Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

10 кроків до успіху на ринку ЄС

25.05.2016

Як скористатись можливостями, відкритими Угодою про асоціацію?

Хоча багато компаній вже накопичили чималий досвід експорту в рамках СНД, практика показує, що експорт до регіонів та країн поза межами СНД викликає у підприємців багато додаткових питань.

Насправді проблеми з браком розуміння експортного алгоритму притаманні далеко не лише українським підприємцям. Вони є у малого та середнього бізнесу США, ЄС та багатьох інших країн!

Спробуємо проаналізувати алгоритм експортної діяльності, який структуровано на основі публікації Асоціації експортерів харчових продуктів та напоїв Великої Британії.

Самооцінка та самодіагностика

Початку експортної діяльності має передувати свідома, відверта і самокритична оцінка своєї компанії і свого товару власником бізнесу.

Недооцінка експортного потенціалу компанії призведе до необґрунтованої відмови від експортної діяльності, тоді як  переоцінка виллється у витрати без досягнення комерційних результатів.

Експортний успіх можна порівняти з перемогою у спортивних змаганнях: той, хто ретельно готується, розраховує сили, має стратегію і тактику перемоги, може розраховувати на успіх. З іншого боку, активні дії з виходу на зовнішній ринок без належної підготовки можуть, в окремих випадках, загрожувати існуванню самого підприємства.

Коли ми розглядаємо питання готовності компанії до експорту до ЄС, до пошуку партнерів, то навіть таке питання, як наявність візи для подорожей до країн Шенгенської зони, стає надзвичайно важливим. Адже гнучкість у виборі місця зустрічі з потенційними партнерами дасть вам важливі конкурентні переваги.

Варто пам'ятати - зазвичай експорт не є діяльністю, що приносить швидкі продажі.

Експортер має бути терплячим і проактивним, розвивати зв’язки з закордонними покупцями і споживачами протягом тривалого часу, завжди шукати і бути відкритим до нових можливостей і нових партнерств.

Експортне планування

Ретельний аналіз власних ресурсів та можливостей з огляду на завдання та виклики експорту є критичною передумовою для складання експортного плану. Він має включити кроки для реалізації експортної стратегії, цільові показники (наприклад по обсягу продажів на експорт), ресурси для виконання плану і відповіді на важливі пов'язані питання, зокрема:

    людські ресурси - чи зможете ви "перекинути" персонал на розвиток експортної діяльності, чи вам необхідно наймати нових співробітників для розвитку експорту?

    масштабованість та управління змінами - якщо закордонний попит на товари зростає швидко, чи будете ви в змозі, чи буде у вас план для нарощування обсягів виробництва?

    зміни до товару - чи ви зможете вносити зміни до вашого товару з метою збільшення можливостей закордонних продажів і відповідності закордонному регулюванню?

    відвідування ринку - відвідування регіональних ринків і демонстрація вашого продукту на торгових виставках є найкращими шляхами для розбудови контактів і перетворення на успішного експортера. Чи у вас є ресурси для інвестування у цю діяльність?

Дослідження ринку починаємо з визначення регіонів та країн, де існують найкращі можливості для вашої компанії. Лише в цьому випадку можна спрямувати ресурси на досягнення найвищих результатів.

Для цього необхідно дати відповіді на питання:

    куди імпортується, де споживається найбільша кількість продукту вашого типу і які ринки ростуть найдинамічніше?

    на яких ринках очікується найбільше зростання з огляду на доходи на душу населення?

    наскільки великим є ринок вашого продукту в аналізованому регіоні?

    як культурні та/або релігійні практики на вашому цільовому ринку впливають на споживання/попит?

    якими є демографічні тенденції ринку - це молоде чи старе населення?

    якою є щільність населення у вашій цільовій групі?

    якою є географічна структура ринку? Чи є окремі регіони/міста, на яких варто зосереджуватися?

    якими є бар’єри до експорту і наскільки складно експортувати на окремий ринок?

    хто є вашими основними конкурентами? Чи ваш продукт є конкурентним?

Після того, як ви визначили цільові ринки, необхідно зробити аналіз для визначення потреб у адаптації/зміні товару для продажів у цільовій країні. Маркування товару, дизайн пакування та матеріалів може потребувати врахування регіональних відмінностей.

І нарешті, представляючи свій товар потенційним партнерам на теренах Європейського Союзу, варто якомога чіткіше усвідомлювати, у чому саме полягає ваша конкурентна перевага перед пропозиціями подібних товарів.

Докладніше дивись за посиланням: http://www.eurointegration.com.ua/art...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
28.05.2025
Регулювання домашньої праці можуть посилити
Комітет очікує від учасників слухань письмові пропозиції до проєкту рекомендації, які після опрацювання будуть затверджені на одному із засідань Комітету. 22 травня 2025 року у Комітеті Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів відбулися слухання на тему: «Розвиток ...
28.05.2025
Як використовувати переваги адміністративної процедури
Громадяни можуть подавати заяви та скарги до адмінорганів, запитувати і отримувати інформацію тощо. Закон від 17.02.2022 № 2073-IX «Про адміністративну процедуру» (далі – Закон № 2073) розширює можливості для громадян та юридичних осіб у взаємодії з адміністративними органами. Ско...
28.05.2025
Строки кредитування бізнесу за ставкою 1 % у зонах воєнного ризику збільшено до 5 років
Уряд ухвалив рішення продовжити пільгову ставку 1 % річних для інвестиційних кредитів для бізнесу, що працює у зонах високого воєнного ризику. Вона діятиме протягом перших п’яти років кредитування (замість двох, як було раніше), після чого становитиме 5 % річних. «Ми розширили термін, в...
Кращі матеріали