписати пропозицію саме КЕП на токені, а не КЕП на іншому носії.
На основі чого скасовується дія ЕЦП? 7 листопада 2018 року набув чинності оновлений Закон «Про електронні довірчі послуги» (далі - Закон). Він ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису - КЕП (кваліфікований електронний підпис) та скасував поняття ЕЦП. Оскільки на той момент усі платники податків користувалися виключно ЕЦП, було вирішено організувати їх поступовий перехід на КЕП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм.
Якщо ви отримали електронний підпис до 07.11.2018 р., і потім не оновлювали чи не продовжували його, то ви є власником старого ЕЦП, який припинить свою роботу 7 листопада. Для того, щоб отримати актуальний КЕП та продовжувати спокійно підписувати електронні документи та податкову звітність, зверніться до обраного АЦСК.
Після 7.11.2018 р. більшість АЦСК видавали платникам податків електронний підпис у вигляді КЕП. Обов'язково впевніться в тому, що ви є власником саме такого ключа, щоб комфортно продовжувати свою роботу після 7 листопада. Для цього зверніться до АЦСК, в якому ви отримали електронний підпис.
Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Він може мати такий вигляд:
- звичайний пристрій, на якому створюється та зберігається КЕП. Це будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп'ютера тощо;
- пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій називається захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг. Прикладом такого носія є токен. Токен (його також називають апаратним ключем) - це флеш-накопичувач, що має унікальний інвентарний номер та затверджений Держслужбою спецзв'язку.
Те, в якому вигляді має зберігатися ваш ключ, залежить від вашого виду діяльності.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону, з 7 листопада 2020 року зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов'язані наступні суб'єкти:
- представники органів державної влади;
- представники органів місцевого самоврядування;
- працівників державних установ, підприємств, організацій;
- нотаріуси;
- державні реєстратори та суб'єкти, що виконують їхні обов'язки згідно з уповноваженням держави.
Згідно з законодавством сьогодні приватні суб'єкти господарювання не зобов'язані використовувати токени, але можуть придбати їх за власним бажанням. З 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів (токенах).
prozorro.gov.ua/
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 1