Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

11 причин, за якими потрібно негайно звільняти співробітників

Редакція

08.06.2017 1478 0 0

Українські роботодавці не люблять прощатися зі співробітниками. Як правило, причиною кадрових перестановок є зовнішня криза, але відразу після його завершення керівники компаній знову не хочуть нічого змінювати. За даними соціологів, лише кожен третій роботодавець планує кадрові перестановки в 2017 році. Експерти пояснюють цей низький показник попереднім негативним досвідом: мовляв, роботодавці часто звільняють поганих співробітників, замість яких приходять ще більш непрофесійні кадри.

1. Зупинка в розвитку

Якщо людина припиняє розвиватися, з ним стає нестерпно працювати. Наприклад, якщо у співробітника є певна проблема в професійному плані, йому можна порадити почитати профільну літературу, щоб поліпшити свої навички. Але якщо він не прочитає книгу, яка допоможе усунути свої слабкі сторони, або не буде іншого раді, то немає сенсу тримати таку людину в компанії.

2. Дурість

На жаль, на співбесіді не завжди можна оцінити інтелект здобувача. І справа тут зовсім не в освіті або рівні IQ. Часом люди не розуміють, що від них хоче керівник або роблять все зовсім не так, як вимагає обстановка.

Наприклад, один впливовий бізнесмен розповів якось історію про те, що він попросив секретарку привітати ділового партнера з Днем святого Валентина в знак поваги за продуктивно проведені переговори на вихідних. Але вона зрозуміла все не так і відправила привітання дружині цього бізнесмена зі словами «Спасибі за відмінні вихідні». Напевно, ви і самі розумієте, як склалася доля цієї недбайливої ​​співробітниці.

3. Неповага до компанії

Якщо співробітник розлив каву в коридорі і нічого не зробив або зламав щось в офісі і спробував це приховати, то йому не місце у вашій компанії. Це означає, що людина просто не цінує майно компанії і не поважає її.

4. Повторення помилок

Не варто тримати співробітників, які роблять одні й ті ж помилки. Один раз - випадковість, два - збіг, але три - це вже закономірність. Навіть якщо людина тричі забув відповісти на листи, це означає, що він буде робити так і далі.

5. Ігнорування безпеки

Безпека - головне в будь-якому бізнесі. Якщо через співробітника компанія потрапляє в сумнівну історію або несе репутаційні втрати, значить слід негайно його звільнити і зробити все, щоб він більше не зміг влаштуватися на престижну роботу.

6. Образа клієнта

У цьому випадку також необхідно відразу звільняти співробітника. Його завдання - не допустити конфлікту з клієнтом, навіть якщо той не правий. Існує чітка грань між тим, коли людина є собою і коли він виступає в якості співробітника. Підписавши трудовий договір, він погоджується виступати у другій іпостасі. І цю угоду не можна порушувати, не дивлячись на свої особисті погляди і переконання.

7. Відмінності в інтересах співробітника і компанії

Наприклад, людина постійно шукає ворогів. В такому випадку співробітникові завжди необхідна мета. Добре, якщо нею стане ваш конкурент. Але, як правило, це веде до внутрішніх конфліктів. При цьому в більшості випадків мова йде не про боротьбу за кар'єрне просування або довіру начальства, а саме про війну заради війни. На жаль, такі люди найчастіше бувають дуже талановитими і умілими, але все одно від них слід позбавлятися якомога швидше.

8. Співробітники-зомбі

Якось один впливовий бізнесмен сказав своєму заступнику: «До співробітників потрібно ставитися гуманно - їх слід звільняти». Спочатку ця фраза може здатися жорсткою, але в ній закладено глибокий зміст.

Часто в компанії працюють співробітники-зомбі, яким їх справа не приносить анінайменшого задоволення. Самі вони піти не вирішуються, хоча і розуміють, що це необхідно. Керівникам же іноді не хочеться демонструвати свою жорсткість, адже формальних приводів для звільнення немає.

В результаті страждають всі: співробітник деградує, колеги бачать його настрій і теж не хочуть розвиватися. Безумовно, будь-якому керівникові буде шкода звільняти людину, яка не зробила нічого поганого. Але це просто необхідно, якщо ви бажаєте врятувати продуктивну атмосферу в колективі.

9. Важкі проступки

Якщо співробітник пішов у запій, скоїв крадіжку або був замішаний в аферу - його слід відразу ж звільнити. Та й за простій обман також слід карати. Іноді своєю неправдою співробітник може підставити всю команду, яка працює над досягненням результату. Навіщо ризикувати репутацією цілого колективу, якщо можна звільнити одну людину, який несе їй пряму загрозу?

10. Приховування важливої ​​інформації

Якщо людина приховує важливу інформацію або намагається ввести в оману керівника, це достатня причина для звільнення. У будь-якому випадку набагато складніше відновити втрачену репутацію, ніж знайти нового хорошого працівника. Крім того, будь-які спроби приховати важливу інформацію можуть загрожувати втратою великих клієнтів.

11. Співпраця з конкурентами

Це ще одна причина негайно розлучитися з працівником. Тут і пояснювати особливо нічого - співробітник повинен зробити вибір хоча б з етичної точки зору, не кажучи про інші аспекти.

Кілька слів на захист співробітників

Завжди необхідно пам'ятати, що співробітник найчастіше завдає шкоди компанії неусвідомлено. Потрібно уважно проаналізувати кожен проступок. У чомусь це схоже на судовий процес: у кожного співробітника є право на захист, йому необхідно дати можливість пояснити ситуацію.

Наприклад, якщо людина послизнулася і пошкодив дороге устаткування, то причиною його вчинку могла стати слизька підлога. У цьому випадку велика частина провини буде лежати на компанії.

Крім того, слід спочатку відповідально підійти до підбору кадрів. Якщо у вас невелика компанія, краще самостійно поговорити з кожним співробітником перед тим, як взяти його до себе. Важливо оцінити чесність і відкритість людини, перевірити його попередній досвід і поспілкуватися з минулими роботодавцями.

Джерело: http://hyser.com.ua/ 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали