Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Держреєстрація за адресою масової реєстрації: на які ризики чекати

Роз’яснення
15.05.2025

1 654 адреси масових реєстрацій компаній зафіксовано в Україні станом на травень 2025 року за даними Єдиного державного реєстру. Загалом 180 тис. компаній зазначили свою юридичну адресу у таких місцях. Більшість з них перебуває у Києві. Також у столиці засвідчено рекордсмена: адресу, за якою зареєстровано понад 2,3 тис. бізнесів.

9 318 компаній з’явилося в місцях масових реєстрацій від початку повномасштабного. 2 775 з них долучилося торік – за рік кількість таких «реєстрантів» скоротилась майже на чверть. Наразі до точок масової реєстрації бізнесів можна віднести 1 654 адреси, понад половина з них – в Києві.

180 тис. компаній загалом зареєстровано на цих адресах, 83 % з них активні (чинні). Найбільше таких бізнесів у Києві – 68 % або 101 тис. Ще 6 % компаній перебувають у Харківщині – 9,4 тис. Трійку лідерів закриває Дніпропетровщина – 4,5 % або 6,6 тис. бізнесів.

Найбільше компаній (2 367) зареєстровано у Києві, за адресою вулиця Мельникова, будинок 12. Згідно з мапою, це звичайна жила п’ятиповерхівка. Ця адреса є лідером за компаніями ще з 2018 року, коли Опендатабот вперше почав досліджувати цю тему.

Якщо вважати, що середній розмір офісу для однієї компанії – 100 м2, тож щоб реально розмістити всі ці компанії, потрібно 237 300 м2 офісної площі. Відповідно, будинок по Мельникова, 12, мав би бути схожим мінімум на 1,5 «Гулівера» в Києві. До слова, наразі офіційно в «Гулівер холл» зареєстровано 100 компаній.

30,6 % усіх компаній, що зареєстровані на таких адресах, займаються оптовою торгівлею, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами. Це орієнтовно 45,7 тис. підприємств.

«Реєстрація компанії за адресою масової реєстрації (за винятком адрес бізнес-центрів) є однією з ознак того, що юридична особа є компанією-оболонкою – про це прямо вказується у підзаконних актах у сфері фінансового моніторингу. Адресою масової реєстрації при цьому визнається адреса, за якою зареєстровано більше 50 юридичних осіб, трастів або інших правових утворень», – зазначає адвокат Олексій Колток, партнер юридичної фірми Sayenko Kharenko.

Така реєстрація не є незаконною, проте утворює певні ризики. Зокрема, банки, страхові компанії чи інші установи мають поглиблено перевіряти та вимагати документи, які спростовують ознаки фіктивності. В іншому разі, можна отримати відмову в обслуговуванні. А податкова ретельніше перевіряє такі компанії, особливо під час виїзних перевірок. Якщо за адресою реєстрації не виявиться вказаного бізнесу, його податкові накладні можуть заблокувати. Крім того, податкова може поставити під сумнів витрати для податку на прибуток та податковий кредит з ПДВ, нараховані під час отримання товару/послуги від компанії за адресою масової реєстрації. Також ці ризики стосуються й партнерів компанії, саме тому така реєстрація може погано вплинути на репутацію бізнесу та ділові зв’язки, додає адвокат.

Опендатабот

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали