Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як не стати заручником «мільйонних» угод, або Обов’язкова процедура для кожного бізнесу

04.06.2019

Досить часто більшість проблем у бізнесі починається з довіри або ж простої надії на свою вдачу. Вигідна угода «на мільйон» змушує закрити очі на детальну перевірку контрагента, а давні партнерські відносини автоматично призводять до впевненості – жодних проблем не може бути.

На жаль, подібних ситуацій тисячі, проте вони не лякають починаючих бізнесменів. В результаті бізнес-партнер виявляється фірмою-одноденкою, давній знайомий вже півроку як банкрут, а компанія друга зареєстрована за добре відомою фіскалам адресою масової реєстрації.

Перевіряти контрагента – це нормально, навіть, якщо це стосується вашого давнього знайомого. Цей процес можна порівняти з перевіркою строку придатності продуктів харчування. Проте, для довгострокових контрактів її недостатньо, необхідно також проводити моніторинг контрагентів.

Хибна та досить розповсюджена думка у більшості, що подібні процедури стосуються лише великого бізнесу з десятками юристів, закупників, та інших профільних спеціалістів. Сучасні технології зробили впевнений крок вперед — значний обсяг відкритих даних можна перевіряти з мінімальними трудовитратами.

Наприклад, мінімально достатня первинна перевірка нового контрагента за контрактом на суму близько 100 000 гривень про надання послуги безпосередньо по отриманню грошей включає в себе отримання інформації про:

  1. внесення контрагента до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців;
  2. директора юридичної;
  3. те, чи не банкрутує або не ліквідується контрагент;
  4. наявність у нього відповідного для виконання договору КВЕД;
  5. юридичну адресу;
  6. реєстрацію платником ПДВ та/або платником єдиного податку;
  7. наявність відкритих по відношенню до контрагента виконавчих проваджень.

Загалом, цієї інформації вистачить, щоб прийняти виважене рішення, тим паче, що отримати її з офіційних джерел можна за декілька годин. Та тільки не завжди ці декілька годин є (як правило співробітники завантажені іншими питаннями, та й контрагентів навіть у бізнесі середнього масштабу сотні).

А що робити, якщо угода передбачається на значно більшу суму, тривалий строк виконання, або ваші партнери з ЄС чи США, і вам важливо не заключати договір з особами, які потрапили під санкції цих країн? У такому разі необхідна інформація автоматично збільшується, а процес її пошуку та перевірки затягується.

В таких випадках на допомогу приходять інформаційні технології. На сьогоднішній день, на ринку існують сервіси, які інтегровані з державними реєстрами та офіційними відкритими джерелами. Оновлення інформації відбувається автоматично 24/7. Крім того, подібні сервіси мають можливість миттєвого виявлення ризик-факторів та моніторингу контрагентів, що значно прискорює процес перевірки.

Отже, перевіряти кожного контрагента – задача цілком вирішувана навіть для бізнесу з невеликим штатом спеціалістів, проте великим числом контрагентів.

minfin.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
27.06.2025
Що означають нові статуси у Резерв+ та як діяти у певних випадках
У застосунку «Резерв+» з’являються різні статуси щодо військового обліку. Розглянемо, що вони означають і як діяти. Більше за темою: Перелік документів, що оформлюються юридичною особою для ведення військового обліку Чи подавати звіт про заброньованих військовозобов’яз...
Кращі матеріали