Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як не стати заручником «мільйонних» угод, або Обов’язкова процедура для кожного бізнесу

04.06.2019

Досить часто більшість проблем у бізнесі починається з довіри або ж простої надії на свою вдачу. Вигідна угода «на мільйон» змушує закрити очі на детальну перевірку контрагента, а давні партнерські відносини автоматично призводять до впевненості – жодних проблем не може бути.

На жаль, подібних ситуацій тисячі, проте вони не лякають починаючих бізнесменів. В результаті бізнес-партнер виявляється фірмою-одноденкою, давній знайомий вже півроку як банкрут, а компанія друга зареєстрована за добре відомою фіскалам адресою масової реєстрації.

Перевіряти контрагента – це нормально, навіть, якщо це стосується вашого давнього знайомого. Цей процес можна порівняти з перевіркою строку придатності продуктів харчування. Проте, для довгострокових контрактів її недостатньо, необхідно також проводити моніторинг контрагентів.

Хибна та досить розповсюджена думка у більшості, що подібні процедури стосуються лише великого бізнесу з десятками юристів, закупників, та інших профільних спеціалістів. Сучасні технології зробили впевнений крок вперед — значний обсяг відкритих даних можна перевіряти з мінімальними трудовитратами.

Наприклад, мінімально достатня первинна перевірка нового контрагента за контрактом на суму близько 100 000 гривень про надання послуги безпосередньо по отриманню грошей включає в себе отримання інформації про:

  1. внесення контрагента до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців;
  2. директора юридичної;
  3. те, чи не банкрутує або не ліквідується контрагент;
  4. наявність у нього відповідного для виконання договору КВЕД;
  5. юридичну адресу;
  6. реєстрацію платником ПДВ та/або платником єдиного податку;
  7. наявність відкритих по відношенню до контрагента виконавчих проваджень.

Загалом, цієї інформації вистачить, щоб прийняти виважене рішення, тим паче, що отримати її з офіційних джерел можна за декілька годин. Та тільки не завжди ці декілька годин є (як правило співробітники завантажені іншими питаннями, та й контрагентів навіть у бізнесі середнього масштабу сотні).

А що робити, якщо угода передбачається на значно більшу суму, тривалий строк виконання, або ваші партнери з ЄС чи США, і вам важливо не заключати договір з особами, які потрапили під санкції цих країн? У такому разі необхідна інформація автоматично збільшується, а процес її пошуку та перевірки затягується.

В таких випадках на допомогу приходять інформаційні технології. На сьогоднішній день, на ринку існують сервіси, які інтегровані з державними реєстрами та офіційними відкритими джерелами. Оновлення інформації відбувається автоматично 24/7. Крім того, подібні сервіси мають можливість миттєвого виявлення ризик-факторів та моніторингу контрагентів, що значно прискорює процес перевірки.

Отже, перевіряти кожного контрагента – задача цілком вирішувана навіть для бізнесу з невеликим штатом спеціалістів, проте великим числом контрагентів.

minfin.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Додаткові 200 млн грн виділено на програму часткової компенсації за українську техніку та обладнання
У рамках програми покупці отримують компенсацію 15 % від вартості техніки (без ПДВ), придбаної у виробників із затвердженого переліку. Більше за темою: Часткова компенсація витрат на придбання генератора: які наслідки в бухобліку та оподаткуванні? Кабмін ухвалив рішення виділити додатково 200 ...
06.06.2025
Продовжено пільговий режим для імпорту української сталі та заліза до ЄС
Рада ЄС продовжила дію сприятливого режиму торгівлі з Україною залізом і виробами зі сталі після 6 червня 2025 року. Таке рішення спрямоване на підтримку української економіки, яка зазнає серйозних втрат внаслідок збройної агресії рф.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оформлення...
06.06.2025
Який режим торгівлі з ЄС після 05.06.2025
5 червня 2025 року закінчився термін дії заходів з тимчасової лібералізації торгівлі, запроваджених ЄС в односторонньому порядку до імпорту товарів з України Регламентом (ЄС) 2024/1392 Європейського Парламенту та Ради від 14 травня 2024 року.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оф...
Кращі матеріали