Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Уряд запускає нову інформаційно-комунікаційну систему в сфері експортного контролю

14.02.2024

Бізнес, який працює на забезпечення потреб безпеки та оборони України, зможе отримувати низку послуг Державної служби експортного контролю в електронному вигляді. Це передбачено порядком реалізації експериментального проекту з впровадження та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері держекспортконтролю (ІКСЕК). Ініціативу Міністерства економіки та Держслужби експортного контролю щодо запровадження експериментального проекту підтримав Уряд на своєму засіданні. 

«Ми розпочинаємо проєкт, покликаний кардинально змінити підходи до взаємодії між імпортерами та експортерами товарів військового та подвійного призначення та Державною службою експортного контролю. Впровадження сучасних цифрових рішень у сфері експортного контролю суттєво спростить для бізнесу процеси підготовки та подання документів, попередньої ідентифікації товарів, тощо. У свою чергу Держекспортконтроль отримує потужний інструмент для посилення  ефективності аналітичної роботи та управління ризиками в міжнародних передачах. Нові підходи дозволять нам більш ефективно вирішувати питання постачання всього необхідного для захисту України сьогодні та сприятимуть розвитку українського ОПК в майбутньому», – зазначила Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко. 

Відповідно до рішення Уряду, експериментальний проєкт із впровадження ІКСЕК буде реалізовуватись протягом двох років. В рамках проєкту передбачається надання Держекспортконтролем електронних послуг при оформленні та видачі: 

  • посвідчення про реєстрацію суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів військового призначення та подвійного використання; 
  • висновків на здійснення тимчасового ввезення чи вивезення таких товарів, їх транзит територією України; 
  • дозволу на здійснення експорту чи імпорту товарів військового призначення та подвійного використання; 
  • висновку на проведення переговорів, пов'язаних з укладанням зовнішньоекономічних договорів. 

Інформаційно-комунікаційна системи у сфері держекспортконтролю є локалізацією програмного продукту «Stratlink», що розроблений за фінансової та організаційної підтримки Програми з безпеки кордонів та експортного контролю Держдепартаменту США. Система має надійний захист та, зокрема, дозволятиме: 

  • підтримувати комунікацію з Держекспортконтролем на предмет статусу поданих документів, отримувати інформацію щодо результатів розгляду поданих матеріалів, а у перспективі і безпосередньо дозвільні документи в електронній формі; 
  • отримати інформування та рекомендації щодо подальших дій при розгляді заявки. Зокрема, надати додаткові матеріали або уточнюючу інформацію, отримати рахунок на оплату послуг, підтвердити оплату тощо; 
  • подати звіти щодо використання дозвільних документів. 

Передбачається, що послуги «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт» будуть доступними для підприємців вже з 1 березня 2024 року, доступ до решти послуг буде додаватися протягом наступних 6 місяців. 

Доступ до послуг підприємці, які пройшли електронну ідентифікацію та мають відповідний рівень доступу до даних та інформації в системі, зможуть отримати у власному робочому кабінеті на сайті Держекспортконтролю. Участь суб’єктів господарювання у проекті буде добровільною. Тобто за бажанням вони зможуть отримувати відповідні публічні послуги й за традиційною процедурою, шляхом подання документів у паперовому вигляді. При цьому зазначимо, що подача у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів залишається обов’язковою вимогою у всіх випадках. 

Мінекономіки 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
19.06.2025
Перевірка обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності
За результатами перевірок упереджено здійснення страхових виплат за необґрунтовано виданими та продовженими листками непрацездатності на загальну суму 46,7 тис. грн та відшкодовано закладами охорони здоров’я неправомірно виплачених страхових коштів на суму 59,5 тис. грн. Більше за темою: Ліка...
18.06.2025
В Україні створять Виплатну агенцію для підтримки агросектору за стандартами ЄС
Виплатна агенція – державна інституція, яка адмініструватиме фінансову підтримку аграріїв відповідно до стандартів Європейського Союзу. В Україні розпочато створення Виплатної агенції – державної інституції, яка адмініструватиме фінансову підтримку аграріїв відповідно до стандартів Європ...
18.06.2025
Декларація справедливого та розсудливого адміністрування: що це та яка користь для бізнесу
Міністерство юстиції підтримало Декларацію справедливого та розсудливого адміністрування для кращих відносин із бізнесом. Віцепрем’єрка з євроінтеграції – Міністерка юстиції України Ольга Стефанішина провела робочу зустріч з Бізнес-омбудсменом України Романом Ващуком для обговорення Декл...
Кращі матеріали