Як українському підприємцю розпочати бізнес в США
23.03.2017 1187 0 0
Співзасновник мережі коливінгів в Нью-Йорку українець Сергій Старостін розповідає про особливості ведення бізнесу в США і труднощі, з якими зіткнулися українські підприємці на американському ринку.
Почавши регулярно їздити в США, ми з партнерами постійно стикалися зі складністю оренди житла на середній термін — від 1 місяця до 1 року. Ціни у великих містах просто зашкалювали. У нас з'явилася ідея створити пропозицію для середньострокової здачі житла в оренду від місяця до 12 місяців.
Так народився бренд Outpost Club, який займається управлінням житловою нерухомістю в США у форматі колівінг (Communal Living), або будинків спільного проживання для молодих людей.
Про закони і документи
Перед реєстрацією компанії в Нью-Йорку у вас повинні бути:
Американський адрес в штаті Нью-Йорк — це може бути будь-яка адреса, пізніше її можна буде змінити, але система влаштована таким чином, що вам постійно буде приходити багато кореспонденції. На перших порах ви можете замовити послугу у посередників, якщо ви не перебуваєте постійно в Нью-Йорку;
Мобільний телефонний номер — на нього будуть приходити коди доступу з банку, його потрібно вказувати в податкових документах. Можна зареєструвати безкоштовний американський номер на Google Hangouts (який буде прийматися в банках), але для цього вам все одно потрібно буде приїхати в США і купити мобільний номер на період реєстрації;
Розуміння, що потрібні вам спеціальні ліцензії — вони бувають федеральними і локальними. Деякі видаються на фірму, деякі видаються на людину;
Зарезервувати необхідну суму грошей для старту кредитної або дебетової картки, випущеної в будь-якій країні світу. Початковий капітал для організації юридичної особи в Нью-Йорку не вимагається, проте є види бізнесів, які вимагають зарезервувати певну суму грошей у банку через механізм безвідкличного депозиту — як правило, ці вимоги зазначаються в ліцензіях.
Організація та реєстрація бізнесу
Основна складність спочатку — який тип компанії вибрати і як її зареєструвати. Основних типів кілька компаній — LLC, S Corporation, C Corporation, Partnership. Умови реєстрації для кожної — різні.
Я зупинюся на реєстрації саме в штаті Нью-Йорк — в інших штатах ситуація може бути іншою. Для ведення бізнесу в інших штатах, можливо, необхідно буде додатково реєструвати свою фірму в них представництво, так звану Foreign Corporation, так як відносини між штатами — як між різними країнами. Ви, як правило, будете відкривати саме Domestic Corporation в штаті Нью-Йорк.
Простіше за все, не перебуваючи фізично в США або недавно переїхавши, зареєструвати LLC або C Corporation. Варіантів кілька реєстрації: можна звернутися в спеціальну фірму, яких сотні в інтернеті (за свої послуги вони візьмуть від $100 плюс всі офіційні платежі), можна все зробити самостійно на сайтах, вказаних вище. Пізніше можна поміняти як структуру організації (з LLC на C-Corp або S-Corp), так і прописку компанії — під час подання щорічних податкових звітів, якщо, припустимо, ви зважитеся залучати інвестиції — краще переїхати в Делавер (прецедентне право Делавера націлене на захист прав правління директорів і акціонерів).
Після цього необхідно зареєструвати EIN — Employer Identification Number, навіть якщо ви не збираєтеся поки наймати співробітників. Цей номер буде вимагатися для відкриття рахунків, сплати податків і в багатьох інших випадках (наприклад, для реєстрації на PayPal, Stripe, Amazon). Зробити це можна на сайті IRS.
Пізніше, якщо надумаєте наймати співробітників, потрібно буде зареєструватися в Department of Labor.
Печатки, сертифікати, акції — опціонально. Швидше за все це вам ніколи не знадобиться.
Після реєстрації можна відправлятися в банк і відкривати рахунок. Як правило, банк попросить у вас адреса прописки компанії, мобільний телефон, присутність директора (власника) компанії, рішення про відкриття рахунку, EIN номер. Всю цю інформацію можна вмістити на лист А4 оформити як рішення установчих зборів акціонерів. Дебетну картку і чекову книжку вишлють на адресу реєстрації. У банку просять покласти на рахунок $50-100 при відкритті рахунку.
