Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Рейдерство аграрних підприємств – рекомендації по захисту

18.10.2016

Поширені види рейдерства:

Протягом останнього року фахівці стикнулися із такими видами незаконного заволодіння активами:

    заволодіння грошовими коштами на рахунках підприємства через одержання контролю над банківським рахунком;

    внесення змін у відомості про юридичну особу – зміна керівника, засновників з метою заволодіння активами (від майна до використання податкового кредиту);

    обтяження чи відчуження активів на підставі підроблених документів («класичні» злочини);

    ініціювання закриття ферм через їх екологічну небезпеку (Тернопільська, Київська, Львівська область)

    крадіжки врожаю під час перевалки.

Джерела виникнення конфліктів з рейдерами:

    об’єктивне та суб’єктивне порушення підприємством формальних вимог законодавства (санітарні зони, водокористування, відходи);

    конфлікти і помста колишніх працівників;

    колишні місцеві політики;

    незаконні дії місцевих органів (наприклад, погодження рішень про приватизацію земельних ділянок навколо ферми);

    агресивний конкурент;

    “екологічні гастролери”;

    просто рейдери - вимагачі.

КОМУ ЦЕ ВИГІДНО?

Масштаби рейдерства (для розуміння):

Слабкі місця аграрних підприємств:

Корпоративні:

    Прогалини в установчих документах;

    Перебільшена роль керівних органів;

    Невиплачені дивіденди, заробітна плата, соц. допомога тощо;

Фінансові:

Повноваження підписувати важливі фінансові документи є лише у однієї особи;

Екологічні:

    порушення санітарних зон, запах;

    відсутність дозволів на спецводокористування;

    відсутність документів на поводження з відходами;

    відсутність організації утилізації падежу, скотомогильники ;

Рекомендації щодо слабких місць:

Корпоративні:

    Не завантажувати статут з інтернету, а розробити під свої потреби;

    Продумати ефективну модель управління, а не тішити своє ego;

    Прозора та ефективна корпоративна структура;

    Забезпечити публічність статуту;

У випадку, якщо статут юридичної особи зареєстрований до 1 січня 2016 року та до нього не вносились зміни, такого статуту немає у вільному доступі на сайті Міністерства юстиції (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch). У цьому випадку працівникам банку важко перевірити справжність версії статуту, що подається до банку. З огляду на це рекомендуємо забезпечити розміщення останньої редакції статуту в електронному реєстрі, наприклад, шляхом внесення будь-яких «технічних змін» до нього та реєстрації нової версії статуту через нотаріуса. Пам’ятайте, публічність статуту вашої компанії ефективно перешкоджатиме його підробці шахраями.

    Вчасно виплачувати девіденди;

Фінансові:

    Встановити обмеження на відкриття рахунків та розпорядження коштами (відповідно до статуту);

    Спільне підписання банківських документів двома особами (відповідно до статуту);

    Спеціальний договір з власником юридичної особи (щодо системи «Клієнт- Банк»);

    Негайно повідомляти обслуговуючі банки про звільнення осіб, уповноважених на відкриття рахунків та розпорядження коштами, а також про відкликання довіреностей, за якими повірені уповноважені на ці дії.

Екологічні:

    Накрити лагуни, встановити сертифіковане обладнання;

    Оформити дозвіл на спецводокористування;

    Укласти договори зі спеціалізованими підприємствами з утилізації падежу;

    Направити запити про законність відведення земельних ділянок в межах санітарної зони

    Через асоціації лобіювати перегляд санітарних зон за диференційованим підходом (в залежності від встановленого обладнання та технологій).

Сценарії вирішення конфліктів:

Розвідка

Жодний рейд (чи антирейд) не починається без збору достовірних даних. Джерела одержання інформації:

    районне управління Держгеокадастру;

    генеральний план населеного пункту, містобудівний кадастр;

    відкритість державних реєстрів, у т.ч. з оподаткування;

    землевпорядна організація, державний реєстратор;

    дії співробітників або партнерів Мораль: хто провів краще розвідку, той і залишається з активами.

     Що потрібно забезпечити при конфліктних ситуаціях:

    стресостійкий менеджмент;

    забезпечення оперативної та повної комунікації між усіма ключовими учасниками;

    забезпечення конфіденційності плану дій;

    розробка детального плану дій + план Б… план Ц;

    єдиний центр прийняття рішень;

    належна фіксація того, що відбувається;

    широке залучення засобів масової інформації;

    залучення правоохоронних органів не місцевого рівня.

Висновки та загальні рекомендації:

    існує юридична невизначеність щодо рейдерства, тому явище поширюється;

    до протидії рейдерству можна підготуватися!;

    не завантажувати важливі корпоративні документи просто “з інтернету”;

    потрібно знати кому вигідна конфліктна ситуація;

V. В разі конфлікту не підписувати жодних документів, не передбачених законодавством - “меморандумів з громадскістю” тощо.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/rej...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали