Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що робить маркетинг креативним

18.07.2018

Коли мова йде про креативний маркетинг, часто виникає хибна й вузька асоціація виключно з креативною рекламою. Проте маркетинг вже давно став більш комплексним та всеохопним.

Метричні системи, заміри ефективності, аналіз статистики створюють гучний шум довкола кількісних показників маркетингових кампаній. Ера великих даних. Епоха статистичних рішень. Час точних чисел.

Відповідно, усі наші рішення останні роки все більше й більше базуються на стосах даних та інформації. Спочатку ми їх активно збираємо, потім ретельно аналізуємо і на основі них вибудовуємо маркетингові стратегії. Ми стали заручниками графіків, діаграм, таблиць. Ми дозволили їм скеровувати наш вибір. Тоді чому сьогодні однією з найголовніших вимог роботодавців до маркетингових спеціалістів є, на диво, не аналітичні здібності, а креативність? На рівні тлумачення понять аналітика аналізує, а креатив створює. Перш ніж щось проаналізувати, потрібно це «щось» вигадати, оприявнити, створити. Тож, аналітика без креативу позбавлена сенсу. Особливо в полі просування продуктів та брендів.

Маркетинг - це історія не тільки про пана Аналітика, який копається між вибором найбільш ефективного каналу для реклами чи найточнішого таргетингу в соціальних мережах. Маркетинг - це й історія про пані Креативність і її унікальну здатність до інноватики. Креативність вирізняє ваш бренд, привертає увагу споживачів та залишається в їх мізках назавжди. 

Коли мова йде про креативний маркетинг, часто виникає хибна й вузька асоціація виключно з креативною рекламою. Проте маркетинг вже давно став більш комплексним та всеохопним. Тепер передові спеціалісти мусять майстерно поєднувати аналіз даних зі споживацьким досвідом і дизайнерським мисленням. Що саме робить маркетинг креативним і як пробудити здатність до творчості у маркетолога?

Прагніть до змін

В будь-якій компанії, де б ви не працювали, існує царина встановлених до вас правил, процедур, процесів. Зазвичай, більшість людей працюють машинально за «накатаною» схемою, адже впровадження змін - процес болісний і тернистий. Зміни вимагають додаткової енергії, ресурсів, зусиль, мислення. Набагато простіше їздити по вже роз’їждженій дорозі, аніж самостійно протоптувати нову стежку. Проте саме зміни стають двигуном у розвитку креативності та інноватики.  Алгоритми процесів можна і треба змінювати. Від вас необхідні лише бажання та сміливість. Погляньте на процес виведення нового продукту на ринок під зовсім іншим кутом. Чи Вам дійсно потрібна традиційна реклама, яка вже останні два роки не приносить бажаного результату? Вам досі каскадують рекламні макети з головного офісу, а вони зовсім не сприймаються локальною аудиторію? Годі! Кидайте виклик законсервованим процедурам і змінюйте світ довкола. Не стримуйте внутрішній потік проривних ідей, випускайте його повсякчас на волю і створюйте  маркетинг нового покоління.

Виявляйте емпатію

Людиноорієнтований підхід - ще одне джерело креативності. Коли ви вирішуєте проблему творчо, виявляєте емпатію до цільової аудиторії - відкриваються можливості для інновацій. Спостереження за споживацькою поведінкою на дає відповіді на всі запитання, спеціалісти з маркетингу мають глибоко розуміти їхні мотивацію та переконання. Людські чинники - потужне джерело натхнення та величезне підґрунтя для інновацій. Виявляйте емпатію до кінцевого споживача. У вас виникатиме більше новаторських ідей, коли ви краще будете розуміти потреби аудиторії, заради якої працюєте.

Багато компаній досі не впровадили поняття емпатії в процес розробки маркетингових активностей, спрямованих на кінцевих споживачів. Адже коли в компанії мільйони клієнтів, то виникає спокуса звертатися до стереотипів та знеособлювати клієнтів. Вони стають цифрами, транзакціями або точками на графіку. Що ж означає емпатія в контексті креативного маркетингу? Це здатність бачити продукт, комунікаційні повідомлення очима споживача. Офісні маркетологи вкрай рідко спостерігають, як люди користуються їхніми товарами, а це вкрай важлива вправа. Адже спостерігати за тими, для кого ви щось створюєте, може навести вас на кмітливі та вдалі рішення. Емпатія - це шлях до якісних та несподіваних осяянь, які допоможуть сформулювати креативну ідею та підхід.

Інвестуйте в досвід від А до Я

Кожен маркетолог знає, наскільки важливий для нього споживацький досвід. Але більшість спеціалістів фокусуються лише на частині цього досвіду. Наприклад, тільки на споживацькій поведінці в точці продажу. Креативні ж маркетологи дивляться ширше і аналізують  кінцевого споживача від початку до кінця. Існують сотні точок контакту цільової аудиторії з вашим брендом. Найбільша помилка менеджерів з маркетингу полягає в тому, що вони перебирають сотні цих дотичностей, перекладають їх зі сторони в сторону, а результат залишається незмінним. Досвід користувача не починається і не закінчується лише в момент взаємодії з вашим брендом. Сила-силенна інсайтів може бути схована в тіні споживацького досвіду, яку ви до цього ніколи не розглядали і не аналізували. Спробуйте потрапити з продуктом у незвичну ситуацію для кінцевого користувача. Ваш продукт не обов’язково має бути пов’язаним зі звичним для нього контекстом. Вражайте, експериментуючи.

Відкривайте нові канали

Сьогодні надто складно досягти бізнес цілей тільки з допомогою проплачених медіа каналів. Важливо відкривати нові канали комунікації з аудиторією. Коли довіра до медійних носіїв інформації стрімко падає, люди залишаються єдиним джерелом. Тож, самі люди стають новим каналом комунікації. Настав час лідерів думок та бренд-амбасадорів. Саме вони - ваш ключ до креативності. Відтепер споживачів варто називати не кінцевими, а проміжними. Більш того, тепер вони не лише споживають, а ще й транслюють. Так звані, «проміжні транслятори», які здатні принести вашому бренду набагато більше користі, аніж докучливі рекламні носії.  Ваше завдання - знайти саме тих, хто потрібен саме вам, хто розділяє ваші цілі та філософію бренду. Розвивайте їх, освічуйте, перетворюйте в невід’ємну частину вашої маркетингової комунікації.

Маркетинг минулого - це часи ефективних аналітиків, які ставили цілі «по смарту» і грамотно керували великими даними та бюджетами. Маркетинг майбутнього - це час підприємців та новаторів, які безперервно  адаптуються до навколишньої дійсності і створюють цінність. Сьогодення обирає креативність, тут і зараз.

https://biz.nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про «замороження» кредитів для аграріїв Сумісництво: обмеження, особливості та необхідні дії роботодавця Уряд дозволив бронювати 100 % працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях Трудовий договір і...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
21.08.2025
У ДАР запрацював ще один функціонал для сільгоспвиробників
У Державному аграрному реєстрі запрацював новий функціонал – можливість набути статусу активного сільгоспвиробника та електронні вилучення. Ці зміни стали центральною темою вебінару, який відбувся за участі представників Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства. Більше за те...
21.08.2025
Фінансову підтримку в ДАР продовжено до 21 вересня
Плануєте отримати кошти від ДАР на фінансову підтримку, яка закінчилася 24 липня? Її строки продовжили. Більше за темою: Як кошти державної підтримки впливають на частку сільгосптоваровиробництва? Прийом заявок у системі «Державний аграрний реєстр», що розпочався 24 липня 2025 року, для...
20.08.2025
Індекси сільгосппродукції за січень – липень 2025 року
Держстат оприлюднив статистичні спостереження щодо обсягів виробництва сільськогосподарської продукції в січні – липні 2025 року порівняно із січнем −липнем минулого року. Більше за темою: Як визначити базу обкладення ПДВ у разі продажу сільгосппродукції, закупленої у населенн...
Кращі матеріали