Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Круглий стіл: «Як зберегти якість облікової інформації для прийняття зважених управлінських рішень і забезпечення економічної безпеки бізнесу»

25.10.2023

КИЇВ. 19 жовтня 2023 р. у приміщенні Громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» відбувся круглий стіл на тему: «Як зберегти якість облікової інформації для прийняття зважених управлінських рішень і забезпечення економічної безпеки бізнесу». У ньому взяли участь члени бухгалтерського ком'юніті GOODWILL.Club, власники бізнесу з аутсорсинговою формою організації бухгалтерського обліку на договірних засадах, керівники аутсорсингових фірм та ОСНАД, а також міжнародні сертифіковані податкові консультанти та представники міжнародних аутсорсингових фірм.

Засідання круглого столу відкрив своїм вступним словом Голова Ради ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» Аполлон Позов.

Цитата: «Одна з причин, через яку ми тут зібралися, — це потреба в обговоренні ключових проблем аутсорсингу бухгалтерського обліку та шляхів їх подолання. Час бухгалтерських послуг з аутсорсингу настав!».

Далі Аполлон Позов зауважив, що досягнення в галузі інформаційних технологій сприяють кращому знайомству з віддаленими працівниками і зараз бухгалтерський аутсорсинг є доступним для малого, середнього бізнесу, некомерційних організацій та для фізосіб-підприємців, які бажають оптимізувати свої бухгалтерсько-облікові, податкові та фінансові функції.

Бухгалтерський аутсорсинг як сфера послуг дозволяє компаніям більш ефективно управляти своєю бухгалтерсько-фінансовою діяльністю, скорочувати накладні витрати, підвищувати продуктивність та вивільняти ресурси для бізнесу, що приносить дохід.

У Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» сказано, що керівники підприємств залежно від обсягу облікової роботи можуть самостійно обирати форми його організації:

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерскої служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами фахівця з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  • ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аутсорсинговою фірмою;
  • самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства (ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких має оприлюднитися, та в бюджетних установах).

Відповідно, за помилки під час фіксації фактів ведення господарської діяльності, збереження та подання звітної документації відповідає керівник або посадовець. Яку відповідальність несе бухгалтер? У разі виявлення помилок питання ставлять тим, хто підписав первинні документи з недостовірними відомостями, а також особам, які їх склали.

Якщо фахівця оформлено як найманого працівника, то регулювання відносин здійснюється згідно з нормами трудового законодавства. Можлива дисциплінарна або матеріальна відповідальність. Якщо бухгалтера оформлено як касира, то він несе ще й повну матеріальну відповідальність.

Позаштатний працівник отримує не зарплату, а винагороду за самостійну організацію роботи. Відносини з ним регулюються договором про надання бухгалтерських послуг, укладеним сторонами перед початком співпраці. Учасники круглого столу - власники бізнесу з аутсорсинговою формою організації бухобліку говорили про проблеми, які виникають у клієнтів аутсорсингових компаній. Деякі з них уже кілька разів змінили постачальників бухпослуг, які обіцяли багато, але не виконали обіцянок. І ця тенденція набирає обертів.

Розмиті запевняння постачальників послуг у тому, що «ви заощадите кошти», не є достатнім аргументом для фінансових керівників, яким вони можуть керуватися, запускаючи нову стратегію. Користувачі послуг до того, як підпишуть тривалий контракт, не мають чіткого розуміння партнера з бухгалтерського обліку, не можуть уявити, як виглядає реалістичне рішення, скільки воно коштує і чи підходить воно їм. І це заважає їм уникнути сюрпризів надалі.

Є ще така проблема аутсорсингу бухгалтерських послуг, як почуття покинутості після підписання контракту, недостатнє спілкування. Аутсорсери хвилюються, що їм доведеться відповідати на телефонні дзвінки посеред ночі, особливо із самого початку.

Деякі аутсорсери-початківці приступають до віртуального бухобліку, побоюючись низької якості, поганого управління та втрати контролю над процесом. Вони не прагнуть знати всі тонкощі бізнесу клієнта та процесів, водночас заявляючи, що він може максимально ефективно залучати висококваліфікованих фахівців до цих речей.

Є проблеми у бухгалтерському аутсорсингу і з гарантією якості інформації, дотриманням вимог, правил і безпеки. Відсутність стандартних сертифікатів, таких як ISO, не дають упевненості в тому, що дані клієнтів ніколи не потраплять до чужих рук.

Найбільш поширені фінансові проблеми, з якими стикаються власники малого бізнесу, зазвичай пов'язані з бухгалтерським обліком: непередбачені витрати, погане управління грошовими потоками, несплата податків, недотримання чинного законодавства, помилки у фінансових звітах або застаріла фінансова звітність, у тому числі і проблеми, пов'язані із солідарною відповідальністю за помилки та страхування ризиків.

Усі учасники круглого столу одностайно визнали необхідність розв’язання зазначених вище проблем. Зокрема, вони погодилися, що на сьогодні питання гарантії якості облікової інформації має бути врегульоване шляхом унесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Цей нормативний акт має врегулювати взаємовідносини між суб'єктами ринку аутсорсерів бухгалтерських послуг та власниками суб’єктів господарювання.

Учасники круглого столу запропонували організувати наступну зустріч у такому самому форматі із представниками Мінфіну, аудиторами, власниками аутсорсингових фірм для обговорення подальших дій.

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Гранти для бізнес-women: що пропонують в Україні
Україна може приєднатися до міжнародної ініціативи Women Entrepreneurs Finance Code, яка допомагає жінкам-підприємицям отримувати фінансування. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти:...
01.07.2025
За що передбачено компенсацію при облаштуванні робочих місць для осіб з інвалідністю
Компенсація здійснюється за вже придбані допоміжні засоби для облаштування робочого місця особи з інвалідністю. Більше за темою: Військово-обліковий документ: чи потрібний для встановлення інвалідності Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: облік у роботодавця Де...
01.07.2025
Кількість ризикових платників ПДВ за травень 2025 року: аналітика ДПС
Більше за темою: Коди податкової інформації для включення до складу ризикових платників ПДВ: що змінилось з 05.03.2025? Бібліотека Баланс № 12 «Резерви: формування, облік, оптимізація та податкові ризики» У травні кількість платників ПДВ в Україні збільшилась на 118 і станом на 01.06.2...
Кращі матеріали