Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Круглий стіл: «Як зберегти якість облікової інформації для прийняття зважених управлінських рішень і забезпечення економічної безпеки бізнесу»

25.10.2023

КИЇВ. 19 жовтня 2023 р. у приміщенні Громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» відбувся круглий стіл на тему: «Як зберегти якість облікової інформації для прийняття зважених управлінських рішень і забезпечення економічної безпеки бізнесу». У ньому взяли участь члени бухгалтерського ком'юніті GOODWILL.Club, власники бізнесу з аутсорсинговою формою організації бухгалтерського обліку на договірних засадах, керівники аутсорсингових фірм та ОСНАД, а також міжнародні сертифіковані податкові консультанти та представники міжнародних аутсорсингових фірм.

Засідання круглого столу відкрив своїм вступним словом Голова Ради ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» Аполлон Позов.

Цитата: «Одна з причин, через яку ми тут зібралися, — це потреба в обговоренні ключових проблем аутсорсингу бухгалтерського обліку та шляхів їх подолання. Час бухгалтерських послуг з аутсорсингу настав!».

Далі Аполлон Позов зауважив, що досягнення в галузі інформаційних технологій сприяють кращому знайомству з віддаленими працівниками і зараз бухгалтерський аутсорсинг є доступним для малого, середнього бізнесу, некомерційних організацій та для фізосіб-підприємців, які бажають оптимізувати свої бухгалтерсько-облікові, податкові та фінансові функції.

Бухгалтерський аутсорсинг як сфера послуг дозволяє компаніям більш ефективно управляти своєю бухгалтерсько-фінансовою діяльністю, скорочувати накладні витрати, підвищувати продуктивність та вивільняти ресурси для бізнесу, що приносить дохід.

У Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» сказано, що керівники підприємств залежно від обсягу облікової роботи можуть самостійно обирати форми його організації:

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерскої служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами фахівця з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  • ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аутсорсинговою фірмою;
  • самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства (ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких має оприлюднитися, та в бюджетних установах).

Відповідно, за помилки під час фіксації фактів ведення господарської діяльності, збереження та подання звітної документації відповідає керівник або посадовець. Яку відповідальність несе бухгалтер? У разі виявлення помилок питання ставлять тим, хто підписав первинні документи з недостовірними відомостями, а також особам, які їх склали.

Якщо фахівця оформлено як найманого працівника, то регулювання відносин здійснюється згідно з нормами трудового законодавства. Можлива дисциплінарна або матеріальна відповідальність. Якщо бухгалтера оформлено як касира, то він несе ще й повну матеріальну відповідальність.

Позаштатний працівник отримує не зарплату, а винагороду за самостійну організацію роботи. Відносини з ним регулюються договором про надання бухгалтерських послуг, укладеним сторонами перед початком співпраці. Учасники круглого столу - власники бізнесу з аутсорсинговою формою організації бухобліку говорили про проблеми, які виникають у клієнтів аутсорсингових компаній. Деякі з них уже кілька разів змінили постачальників бухпослуг, які обіцяли багато, але не виконали обіцянок. І ця тенденція набирає обертів.

Розмиті запевняння постачальників послуг у тому, що «ви заощадите кошти», не є достатнім аргументом для фінансових керівників, яким вони можуть керуватися, запускаючи нову стратегію. Користувачі послуг до того, як підпишуть тривалий контракт, не мають чіткого розуміння партнера з бухгалтерського обліку, не можуть уявити, як виглядає реалістичне рішення, скільки воно коштує і чи підходить воно їм. І це заважає їм уникнути сюрпризів надалі.

Є ще така проблема аутсорсингу бухгалтерських послуг, як почуття покинутості після підписання контракту, недостатнє спілкування. Аутсорсери хвилюються, що їм доведеться відповідати на телефонні дзвінки посеред ночі, особливо із самого початку.

Деякі аутсорсери-початківці приступають до віртуального бухобліку, побоюючись низької якості, поганого управління та втрати контролю над процесом. Вони не прагнуть знати всі тонкощі бізнесу клієнта та процесів, водночас заявляючи, що він може максимально ефективно залучати висококваліфікованих фахівців до цих речей.

Є проблеми у бухгалтерському аутсорсингу і з гарантією якості інформації, дотриманням вимог, правил і безпеки. Відсутність стандартних сертифікатів, таких як ISO, не дають упевненості в тому, що дані клієнтів ніколи не потраплять до чужих рук.

Найбільш поширені фінансові проблеми, з якими стикаються власники малого бізнесу, зазвичай пов'язані з бухгалтерським обліком: непередбачені витрати, погане управління грошовими потоками, несплата податків, недотримання чинного законодавства, помилки у фінансових звітах або застаріла фінансова звітність, у тому числі і проблеми, пов'язані із солідарною відповідальністю за помилки та страхування ризиків.

Усі учасники круглого столу одностайно визнали необхідність розв’язання зазначених вище проблем. Зокрема, вони погодилися, що на сьогодні питання гарантії якості облікової інформації має бути врегульоване шляхом унесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Цей нормативний акт має врегулювати взаємовідносини між суб'єктами ринку аутсорсерів бухгалтерських послуг та власниками суб’єктів господарювання.

Учасники круглого столу запропонували організувати наступну зустріч у такому самому форматі із представниками Мінфіну, аудиторами, власниками аутсорсингових фірм для обговорення подальших дій.

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
13.05.2025
Платіжне шахрайство з картками: огляд НБУ
У 2024 році спостерігалося зменшення кількості незаконних дій та шахрайських операцій з використанням платіжних карток, за якими були понесені збитки. Цей показник порівняно з 2023 роком знизився на 2 тис. операцій (або на 1 %) – до 270 тис. операцій. Більше за темою: Зарплатну картку працівн...
13.05.2025
Топ-10 найбільших роботодавців в Україні: як роботодавці відновлюють штат
Хто на сьогодні займає перші місця серед роботодавців з відновлення кадрів? Більше за темою: Наказ про внесення змін до штатного розпису фермерського господарства Звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанс...
09.05.2025
Оподаткування доходів ФОП, який одночасно провадить незалежну професійну діяльність
Яким чином нараховується та сплачується ПДФО з доходів, що одночасно отримуються ФОП від діяльності на загальній системі оподаткування та від провадження незалежної професійної діяльності? Відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК) фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діял...
Кращі матеріали