Бюджет на відкриття фірми — близько $400-1000. Ніякі спеціальні візи для відкриття бізнесу не потрібні — можна все оформити, маючи туристичну візу.
Податки і бухгалтерія
Бухгалтерію найпростіше вести в спеціальній програмі. Ми використовуємо QuickBooks. В ній же можна виставляти рахунки, автоматично завантажувати всі транзакції з банку і робити щомісячне зведення книг. Все дуже просто і зрозуміло — для роботи в QuickBooks можна пройти загальний курс з бухгалтерії в США (наприклад, на Coursera).
Бухгалтера можна найняти на аутсорсі — раз у квартал робити зведення і звіти для подання податкових декларацій. Якщо вести бухгалтерію самостійно, ви будете платити тільки за місячну підписку на систему бухгалтерії — як правило, це від $7 до $50 в місяць. Послуги бухгалтера можуть коштувати від $300-500 в рік.
Податки в США вважають не бухгалтери, а спеціальні люди і фірми, що займаються податками, на підставі звітів, підготовлених бухгалтерами. Ми співпрацюємо з Liberty Tax.
Податки сплачуються раз у рік. Звіти по C-Corp подаються раз на квартал, LLC — раз на рік. Як правило, грамотний податковий консультант допоможе врахувати специфіку вашого бізнесу і оптимізувати податки. Податки поділяються на локальні (податки міста — наприклад, New York City tax), податки штату (наприклад, New York State — Franchise tax) і федеральні податки (наприклад, Sales Tax). У США немає ПДВ. Послуги з підготовки податкових звітів залежать від розміру і специфіки бізнесу і в перші роки роботи навряд чи перевищать $300-600. Перші рік-два роботи можуть бути збитковими — це абсолютно нормально, в цьому випадку ви будете платити мінімальні податки, які вимагають місто і штат. Для Нью-Йорка це $25 і $25 відповідно.
Податки вважаються залежно від специфіки бізнесу, як правило, найбільші податки — податки на прибуток (від 4 до 9%), sales tax — якщо ви щось продаєте або перепродуєте (8,875%).
Юристи та нотаріуси
Юристи в США коштують дуже дорого, але більшість інформації та шаблонів документів спочатку можна знайти в інтернеті, вивчаючи конкурентів, на спеціалізованих форумах.
Варто також відзначити, що в Штатах потрібно дуже акуратно стежити за юридичним супроводом того, що за послуги ви надаєте, які продукти ви продаєте, що ви або ваші співробітники говорять клієнтам і не дискримінують когось- американці люблять звертатися до суду з найменшого приводу. Це легко і дешево — будь-який клієнт або людина з вулиці може звернутися в суд і за $30 подати позов. Доводиться стежити не тільки за собою, але і за своїми співробітниками, тому що вони представляють вашу компанію. Залежно від специфіки бізнесу, можливо, буде потрібно зробити спеціальні юридичні документи для взаємодії з клієнтами та бізнес-партнерами, так як все, що не прописано в договорах, може інтерпретуватися не на вашу користь.
Проте за півтора року роботи в США у нас не було складних випадків, ми не витрачалися на юристів зпочатку і завжди вирішували всі питання з клієнтами на рівні бізнесу. Клієнти в США звикли відразу отримувати відшкодування за будь-яку покупку або сервіс, який їм не сподобався.
З бізнес-партнерами будь-яка усна або письмова комунікація вже є офіційною — нікому не потрібні печатки або папери, проте я рекомендую все одно у вільному форматі прописувати в електронній пошті бодай Heads of Terms — основні положення вашої домовленісті, незалежно від того, буде підписано офіційний контракт чи ні. Наприклад, ви купуєте меблі: зафіксуйте в пошті строк і час поставки, за чий рахунок виконується транспортування, перелік і вартість меблів, умови оплати, хто збирає меблі, хто піднімає її на поверх, хто підключає до мереж, хто відповідає за вартість транспортування у разі повернення, гарантію, контактні номери — юристи для цього не потрібні, все можна зробити у вільному форматі. Все не проговоренное і не зафіксоване буде трактуватися на користь вашого контрагента.
Нотаріусом може бути співробітник вашого банку — тому не поспішайте платити за послуги нотаріусів, запитайте у своєму банку: як правило, своїм клієнтам вони запевняють всі документи безкоштовно.
Детальніше: https://delo.ua/business/chto-dolzhen...
Коментарі до матеріалу