Як міста України переходять на електронний квиток
15.05.2017 147 0 0
Україна зробила крок до використання сучасних технологій у транспортній сфері. Днями вступив у силу закон про електронному квитку — єдиному проїзному документі для громадського транспорту.
Нагадаємо, е-квиток буде являти собою пластикову карту або спеціальний брелок з чіпом, на якому буде певна кількість передплачених поїздок. Вони будуть зчитуватися з допомогою спеціальних пристроїв — валідаторів. Автори закону кажуть, що завдяки нововведенню вдасться реально оцінити пасажиропотоки на маршрутах і доходи транспортників для обґрунтування тарифів.
Один зі співавторів законопроекту, керівник КП «Винницакартсервис» Катерина Бабіна, розповіла нам, що первинне впровадження проекту вже розпочато у Тернополі, а Вінниця зараз — на етапі проведення тендеру на закупівлю обладнання.
На цей проект ЄБРР надасть до 8 млн євро, а з міського бюджету буде виділено близько 1 млн євро. Вона не виключає, що перші е-квитки з'являться у Вінниці вже з вересня.
Питання з пасажирами-пільговиками буде вирішено просто — їм пропонують видавати е-проїзні безкоштовно.
Закон зобов'язує розробити порядок — перед робочою групою при Мінінфраструктури вже поставлене завдання.
При цьому автори законопроекту додають, що і сам механізм оплати проїзду ще потребує корегування. Наприклад, якщо людина сплатить багато поїздок, то йому можуть запропонувати суттєву знижку. А ось столична влада поки чекають звітів від транспортників про ступінь готовності до впровадження е-квитків. За їх результатами вже найближчим часом буде ухвалено рішення про термін запуску проекту в Києві.
Першопрохідці
У Тернополі пілотний проект по випробуванню нової системи запустили ще в грудні минулого року. Правда, при запуску залучили до системи обілечування кондукторів з валидаторами.
Така система працює в рамках першого етапу на всьому муніципальному транспорті. Зараз вона розширюється приватний транспорт, тобто перевізники навчаються роботі з новинкою. Але в муніципальному транспорті вже встановлюються стаціонарні валідатори.
Разом з е-квитком поки залишається і готівковий розрахунок.
Але ми йдемо до того, що розплатитися з допомогою електронного квитка за фактом буде дешевше за рахунок бонусів, і сподіваємося, що пасажири будуть віддавати перевагу електроніку готівці. За п'ять місяців роботи пілотного проекту реальна виручка від роботи міського електротранспорту збільшилась на 25%.
Джерело: http://hyser.com.ua/economics/195997-...
Коментарі до матеріалу