Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що нового пропонує соцстрах

14.12.2017

Багато років поспіль під Новий рік бухгалтери загадують бажання «поменше змін до нормативних актів». Проте законодавець наполегливо не хоче відходити від образу загадкового Діда Мороза з непередбачуваними подарунками у вигляді чергових змін. Отримавши ці зміни, бухгалтери починають грати в гру «Знайди 10 відмінностей». А щоб не довелося шукати ці відмінності, як говориться, під бій годинника опівночі, давайте їх знайдемо заздалегідь, аби з розумінням того, що нас чекає, зустріти Новий рік як усі, без думок про роботу...

У даному огляді йтиметься про проект постанови Фонду соцстраху «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат постраждалим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України» (див. на сайті Фонду – http://www.fse.gov.ua/fse/doccatalog/...). Поки що це лише проект, але в нього є всі шанси змінити свій статус на «діючий» уже з 1 січня 2018 року.

Чого ж нам слід чекати?

Хороша новина! У зв’язку з об’єднанням ФСС з ТВП і ФСС від нещасних випадків на виробництві в єдиний ФСС страхувальнику не доведеться вивчати різну нормативку щодо фінансування з різних джерел, мчати до різних фондів. Даний порядок повинен установити єдині правила дії бухгалтера
і список документів, що подаються.

Наступний позитивний момент для страхувальника (а тут ми маємо на увазі бухгалтера, оскільки саме бухгалтер є виконавцем і він же, як правило, кур’єр) – можливість подати заяву-розрахунок
в електронній формі.
Хоча і паперовий носій приймається. Тобто в бухгалтера з’явиться альтернатива. А це не лише зекономить час, але і гроші на проїзд. Адже сьогодні всі заяви-розрахунки доводиться подавати виключно на паперовому носії.

Бухгалтер може не переживати про результати майбутніх перевірок ФСС. Адже, згідно із проектом, він може, якщо захоче, разом із поданням заяви-розрахунку подати оригінали листків непраце-
здатності або їх засвідчені копії для проведення попередньої перевірки.
У разі виявлення помилок і недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями і зазначенням строку для їх усунення. Після повторного подання заяви-розрахунку робочий орган ФСС упродовж 3 робочих днів перевіряє, як виправлено помилки, та або виділяє фінансування, або дає обґрунтовану відмову. Погодьтеся, це дуже позитивне нововведення, яке
в рази зменшує кількість помилок!

Але в цій «солодкій бочці меду» не обійшлося і без «ложки дьогтю» у вигляді додаткових дій бухгалтера. Потрібно буде повідомляти ФСС про виплати матзабезпечення застрахованим особам. ФСС передбачив подання такої інформації за встановленою формою – або в електронному вигляді, або рекомендованим листом із повідомленням про вручення, або з рук у руки. Якщо відкинути другий і третій запропоновані варіанти, то не такий уже це і «мінус». А щоб бухгалтер не хапався за голову
і не розривався між звітами і поданням повідомлення Фонду, таке повідомлення можна відправити
у зручний для страхувальника час (але не пізніше закінчення місяця із дня такої виплати застрахованій особі). Якщо ж проігнорувати подання інформації про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців – тоді готуйте пиріг «Гості на порозі». У цьому випадку ФСС змушений буде провести перевірку відносно використання страхувальником своїх коштів.

Ну і звичайно ж, не обійшлося без нових бланків. Лякатися їх не варто: незважаючи на безліч
таблиць, заповнити їх буде зовсім нескладно. Заява-розрахунок набуде більш деталізованого вигляду і стане схожою на протокол комісії із соцстраху. Заповнення єдиної простої таблиці повідомлення за виплаченими коштами також не викличе труднощів.

У цілому зміни очікувані і позитивні. Такого «сюрпризу» від законодавців під новорічну ялиночку можна не боятися, а чекати з радістю!

Тетяна ПОЛЯКОВА, консультант із питань бухгалтерського обліку та оподаткування

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали