Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Рейдерство аграрних підприємств – рекомендації по захисту

Редакція

18.10.2016 134 0 0

Поширені види рейдерства:

Протягом останнього року фахівці стикнулися із такими видами незаконного заволодіння активами:

    заволодіння грошовими коштами на рахунках підприємства через одержання контролю над банківським рахунком;

    внесення змін у відомості про юридичну особу – зміна керівника, засновників з метою заволодіння активами (від майна до використання податкового кредиту);

    обтяження чи відчуження активів на підставі підроблених документів («класичні» злочини);

    ініціювання закриття ферм через їх екологічну небезпеку (Тернопільська, Київська, Львівська область)

    крадіжки врожаю під час перевалки.

Джерела виникнення конфліктів з рейдерами:

    об’єктивне та суб’єктивне порушення підприємством формальних вимог законодавства (санітарні зони, водокористування, відходи);

    конфлікти і помста колишніх працівників;

    колишні місцеві політики;

    незаконні дії місцевих органів (наприклад, погодження рішень про приватизацію земельних ділянок навколо ферми);

    агресивний конкурент;

    “екологічні гастролери”;

    просто рейдери - вимагачі.

КОМУ ЦЕ ВИГІДНО?

Масштаби рейдерства (для розуміння):

Слабкі місця аграрних підприємств:

Корпоративні:

    Прогалини в установчих документах;

    Перебільшена роль керівних органів;

    Невиплачені дивіденди, заробітна плата, соц. допомога тощо;

Фінансові:

Повноваження підписувати важливі фінансові документи є лише у однієї особи;

Екологічні:

    порушення санітарних зон, запах;

    відсутність дозволів на спецводокористування;

    відсутність документів на поводження з відходами;

    відсутність організації утилізації падежу, скотомогильники ;

Рекомендації щодо слабких місць:

Корпоративні:

    Не завантажувати статут з інтернету, а розробити під свої потреби;

    Продумати ефективну модель управління, а не тішити своє ego;

    Прозора та ефективна корпоративна структура;

    Забезпечити публічність статуту;

У випадку, якщо статут юридичної особи зареєстрований до 1 січня 2016 року та до нього не вносились зміни, такого статуту немає у вільному доступі на сайті Міністерства юстиції (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch). У цьому випадку працівникам банку важко перевірити справжність версії статуту, що подається до банку. З огляду на це рекомендуємо забезпечити розміщення останньої редакції статуту в електронному реєстрі, наприклад, шляхом внесення будь-яких «технічних змін» до нього та реєстрації нової версії статуту через нотаріуса. Пам’ятайте, публічність статуту вашої компанії ефективно перешкоджатиме його підробці шахраями.

    Вчасно виплачувати девіденди;

Фінансові:

    Встановити обмеження на відкриття рахунків та розпорядження коштами (відповідно до статуту);

    Спільне підписання банківських документів двома особами (відповідно до статуту);

    Спеціальний договір з власником юридичної особи (щодо системи «Клієнт- Банк»);

    Негайно повідомляти обслуговуючі банки про звільнення осіб, уповноважених на відкриття рахунків та розпорядження коштами, а також про відкликання довіреностей, за якими повірені уповноважені на ці дії.

Екологічні:

    Накрити лагуни, встановити сертифіковане обладнання;

    Оформити дозвіл на спецводокористування;

    Укласти договори зі спеціалізованими підприємствами з утилізації падежу;

    Направити запити про законність відведення земельних ділянок в межах санітарної зони

    Через асоціації лобіювати перегляд санітарних зон за диференційованим підходом (в залежності від встановленого обладнання та технологій).

Сценарії вирішення конфліктів:

Розвідка

Жодний рейд (чи антирейд) не починається без збору достовірних даних. Джерела одержання інформації:

    районне управління Держгеокадастру;

    генеральний план населеного пункту, містобудівний кадастр;

    відкритість державних реєстрів, у т.ч. з оподаткування;

    землевпорядна організація, державний реєстратор;

    дії співробітників або партнерів Мораль: хто провів краще розвідку, той і залишається з активами.

     Що потрібно забезпечити при конфліктних ситуаціях:

    стресостійкий менеджмент;

    забезпечення оперативної та повної комунікації між усіма ключовими учасниками;

    забезпечення конфіденційності плану дій;

    розробка детального плану дій + план Б… план Ц;

    єдиний центр прийняття рішень;

    належна фіксація того, що відбувається;

    широке залучення засобів масової інформації;

    залучення правоохоронних органів не місцевого рівня.

Висновки та загальні рекомендації:

    існує юридична невизначеність щодо рейдерства, тому явище поширюється;

    до протидії рейдерству можна підготуватися!;

    не завантажувати важливі корпоративні документи просто “з інтернету”;

    потрібно знати кому вигідна конфліктна ситуація;

V. В разі конфлікту не підписувати жодних документів, не передбачених законодавством - “меморандумів з громадскістю” тощо.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/rej...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали