Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Перейменували вулицю: чи вносити зміни до договору оренди приміщення?

23.11.2023 200 0 1

Наше підприємство орендує приміщення в іншого підприємства. Вулиця, на якій розташоване це приміщення, була нещодавно перейменована, а в договорі оренди зазначена її колишня назва. Чи треба нам вносити зміни до договору у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розташований об’єкт оренди?


У таких випадках до договору оренди бажано вносити зміни, щоб у контролюючих органів не виникало запитань при проведенні перевірок. Хоча якщо ви цього не зробите, то ніякої відповідальності не буде. Адже перейменування конкретної вулиці – це загальновідомий факт, який завжди можна підтвердити рішенням місцевої ради (такі рішення офіційно оприлюднюються).

Запитання – відповіді

Якщо ми вирішимо внести зміни до договору оренди, то як це краще зробити?

Внести зміни до договору можна двома способами.

Спосіб 1. Укласти додаткову угоду до договору.

За загальним правилом, установленим ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу (далі – ЦК), зміна договору допускається тільки з відома сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Уважаємо, у вашому випадку друга сторона не заперечуватиме проти того, щоб зазначити нову назву вулиці, на якій розташований об’єкт оренди. На підтвердження цього факту слід підписати додаткову угоду до договору, де викласти в новій редакції пункти, у яких зазначена стара назва вулиці.

Майте на увазі! Додаткова угода має бути укладена у тій самій формі, що й основний договір (ст. 654 ЦК). Тому якщо договір оренди був посвідчений у нотаріуса, то і додаткову угоду у нього теж треба нотаріально посвідчити.

Спосіб 2. Обмінятися письмовими документами (листами).

Договір уважається укладеним у письмовій формі у тому випадку, коли сторонами підписаний окремий документ з такою назвою або коли сторони обмінялися письмовими документами, у яких містяться суттєві умови договору, тобто уклали договір спрощеним способом (ч. 1 ст. 207 ЦК). Це саме правило стосується й оформлення додаткових угод до договору.

Тому якщо для внесення змін до договору оренди вам зручніше використати спрощений спосіб, достатньо обмінятися листами, де будуть зазначені реквізити договору оренди, а також нова назва вулиці, на якій розташовано арендоване приміщення.

Хто повинен підписати такі листи?

Такі листи мають бути підписані представниками сторін, уповноваженими на підписання договорів.

На замітку! Про те, чи треба подавати до податкового органу форму № 20-ОПП у разі перейменування вулиці, ми писали в «Форма № 20-ОПП: чи потрібно подавати у випадку перейменування вулиці та які застосовуються штрафи?».

Завважимо також, що перейменування вулиці не тягне за собою необхідності вносити зміни до документів на нерухомість, а також до відомостей про місцезнаходження юрособи, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань. Роз’яснення із цього приводу можна знайти на «Урядовому порталі».

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали