Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Перейменували вулицю: чи вносити зміни до договору оренди приміщення?

Наше підприємство орендує приміщення в іншого підприємства. Вулиця, на якій розташоване це приміщення, була нещодавно перейменована, а в договорі оренди зазначена її колишня назва. Чи треба нам вносити зміни до договору у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розташований об’єкт оренди?


У таких випадках до договору оренди бажано вносити зміни, щоб у контролюючих органів не виникало запитань при проведенні перевірок. Хоча якщо ви цього не зробите, то ніякої відповідальності не буде. Адже перейменування конкретної вулиці – це загальновідомий факт, який завжди можна підтвердити рішенням місцевої ради (такі рішення офіційно оприлюднюються).

Запитання – відповіді

Якщо ми вирішимо внести зміни до договору оренди, то як це краще зробити?

Внести зміни до договору можна двома способами.

Спосіб 1. Укласти додаткову угоду до договору.

За загальним правилом, установленим ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу (далі – ЦК), зміна договору допускається тільки з відома сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Уважаємо, у вашому випадку друга сторона не заперечуватиме проти того, щоб зазначити нову назву вулиці, на якій розташований об’єкт оренди. На підтвердження цього факту слід підписати додаткову угоду до договору, де викласти в новій редакції пункти, у яких зазначена стара назва вулиці.

Майте на увазі! Додаткова угода має бути укладена у тій самій формі, що й основний договір (ст. 654 ЦК). Тому якщо договір оренди був посвідчений у нотаріуса, то і додаткову угоду у нього теж треба нотаріально посвідчити.

Спосіб 2. Обмінятися письмовими документами (листами).

Договір уважається укладеним у письмовій формі у тому випадку, коли сторонами підписаний окремий документ з такою назвою або коли сторони обмінялися письмовими документами, у яких містяться суттєві умови договору, тобто уклали договір спрощеним способом (ч. 1 ст. 207 ЦК). Це саме правило стосується й оформлення додаткових угод до договору.

Тому якщо для внесення змін до договору оренди вам зручніше використати спрощений спосіб, достатньо обмінятися листами, де будуть зазначені реквізити договору оренди, а також нова назва вулиці, на якій розташовано арендоване приміщення.

Хто повинен підписати такі листи?

Такі листи мають бути підписані представниками сторін, уповноваженими на підписання договорів.

На замітку! Про те, чи треба подавати до податкового органу форму № 20-ОПП у разі перейменування вулиці, ми писали в «Форма № 20-ОПП: чи потрібно подавати у випадку перейменування вулиці та які застосовуються штрафи?».

Завважимо також, що перейменування вулиці не тягне за собою необхідності вносити зміни до документів на нерухомість, а також до відомостей про місцезнаходження юрособи, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань. Роз’яснення із цього приводу можна знайти на «Урядовому порталі».

Коментарі до матеріалу
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
31.07.2025
Мораторій на безпідставні перевірки 2025 року: що змінилося?
У статті розглянуто, що саме і коли зміниться у питаннях проведення перевірок у зв'язку з рішенням Ради національної безпеки та оборони України від 21.07.2025 , затвердженим Указом Президента. Указом Президента від 21.07.2025 № 538/2025 (далі – Указ № 538) було введено в дію рішення Ради націо...
28.07.2025
Договір про надання маркетингових послуг: правові аспекти
У статті розглянемо, які законодавчі правила мають дотримуватися під час укладання договору про надання маркетингових послуг, які умови мають бути до нього включені, а також наведемо зразок договору. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Один...
25.07.2025
Судовий збір: у якому розмірі сплачувати в 2025 році?
У статті розглянуто, якими нормами законодавства регламентується сплата судового збору, а також у якому розмірі збір сплачується в 2025 році з огляду на останні законодавчі зміни.  Судовий збір сплачується в разі подання до суду позовних заяв, скарг, а також в інших випадках, передбачених закон...
Кращі матеріали