Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як не стати заручником «мільйонних» угод, або Обов’язкова процедура для кожного бізнесу

04.06.2019

Досить часто більшість проблем у бізнесі починається з довіри або ж простої надії на свою вдачу. Вигідна угода «на мільйон» змушує закрити очі на детальну перевірку контрагента, а давні партнерські відносини автоматично призводять до впевненості – жодних проблем не може бути.

На жаль, подібних ситуацій тисячі, проте вони не лякають починаючих бізнесменів. В результаті бізнес-партнер виявляється фірмою-одноденкою, давній знайомий вже півроку як банкрут, а компанія друга зареєстрована за добре відомою фіскалам адресою масової реєстрації.

Перевіряти контрагента – це нормально, навіть, якщо це стосується вашого давнього знайомого. Цей процес можна порівняти з перевіркою строку придатності продуктів харчування. Проте, для довгострокових контрактів її недостатньо, необхідно також проводити моніторинг контрагентів.

Хибна та досить розповсюджена думка у більшості, що подібні процедури стосуються лише великого бізнесу з десятками юристів, закупників, та інших профільних спеціалістів. Сучасні технології зробили впевнений крок вперед — значний обсяг відкритих даних можна перевіряти з мінімальними трудовитратами.

Наприклад, мінімально достатня первинна перевірка нового контрагента за контрактом на суму близько 100 000 гривень про надання послуги безпосередньо по отриманню грошей включає в себе отримання інформації про:

  1. внесення контрагента до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців;
  2. директора юридичної;
  3. те, чи не банкрутує або не ліквідується контрагент;
  4. наявність у нього відповідного для виконання договору КВЕД;
  5. юридичну адресу;
  6. реєстрацію платником ПДВ та/або платником єдиного податку;
  7. наявність відкритих по відношенню до контрагента виконавчих проваджень.

Загалом, цієї інформації вистачить, щоб прийняти виважене рішення, тим паче, що отримати її з офіційних джерел можна за декілька годин. Та тільки не завжди ці декілька годин є (як правило співробітники завантажені іншими питаннями, та й контрагентів навіть у бізнесі середнього масштабу сотні).

А що робити, якщо угода передбачається на значно більшу суму, тривалий строк виконання, або ваші партнери з ЄС чи США, і вам важливо не заключати договір з особами, які потрапили під санкції цих країн? У такому разі необхідна інформація автоматично збільшується, а процес її пошуку та перевірки затягується.

В таких випадках на допомогу приходять інформаційні технології. На сьогоднішній день, на ринку існують сервіси, які інтегровані з державними реєстрами та офіційними відкритими джерелами. Оновлення інформації відбувається автоматично 24/7. Крім того, подібні сервіси мають можливість миттєвого виявлення ризик-факторів та моніторингу контрагентів, що значно прискорює процес перевірки.

Отже, перевіряти кожного контрагента – задача цілком вирішувана навіть для бізнесу з невеликим штатом спеціалістів, проте великим числом контрагентів.

minfin.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали