Що нового пропонує соцстрах
14.12.2017 778 0 0
Багато років поспіль під Новий рік бухгалтери загадують бажання «поменше змін до нормативних актів». Проте законодавець наполегливо не хоче відходити від образу загадкового Діда Мороза з непередбачуваними подарунками у вигляді чергових змін. Отримавши ці зміни, бухгалтери починають грати в гру «Знайди 10 відмінностей». А щоб не довелося шукати ці відмінності, як говориться, під бій годинника опівночі, давайте їх знайдемо заздалегідь, аби з розумінням того, що нас чекає, зустріти Новий рік як усі, без думок про роботу...
У даному огляді йтиметься про проект постанови Фонду соцстраху «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат постраждалим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України» (див. на сайті Фонду – http://www.fse.gov.ua/fse/doccatalog/...). Поки що це лише проект, але в нього є всі шанси змінити свій статус на «діючий» уже з 1 січня 2018 року.
Чого ж нам слід чекати?
Хороша новина! У зв’язку з об’єднанням ФСС з ТВП і ФСС від нещасних випадків на виробництві в єдиний ФСС страхувальнику не доведеться вивчати різну нормативку щодо фінансування з різних джерел, мчати до різних фондів. Даний порядок повинен установити єдині правила дії бухгалтера
і список документів, що подаються.
Наступний позитивний момент для страхувальника (а тут ми маємо на увазі бухгалтера, оскільки саме бухгалтер є виконавцем і він же, як правило, кур’єр) – можливість подати заяву-розрахунок
в електронній формі. Хоча і паперовий носій приймається. Тобто в бухгалтера з’явиться альтернатива. А це не лише зекономить час, але і гроші на проїзд. Адже сьогодні всі заяви-розрахунки доводиться подавати виключно на паперовому носії.
Бухгалтер може не переживати про результати майбутніх перевірок ФСС. Адже, згідно із проектом, він може, якщо захоче, разом із поданням заяви-розрахунку подати оригінали листків непраце-
здатності або їх засвідчені копії для проведення попередньої перевірки. У разі виявлення помилок і недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями і зазначенням строку для їх усунення. Після повторного подання заяви-розрахунку робочий орган ФСС упродовж 3 робочих днів перевіряє, як виправлено помилки, та або виділяє фінансування, або дає обґрунтовану відмову. Погодьтеся, це дуже позитивне нововведення, яке
в рази зменшує кількість помилок!
Але в цій «солодкій бочці меду» не обійшлося і без «ложки дьогтю» у вигляді додаткових дій бухгалтера. Потрібно буде повідомляти ФСС про виплати матзабезпечення застрахованим особам. ФСС передбачив подання такої інформації за встановленою формою – або в електронному вигляді, або рекомендованим листом із повідомленням про вручення, або з рук у руки. Якщо відкинути другий і третій запропоновані варіанти, то не такий уже це і «мінус». А щоб бухгалтер не хапався за голову
і не розривався між звітами і поданням повідомлення Фонду, таке повідомлення можна відправити
у зручний для страхувальника час (але не пізніше закінчення місяця із дня такої виплати застрахованій особі). Якщо ж проігнорувати подання інформації про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців – тоді готуйте пиріг «Гості на порозі». У цьому випадку ФСС змушений буде провести перевірку відносно використання страхувальником своїх коштів.
Ну і звичайно ж, не обійшлося без нових бланків. Лякатися їх не варто: незважаючи на безліч
таблиць, заповнити їх буде зовсім нескладно. Заява-розрахунок набуде більш деталізованого вигляду і стане схожою на протокол комісії із соцстраху. Заповнення єдиної простої таблиці повідомлення за виплаченими коштами також не викличе труднощів.
У цілому зміни очікувані і позитивні. Такого «сюрпризу» від законодавців під новорічну ялиночку можна не боятися, а чекати з радістю!
Тетяна ПОЛЯКОВА, консультант із питань бухгалтерського обліку та оподаткування
Коментарі до матеріалу