Як не стати заручником «мільйонних» угод, або Обов’язкова процедура для кожного бізнесу
Досить часто більшість проблем у бізнесі починається з довіри або ж простої надії на свою вдачу. Вигідна угода «на мільйон» змушує закрити очі на детальну перевірку контрагента, а давні партнерські відносини автоматично призводять до впевненості – жодних проблем не може бути.
На жаль, подібних ситуацій тисячі, проте вони не лякають починаючих бізнесменів. В результаті бізнес-партнер виявляється фірмою-одноденкою, давній знайомий вже півроку як банкрут, а компанія друга зареєстрована за добре відомою фіскалам адресою масової реєстрації.
Перевіряти контрагента – це нормально, навіть, якщо це стосується вашого давнього знайомого. Цей процес можна порівняти з перевіркою строку придатності продуктів харчування. Проте, для довгострокових контрактів її недостатньо, необхідно також проводити моніторинг контрагентів.
Хибна та досить розповсюджена думка у більшості, що подібні процедури стосуються лише великого бізнесу з десятками юристів, закупників, та інших профільних спеціалістів. Сучасні технології зробили впевнений крок вперед — значний обсяг відкритих даних можна перевіряти з мінімальними трудовитратами.
Наприклад, мінімально достатня первинна перевірка нового контрагента за контрактом на суму близько 100 000 гривень про надання послуги безпосередньо по отриманню грошей включає в себе отримання інформації про:
- внесення контрагента до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців;
- директора юридичної;
- те, чи не банкрутує або не ліквідується контрагент;
- наявність у нього відповідного для виконання договору КВЕД;
- юридичну адресу;
- реєстрацію платником ПДВ та/або платником єдиного податку;
- наявність відкритих по відношенню до контрагента виконавчих проваджень.
Загалом, цієї інформації вистачить, щоб прийняти виважене рішення, тим паче, що отримати її з офіційних джерел можна за декілька годин. Та тільки не завжди ці декілька годин є (як правило співробітники завантажені іншими питаннями, та й контрагентів навіть у бізнесі середнього масштабу сотні).
А що робити, якщо угода передбачається на значно більшу суму, тривалий строк виконання, або ваші партнери з ЄС чи США, і вам важливо не заключати договір з особами, які потрапили під санкції цих країн? У такому разі необхідна інформація автоматично збільшується, а процес її пошуку та перевірки затягується.
В таких випадках на допомогу приходять інформаційні технології. На сьогоднішній день, на ринку існують сервіси, які інтегровані з державними реєстрами та офіційними відкритими джерелами. Оновлення інформації відбувається автоматично 24/7. Крім того, подібні сервіси мають можливість миттєвого виявлення ризик-факторів та моніторингу контрагентів, що значно прискорює процес перевірки.
Отже, перевіряти кожного контрагента – задача цілком вирішувана навіть для бізнесу з невеликим штатом спеціалістів, проте великим числом контрагентів.
minfin.com.ua
Коментарі до матеріалу