Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як п'ять почуттів впливають на купівельну поведінку споживача

09.02.2017

За визначенням Американської асоціації маркетингу (American Marketing Association), сенсорний маркетинг – це маркетингові техніки, які мають на меті залучити покупця, використовуючи для цього його почуття, так, щоб в результаті вплинути на його поведінку. Це спосіб формування у споживачів цілісного образу бренду з допомогою кольору, запаху, звуку, визначених тактильних характеристик. Тобто, впливаючи на почуття, маркетологи оминають центр логічного мислення споживача і прямо задіють емоції та підсвідомість.

Застосування на практиці

Застосування сенсорного маркетингу вже давно усталена практика в області харчування, косметики та готельного бізнесу. Так, деякі виробники шоколаду знають, що приємні тактильні відчуття при розгортанні фольги роблять шматочок шоколаду особливим. А деякі підприємства йдуть ще далі. Фірма Dunkin' Donuts в Південній Кореї провела цікаву рекламну кампанію. В той момент, коли в автобусі звучав рекламний ролик компанії, то спеціальний дифузор розпилював у салоні аромат кави. Така реклама сприяла підвищенню відвідуваності магазинів фірми, розташованих біля автобусних зупинок, на 16%, в цілому ж продажі зросли на 29%.

Автовиробники протягом багатьох років особливу увагу приділяють органам почуттів клієнта. Дизайнери прикладають всі зусилля не тільки для того, щоб зробити автомобіль красивим зовні, але і щоб сприяти приємним відчуттям від дотику до внутрішніх частин автомобіля. Також не забувають про слух і нюх – цього служать обнадійливий звук закривається двері і запах нового автомобіля. Майже половина опитаних автолюбителів стверджують, що відчуття, які виникають від дотику до керма мають для них велике значення.

Деякі автовиробники застосовують передові технології. Наприклад, в моделі 2015 BMW M5 звук двигуна записується і відтворюється з посиленням через акустичні системи пасажирського салону, навіть якщо аудіосистема вимкнена. Сенс цього в тому, щоб підкреслити спортивний шик і міць автомобіля.

Що стосується звуків, експериментально встановлено, що гучна ритмічна музика в приміщенні змушує покупців швидше звідти піти, однак при цьому вони купують більше. У той же час спокійна мелодія розташовує до неспішного проведення часу і покупці не поспішають покидати заклад.

Про візуальні способи впливу відомо більше всього. Ні для кого не секрет, що між колірним виконанням (упаковки товару, реклами або інтер'єру магазину) і нашим сприйняттям існує зв'язок. Пояснюється це тим, що кожен колір викликає у людини певні емоції та асоціації.

Згідно National Association of Lighting Manufacturers в Іспанії, тепле світло покращує зовнішній вигляд шкіряних виробів, а холодне освітлення переважно при продажу джинсів і костюмів. Фахівці радять дотримуватися правила 80-20. Нейтральні кольори повинні займати 80% простору вашого магазину, а колірні акценти – на 20%.

Створення іміджу

Потрібно відзначити, що нейромаркетинг сприяє не тільки миттєвим підвищенням обсягів продажів. Також він працює на перспективу: приємна (на підсвідомому рівні) музика або аромат формує у споживача позитивний образ бренду (магазину), підвищує рівень довіри до марки, а значить, працює на те саме утримання клієнта, змушує його повернутися і знову витратити гроші в цьому магазині. Все це в кінцевому підсумку веде до збільшення доходів. Крім того, як показують дослідження компанії Scent Australia, покупець підсвідомо вважає продукт, що має приємний для його нюху аромат, продуктом високої якості, а магазини (кафе, салони) з приємним ароматом запам'ятовують краще, ніж ті, де не було ніякої «арома-технології».

Компанія Nike в одному зі своїх магазинів в Чикаго змогла підняти продажу кросівок на 84%, просто ароматизировав повітря в торговому залі запахом, властивим усім американським стадіонів – трави і коли.

Дослідники з різних університетів, під керівництвом Арадны Крішна провели наступний експеримент. Вони ароматизували олівці маслом чайного дерева. 73% учасників експерименту, які ними користувалися, навіть через два тижні пам'ятали марку олівців та інші дрібні особливості. Тоді як серед учасників, які малювали олівцями без запаху, цю інформацію змогли згадати лише 7%.

Тим не менш, поки більшість виробників товарів і послуг продовжує використовувати тільки візуальні атрибути і недооцінюють застосування інших сенсорних ефектів. Розробники продукції та фахівці з маркетингу повинні заповнити цей пробіл.

Керівникам банків не завадило б задуматися про те, щоб в їх офісах у клієнта з'являлося заспокійливу і обнадійливі почуття, завдяки ароматам дерева і шкіри, покликаним передати образ багатства. Виробники двигунів повинні враховувати звуки, вироблювані їх товаром. Виробникам одягу класу люкс, які торгують онлайн, можна порадити упаковувати свою продукцію не в поліетилен, а якісну тиснену папір

У минулому спілкування з споживачами, по суті, було монологом компаній. Вони просто відправляли споживачеві повідомлення. Зараз ця зв'язок перетворюється в діалог.

Дослідник наполягає на тому, що такий діалог має бути у центрі уваги інноваційних продуктів і маркетингу для багатьох брендів. Кожна компанія повинна думати про те, як комплексно використовувати органи чуття при просуванні свого продукту, як створити і зміцнити особливий образ бренду, який споживачі запам'ятають і полюблять.

Джерело: http://hyser.com.ua/

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали