Якщо після об'єднання громад підприємство опинилось на території іншого району, то слід змінити місце реєстрації
До новоствореної ОТГ увійшли сільради, розташовані на території різних адміністративних районів. Унаслідок цього сільгосппідприємство знаходиться в іншому районі (на території колишньої сільради), ніж адміністративний центр зазначеної ОТГ. Складність полягає в тому, що таке сільгосппідприємство стоїть на обліку за основним місцем в одному територіальному органі ДФС, а ОТГ – в іншому, де і обліковуються платежі до бюджету, які надходять від сільгосппідприємства. Тому для сільгосппідприємства існує загроза виникнення недоїмки, оскільки облік нарахування самостійно визначених податкових зобов’язань та надходження сплачених сум податків та зборів здійснюються в різних органах ДФС. А наявність недоїмки, як відомо, є причиною, зокрема, відмови в переході до четвертої групи платників єдиного податку, яка зручна для більшості сільгосппідприємств.
Як зазначено в коментованому листі ДФС, створення ОТГ у такому разі розглядається як зміна адміністративного району для платника податків. А це є підставою для проведення контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків процедури відповідно зняття з обліку та взяття на облік такого платника податків (п. 66.3 Податкового кодексу).
У такому разі підприємство зобов’язане повідомити держреєстратора про зміну місцезнаходження, а також у 10-денний строк направити повідомлення за формою № 1-ОПП до органу ДФС за новим місцем обліку.
Крім того, існують інші наслідки зміни місцезнаходження юридичної особи, серед яких можна назвати такі:
- унесення змін до статуту щодо адреси сільгосппідприємства;
- зміна реєстрації платником ПДВ;
- перереєстрація РРО, КОРО та ліцензій;
- отримання нового цифрового підпису;
- укладання нових договорів про визнання електронних документів та електронний документообіг;
- обов’язкове повідомлення установи банку про зміну юридичної адреси;
- повідомлення контрагентів про зміну юридичної адреси.
Водночас слід ураховувати, що вимоги п. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу (про те, що в разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання – платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) можуть бути виконані лише в частині сплати податків і зборів до держбюджету, а податки та збори до місцевого бюджету мають сплачуватись уже за новим місцем обліку. Такий висновок можна зробити на підставі того, що в органах Казначейства рахунки сільрад, які входять до складу новоутворених ОТГ, закриваються.
Що стосується ЄСВ, то в разі якщо у звітному періоді суб’єкт господарювання змінив місцезнаходження чи місце реєстрації, Звіт з ЄСВ за цей звітний період (із першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до податкового органу за новим місцем взяття на облік (п. 7 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.15 р. № 435).
Коментарі до матеріалу