Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як п'ять почуттів впливають на купівельну поведінку споживача

09.02.2017

За визначенням Американської асоціації маркетингу (American Marketing Association), сенсорний маркетинг – це маркетингові техніки, які мають на меті залучити покупця, використовуючи для цього його почуття, так, щоб в результаті вплинути на його поведінку. Це спосіб формування у споживачів цілісного образу бренду з допомогою кольору, запаху, звуку, визначених тактильних характеристик. Тобто, впливаючи на почуття, маркетологи оминають центр логічного мислення споживача і прямо задіють емоції та підсвідомість.

Застосування на практиці

Застосування сенсорного маркетингу вже давно усталена практика в області харчування, косметики та готельного бізнесу. Так, деякі виробники шоколаду знають, що приємні тактильні відчуття при розгортанні фольги роблять шматочок шоколаду особливим. А деякі підприємства йдуть ще далі. Фірма Dunkin' Donuts в Південній Кореї провела цікаву рекламну кампанію. В той момент, коли в автобусі звучав рекламний ролик компанії, то спеціальний дифузор розпилював у салоні аромат кави. Така реклама сприяла підвищенню відвідуваності магазинів фірми, розташованих біля автобусних зупинок, на 16%, в цілому ж продажі зросли на 29%.

Автовиробники протягом багатьох років особливу увагу приділяють органам почуттів клієнта. Дизайнери прикладають всі зусилля не тільки для того, щоб зробити автомобіль красивим зовні, але і щоб сприяти приємним відчуттям від дотику до внутрішніх частин автомобіля. Також не забувають про слух і нюх – цього служать обнадійливий звук закривається двері і запах нового автомобіля. Майже половина опитаних автолюбителів стверджують, що відчуття, які виникають від дотику до керма мають для них велике значення.

Деякі автовиробники застосовують передові технології. Наприклад, в моделі 2015 BMW M5 звук двигуна записується і відтворюється з посиленням через акустичні системи пасажирського салону, навіть якщо аудіосистема вимкнена. Сенс цього в тому, щоб підкреслити спортивний шик і міць автомобіля.

Що стосується звуків, експериментально встановлено, що гучна ритмічна музика в приміщенні змушує покупців швидше звідти піти, однак при цьому вони купують більше. У той же час спокійна мелодія розташовує до неспішного проведення часу і покупці не поспішають покидати заклад.

Про візуальні способи впливу відомо більше всього. Ні для кого не секрет, що між колірним виконанням (упаковки товару, реклами або інтер'єру магазину) і нашим сприйняттям існує зв'язок. Пояснюється це тим, що кожен колір викликає у людини певні емоції та асоціації.

Згідно National Association of Lighting Manufacturers в Іспанії, тепле світло покращує зовнішній вигляд шкіряних виробів, а холодне освітлення переважно при продажу джинсів і костюмів. Фахівці радять дотримуватися правила 80-20. Нейтральні кольори повинні займати 80% простору вашого магазину, а колірні акценти – на 20%.

Створення іміджу

Потрібно відзначити, що нейромаркетинг сприяє не тільки миттєвим підвищенням обсягів продажів. Також він працює на перспективу: приємна (на підсвідомому рівні) музика або аромат формує у споживача позитивний образ бренду (магазину), підвищує рівень довіри до марки, а значить, працює на те саме утримання клієнта, змушує його повернутися і знову витратити гроші в цьому магазині. Все це в кінцевому підсумку веде до збільшення доходів. Крім того, як показують дослідження компанії Scent Australia, покупець підсвідомо вважає продукт, що має приємний для його нюху аромат, продуктом високої якості, а магазини (кафе, салони) з приємним ароматом запам'ятовують краще, ніж ті, де не було ніякої «арома-технології».

Компанія Nike в одному зі своїх магазинів в Чикаго змогла підняти продажу кросівок на 84%, просто ароматизировав повітря в торговому залі запахом, властивим усім американським стадіонів – трави і коли.

Дослідники з різних університетів, під керівництвом Арадны Крішна провели наступний експеримент. Вони ароматизували олівці маслом чайного дерева. 73% учасників експерименту, які ними користувалися, навіть через два тижні пам'ятали марку олівців та інші дрібні особливості. Тоді як серед учасників, які малювали олівцями без запаху, цю інформацію змогли згадати лише 7%.

Тим не менш, поки більшість виробників товарів і послуг продовжує використовувати тільки візуальні атрибути і недооцінюють застосування інших сенсорних ефектів. Розробники продукції та фахівці з маркетингу повинні заповнити цей пробіл.

Керівникам банків не завадило б задуматися про те, щоб в їх офісах у клієнта з'являлося заспокійливу і обнадійливі почуття, завдяки ароматам дерева і шкіри, покликаним передати образ багатства. Виробники двигунів повинні враховувати звуки, вироблювані їх товаром. Виробникам одягу класу люкс, які торгують онлайн, можна порадити упаковувати свою продукцію не в поліетилен, а якісну тиснену папір

У минулому спілкування з споживачами, по суті, було монологом компаній. Вони просто відправляли споживачеві повідомлення. Зараз ця зв'язок перетворюється в діалог.

Дослідник наполягає на тому, що такий діалог має бути у центрі уваги інноваційних продуктів і маркетингу для багатьох брендів. Кожна компанія повинна думати про те, як комплексно використовувати органи чуття при просуванні свого продукту, як створити і зміцнити особливий образ бренду, який споживачі запам'ятають і полюблять.

Джерело: http://hyser.com.ua/

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
29.10.2025
З 1 листопада Молдова та Чорногорія приєднуються до спільного транзиту
З 1 листопада 2025 року Республіка Молдова та Чорногорія стають повноправними членами Конвенції про процедуру спільного транзиту та Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами. Більше за темою: Постачання товару «транзитом»: як оформити договірні відносини? Визначено меха...
29.10.2025
Без цукру, з низьким вмістом солі, знежирений, безкалорійний: що має пам’ятати виробник
Держслужба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів нагадує про популярні написи на продуктах. Розглянемо, що має пам’ятати бізнес. Більше за темою: Санітарна експертиза: отримуємо висновок Вивчаємо нові правила ліцензування виробництва та обігу спирту, алкогольних напої...
29.10.2025
Офіс протидії рейдерству: результати девʼяти місяців 2025 року
Міністерство юстиції опублікувало аналітичну інформацію щодо протидії рейдерству. Які скарги розглянуло відомство та скільки було позитивних рішень? Більше за темою: Санкції за невиконання нормативу: судова практика на користь роботодавців Скарга на розрахунок сум адміністративно-господарських сан...
Кращі матеріали