Придбання та передача медикаментів: обліково-податкові наслідки в медичному КНП
Медичні КНП доволі часто стикаються з ситуацією, коли місцева рада своїм рішенням виділяє їм з місцевого бюджету кошти і мета такого фінансування – придбання медикаментів та передання їх пацієнтам або іншому медичному КНП. Спробуємо розібратися, які наслідки таких операцій у бухобліку та оподаткуванні.
Облік коштів, отриманих з бюджету, та їх використання ведеться на субрахунку 482 «Кошти з бюджету та державних цільових фондів». Це прямо передбачено Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженою наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291 (далі – Інструкція № 291).
Отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування (п. 17 П(С)БО 15 «Дохід»). Згідно з Інструкцією № 291 інформація про доходи від такого фінансування, пов’язаного з операційною діяльністю, узагальнюється на субрахунку 718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів».
Придбаваючи медикаменти, КНП обліковує їх у складі запасів відповідно до П(С)БО 9 «Запаси». Запаси є активами медичного КНП. А їх фактичне вибуття (передання пацієнтам або іншому КНП) призводить до зменшення економічних вигід у вигляді зменшення активів, а отже, і до витрат у бухобліку (абзац п’ятнадцятий ч. 1 ст.1 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»). Так само до виникнення витрат призводить і збільшення зобов’язань з ПДВ, які треба нарахувати у зв’язку з безоплатним переданням медикаментів (докладніше про це – нижче).
Інформація про такі витрати (вартість безоплатно переданих медикаментів і податкове зобов’язання з ПДВ), з огляду на Інструкцію № 291, узагальнюється на субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності». Відповідно, одночасно з відображенням у бухобліку цих витрат (не раніше!) визнається й дохід від цільового фінансування.
Придбання медикаментів. За загальними нормами пп. «а» п. 198.1 Податкового кодексу (далі – ПК) до складу податкового кредиту відносяться суми ПДВ, сплачені/нараховані, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання товарів. Податковий кредит нараховується незалежно від того, чи такі товари почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (останній абзац п. 198.3 ПК).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року