Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як розпізнати недобросовісного партнера

24.10.2018

Бізнесмени часто задаються питанням як перевірити потенційного імпортера і чи можна виявити недобросовісного контрагента на початковому етапі співпраці до підписання договору між сторонами.

Це важливо тому, що вибір неправильного партнера може затримати розвиток вашої компанії на декілька років та спричинити суттєві фінансові втрати. Тому необхідно ретельно підійти до оцінки партнера ще на початковому етапі. Не дозволяйте сліпому бажанню вийти на певний ринок закрити від вас тривожні ознаки стосовно потенційного партнера. Зверніть увагу на наступні 7 можливих ознак:

Попередження 1: Ваш потенційний партнер бажає якнайшвидше запустити проект замість того, щоб зробити все правильно. Однією з красномовних ознак ненадійного партнера є його бажання якнайшвидше запустити проект, щоб тільки спіймати сезон. Це може бути запуск вашого продукту у неправильну пору року (наприклад, під час передсвяткових розпродажів) або намагання експортувати обладнання чи матеріали на ринок за рекордно короткий час.

Порада: Думайте стратегічно – вибирайте партнера, який прагне розвивати бізнес, а не просто розмістити замовлення. Вашою найбільшою помилкою може бути вихід на ринок неготовим, або коли це недоцільно зі стратегічної чи логістичної точки зору. Найкращі міжнародні партнери усвідомлюють важливість належного планування і готові почекати, якщо це треба для правильного запуску вашого продукту.

Попередження 2: Ваш потенційний партнер не надає вам фінансову звітність для перевірки кредитоспроможності, оскільки він буде «платити авансом». Незалежно від того, чи планує ваш потенційний партнер платити авансом, це не повинно впливати на виконання вами комплексної перевірки кредитоспроможності чи рекомендацій.

Перед підписанням контракту ви повинні знати 1) репутацію вашого партнера на ринку, 2) можливість вашого партнера належним чином підтримувати ваші плани з розширення присутності бренда на ринку та 3) чи залежить здатність партнера виконувати передоплату від його можливості стягувати оплату з клієнтів або продавати попередні запаси продукції.

Порада: Співпрацюйте тільки з фінансово стійкими партнерами, які можуть підтримувати просування вашого продукту незалежно від ринкової кон'юнктури. Захистіть себе, усунувши будь-які кредитні ризики, особливо в перші декілька років партнерства. Спільно з вашим потенційним партнером узгодьте оптимальний спосіб оплати: поставка з передоплатою (при замовленні робиться авансовий платіж), акредитив або інша форма надійної гарантії. Пам’ятайте, якщо партнер не може оплатити товар, у вас виникнуть труднощі із оборотним капіталом.

Попередження 3: Ваш потенційний партнер надає пропозицію, яка містить занадто амбітний план продажів. Задля укладання контракту слабкі компанії часто обіцяють зірку з неба, знаючи, що вони ніколи не зможуть виконати план. Вони сподіваються на те, що власник продукту не зможе швидко припинити з ними співпрацю, оскільки зміна партнера негативно відіб’ється на його розвитку.

Порада: Переконайтесь, що план продажів є реалістичним та ґрунтується на зваженому плані дистрибуції. Якщо у запропонованому переліку містяться великі ритейлери, переконайтесь, що вони дали свою згоду на продаж вашого бренда, і це не є пустими обіцянками компанії, яка бажає втягнути вас в угоду. Якщо ваш потенційний партнер може аргументувати план продажів, встановіть його мінімальну реалізацію на рівні 70–80%.

Пам’ятайте, що мінімальні обсяги за контрактом, які змушують партнера купувати продукцію, яку він не в змозі продати, є згубними і часто є початком занепаду вашого бренда.

Якщо план звучить неправдоподібно хорошим, скоріше за все він таки неправдоподібний!

Попередження 4: Ваш потенційний партнер хоче внести суттєві зміни у ваш продукт навіть ще до початку співпраці. Хоча певні зміни вашого продукту неминучі на певних ринках через нормативно-правові вимоги, які діють в країні, особливості місцевої культури і т. д. (наприклад, щодо маркування, перекладу і т. п.), остерігайтесь компанії, яка хоче піддати ваш продукт радикальній переробці без попередньої оцінки його ефективності та відгуків від клієнтів.

Порада: Проведіть дослідження та не передавайте повний контроль над своїм продуктом вашому місцевому партнеру. Якщо ви провели дослідження, ви вже повинні знати потенціал свого асортименту продукції, а також які зміни до вашої продукції, матеріалів або позиціонування бренда необхідно зробити, перш ніж запускати проект, щоб уникнути логістичних або культурних проблем. Як правило, надійні місцеві партнери прагнутимуть зберегти цілісність вашого бренда і будуть чекати відгуків клієнтів, перш ніж надавати будь-які рекомендації щодо суттєвих змін продукції.

Попередження 5: Ваш потенційний партнер одразу підписує з вами контракт без жодних переговорів. Енергійний партнер — це не завжди погана ознака, особливо якщо ваш продукт користується популярністю та великим попитом. З іншого боку, якщо партнер просто підписує будь-який контракт навіть без його перевірки юристом, це часто вказує на відсутність професіоналізму та нерозсудливість.

Порада: Уважно подивіться на інші бренди партнера, щоб перевірити їх успішність. Будь-який контракт — це двостороння угода, і кожен з партнерів повинен захищати інтереси своєї компанії та забезпечити відповідність всіх пунктів контракту вимогам чинного законодавства своєї країни. Якщо компанія приділяє недостатньо уваги захисту своїх власних інтересів, існує ймовірність, що вона не буде дуже турбуватися і про ваші інтереси.

Попередження 6: Ваш потенційний партнер представляє бренд або бренди, які є вашими прямими конкурентами. Це складна ситуація. Якщо ви укладаєте угоду з роздрібною мережею, те, що вона буде продавати бренди-конкуренти є очікуваним. Крім того, у певних країнах найсерйозніші компанії мають великий асортимент брендів, які є конкурентними по відношенню до ваших брендів. Проте Вам необхідно остерігатися партнера, який «кладе під сукно» або «збирає» бренди, і ваш бренд йому потрібен виключно для контролю конкуренції.

Порада: Забезпечте, щоб у вашому договорі були передбачені умови, які допоможуть запобігти ситуації, коли ваш бренд «кладеться під сукно». Це може включати встановлення високих, проте досяжних мінімальних обсягів у вашому контракті або положеннях, які дозволять вам вилучити категорії продукції, які ефективно не просуваються. В залежності від сили вашого бренда та його бізнес-моделі ви також можете прив’язати ваш договір до плану дистрибуції, який передбачає наявність певної кількості фірмових магазинів або оптових клієнтів, а також, можливо, вимогу до мінімальної торгової площі, за необхідності.

Попередження 7: У вас виникли проблеми зв’язку до підписання контракту. Якщо у вас виникають проблеми зв’язку з персоналом вашого потенційного партнера, або для отримання потрібної інформації необхідно декілька разів звертатися, це є великою тривожною ознакою. Ефективний зв’язок з вашим партнером критично важливий для досягнення успіху на ринку. Після підписання проблеми зв’язку зазвичай погіршуються, а не покращуються.

Порада: Визначте причини проблем зв’язку та обговоріть їх з вашим потенційним партнером. Якщо проблема полягає у мові, забезпечте, щоб ваш потенційний партнер мав спеціаліста, який розмовляє знайомою вам мовою та відповідає за комунікацію. Якщо ви вважаєте, що проблеми пов’язані з культурним непорозумінням, дуже ефективним може бути інвестування в культурне навчання. Проте, якщо ви переконані, що проблеми пов’язані з недостатньої організацією, відсутністю досвіду у персоналу або загальною некомпетентністю, вам краще знайти нового партнера.

Підводячи підсумок слід зазначити, що ваш міжнародний партнер виступатиме в якості амбасадора вашого бренда на цільовому ринку, тому необхідно бути надзвичайно уважним при здійсненні вибору. Не поспішайте та звертайте увагу на підказки, які можуть сигналізувати про майбутні проблеми. Інколи тривожні ознаки можуть не бути очевидними, тому важливо довіряти своїй інтуїції, адже вона завжди права.

http://biz.nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
17.10.2025
З початку року ДПС провела 24 тисячі фактичних перевірок у сфері обігу тютюну та алкоголю: на чому концентрується служба
Серед питань, на яких насамперед концентрується ДПС: цифровізація, податкова медіація, трансфертне ціноутворення та аграрний сектор, міжнародне співробітництво. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Проведення позапланової перевірки у зв’язку з вимогою платника податків про перегляд результ...
17.10.2025
На які реформи чекає управління житловим фондом
Реформа має забезпечити безпечне, енергоефективне та довготривале утримання житла.  Більше за темою: Чи може підприємець-єдинник управляти житловим будинком? Реформа має забезпечити безпечне, енергоефективне та довготривале утримання житла.  У Києві відбувся Всеукраїнський форум управите...
16.10.2025
Комітет Верховної Ради з економіки презентував оновлений каталог «Українська техніка для громад»
Каталог «Українська техніка для громад» створений в межах політики розвитку українських виробників «Зроблено в Україні» у співпраці з Федерацією роботодавців України, Асоціацією міст України і Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства. «Українські вир...
Кращі матеріали