Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Перейменували вулицю: чи вносити зміни до договору оренди приміщення?

Наше підприємство орендує приміщення в іншого підприємства. Вулиця, на якій розташоване це приміщення, була нещодавно перейменована, а в договорі оренди зазначена її колишня назва. Чи треба нам вносити зміни до договору у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розташований об’єкт оренди?


У таких випадках до договору оренди бажано вносити зміни, щоб у контролюючих органів не виникало запитань при проведенні перевірок. Хоча якщо ви цього не зробите, то ніякої відповідальності не буде. Адже перейменування конкретної вулиці – це загальновідомий факт, який завжди можна підтвердити рішенням місцевої ради (такі рішення офіційно оприлюднюються).

Запитання – відповіді

Якщо ми вирішимо внести зміни до договору оренди, то як це краще зробити?

Внести зміни до договору можна двома способами.

Спосіб 1. Укласти додаткову угоду до договору.

За загальним правилом, установленим ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу (далі – ЦК), зміна договору допускається тільки з відома сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Уважаємо, у вашому випадку друга сторона не заперечуватиме проти того, щоб зазначити нову назву вулиці, на якій розташований об’єкт оренди. На підтвердження цього факту слід підписати додаткову угоду до договору, де викласти в новій редакції пункти, у яких зазначена стара назва вулиці.

Майте на увазі! Додаткова угода має бути укладена у тій самій формі, що й основний договір (ст. 654 ЦК). Тому якщо договір оренди був посвідчений у нотаріуса, то і додаткову угоду у нього теж треба нотаріально посвідчити.

Спосіб 2. Обмінятися письмовими документами (листами).

Договір уважається укладеним у письмовій формі у тому випадку, коли сторонами підписаний окремий документ з такою назвою або коли сторони обмінялися письмовими документами, у яких містяться суттєві умови договору, тобто уклали договір спрощеним способом (ч. 1 ст. 207 ЦК). Це саме правило стосується й оформлення додаткових угод до договору.

Тому якщо для внесення змін до договору оренди вам зручніше використати спрощений спосіб, достатньо обмінятися листами, де будуть зазначені реквізити договору оренди, а також нова назва вулиці, на якій розташовано арендоване приміщення.

Хто повинен підписати такі листи?

Такі листи мають бути підписані представниками сторін, уповноваженими на підписання договорів.

На замітку! Про те, чи треба подавати до податкового органу форму № 20-ОПП у разі перейменування вулиці, ми писали в «Форма № 20-ОПП: чи потрібно подавати у випадку перейменування вулиці та які застосовуються штрафи?».

Завважимо також, що перейменування вулиці не тягне за собою необхідності вносити зміни до документів на нерухомість, а також до відомостей про місцезнаходження юрособи, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань. Роз’яснення із цього приводу можна знайти на «Урядовому порталі».

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
27.10.2025
Чи може юридична особа бути учасником ТОВ
У статті розповімо, які законодавчі особливості слід узяти до уваги в разі вступу юрособи до товариства з обмеженою відповідальністю та її виходу зі складу учасників товариства. Вихід учасника з ТОВ: нюанси воєнного часу Ситуація. Юрособа має намір вступити до товариства з обмеженою відповідальністю...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
03.12.2025
Відомості про транспортні засоби: інформуємо ТЦК до 20 грудня
У статті розглянуто, хто, коли та як повинен інформувати ТЦК про наявність транспортних засобів, а також яка відповідальність загрожує підприємству за неподання цієї інформації. Підприємства, у яких є власні транспортні засоби, зобов’язані двічі на рік подавати до територіальних центрів компле...
01.12.2025
Чи можна провести загальні збори учасників ТОВ/членів фермерського господарства в режимі онлайн
У статті розповімо, чи дозволено проводити загальні збори учасників ТОВ/членів фермерського господарства в режимі відеоконференції. Ситуація. Один з учасників товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ) перебуває за кордоном і не може бути присутнім на загальних зборах учасників ТОВ. ...
24.11.2025
Сертифікація бухгалтерів: вивчаємо актуальну ситуацію
У статті з’ясуємо, чи повинні бухгалтери проходити обов’язкову сертифікацію у зв’язку із затвердженням Кабміном Єдиного реєстру кваліфікацій. У багатьох бухгалтерів викликала занепокоєння постанова КМУ від 29.10.2025 № 1387 «Деякі питання функціонування Єдиного реєстру кваліф...
Кращі матеріали