Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Компенсація за неякісне електропостачання: як це працюватиме

25.01.2017

З 12 січня цього року українці мають право вимагати від постачальників електроенергії компенсації за невчасно або неякісно надані послуги.

Як це зробити та яке відшкодування можна отримати

У січні 2017 року набув чинності Порядок забезпечення стандартів якості послуг з електропостачання, затверджений постановою НКРЕКП від 18 жовтня 2016 року. Саме цим документом і передбачено, що споживачі матимуть право вимагати від енергокомпаній компенсації за неякісні послуги.

Документ запроваджує загальні та гарантовані стандарти якості надання послуг, встановлює процедуру надання та розміри компенсацій споживачам за недотримання гарантованих стандартів.

"Винагорода" за не якість

У Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, пояснили, що розміри компенсацій визначаються індивідуальним споживачам за порушення гарантованих стандартів якості послуг і становлять від 50 до 200 гривень. З 1 січня 2018 покриття витрат збільшується вдвічі. Зокрема, отримати кошти можна буде у випадках недотримання встановлених законодавством строків надання послуг з надання доступу до мереж, видачі договорів, експертизи приладів обліку, відновлення електропостачання, надання відповідей на письмові звернення споживачів та інші. Перелік гарантованих стандартів комерційної якості надання послуг наведений нижче:

Як це має працювати?

Компенсація надаватиметься автоматично – енергокомпанія має сама визначити, яким споживачам вона має надати компенсацію і повідомити про це споживача. Робитиметься це шляхом зменшення рахунку споживача на оплату електроенергії, як аванс на наступний місяць. Якщо протягом встановленого терміну компенсація не надана, розмір компенсації подвоюється.

Споживач у разі ненадання йому компенсації у встановлений строк може звернутися до енергокомпанії із заявою про надання компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості послуг з електропостачання.

Якщо компенсацію не виплачують?

У разі виявлення фактів невиплати компенсацій за результатами планових та позапланових перевірок НКРЕКП, в тому числі за скаргами споживачів, розмір доходу компанії зменшується на 5-кратну величину несплачених споживачам компенсацій, а споживач отримує суму невиплаченої компенсації у подвійному розмірі.

Стандарти якості та їх порушення

У свою чергу компанії мають донести до споживачів інформацію щодо прав споживачів на отримання компенсацій, а також даних щодо дотримання стандартів якості послуг та виплачених споживачам компенсацій.

Енергопостачальник зобов'язаний проінформувати споживача про надання йому компенсації шляхом зазначення у рахунку за електроенергію або в "особистому кабінеті" споживача на офіційному веб-сайті енергопостачальника, або листом на офіційному бланку до завершення розрахункового періоду, у якому нараховується компенсація.

До цього часу в Україні не виплачувалися подібні компенсації за неякісні поставки електроенергії. Також, відзначає він, в 2015 році було зареєстровано 6,7 тисячі порушень стандартів приєднання до енергетичних мереж. Найчастіше порушення зустрічаються в "Київенерго", "Закарпаттяобленерго", "Південна залізниця" і "Рівнеобленерго".

Серед гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання: підключення електроустановок споживача після відключення (крім населення) у термін 5 робочих днів з дня надання споживачем документів, що підтверджують усунення ним порушень. Відновлення електропостачання споживача після усунення порушень і оплати споживачем заборгованості (у містах протягом 3 робочих днів, у сільській місцевості – 5 робочих днів). Відновлення електропостачання після перерви в електропостачанні протягом 24 годин. Розгляд енергопостачальником письмового звернення споживача у термін до одного місяця з дня надходження звернення. Проведення експертизи приладу обліку (для населення) у термін 20 днів з дня отримання від споживача заяви та підтверджуючих документів про оплату вартості робіт з проведення перевірки приладу обліку.

У НКРЕКП зазначають: документ був розроблений з метою захисту прав споживачів, яким надаються послуги з електропостачання неналежної якості, стимулювання ліцензіатів до підвищення рівня якості послуг та відповідає практиці європейських країн.

Джерело: http://24tv.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу Працевлаштування осіб з інвалідністю: ключові зміни для роботодавців з 1 січня 2026 року Оновлено правила для визначення критично важливих підприємств Змінено Порядок надіслання контролююч...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
20.11.2025
ДПС викрила порушення в мережі магазинів дитячих іграшок і провела хронометраж
Схеми ухилення від сплати податків стандартні: псевдочеки, неоформлені працівники, дроблення бізнесу.  Більше за темою: Фактичні перевірки об’єктів роздрібної торгівлі: що та як перевіряють податківці? ДПС викрила суттєві порушення в одній з популярних мереж магазинів дитячих іграшок, як...
19.11.2025
Огляд НБУ щодо кредитування бізнесу за ІІІ квартал 2025 року
Ринкове кредитування поза межами державних програм підтримки надалі переважає, висока якість портфеля зберігається, а ставки за кредитами знизилися. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Валютні послаблення від НБУ: дивіденди за 2023 рік і не лише Уніфікована система QR-кодів від НБУ з 01.11.202...
19.11.2025
Підвищення банківських податків у наступному році не вплине критично на фінансовий ринок
Завдяки роботі на внутрішньому ринку фінансові установи отримали надприбутки, тому критично на банківський сектор збільшення оподаткування не вплине. Більше за темою: Банківська таємниця: чи мають доступ податківці? Банк прощає кредит і проценти: як це вплине на частку сільгосптоваровиробництва? Н...
Кращі матеріали