Облік операцій за договором підряду
Господарські договори: поради, зразки, практика
У консультації розглянемо нюанси обліку операцій за договором підряду (не будівельного) у підрядників і замовників.
Згідно з п. 5 П(С)БО 15 дохід визнається при збільшенні активу або зменшенні зобов'язання, які обумовлюють зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. Значить, якщо на кінець звітного періоду оформлено та підписано акт виконаних робіт, то підрядник повинен відобразити дохід. Якщо ж роботи на кінець періоду не завершені і їх результат може бути достовірно оцінений, то дохід можна визначити розрахунковим шляхом виходячи зі ступеня завершеності операцій (п. 10, 11 П(С)БО 15).
Облік затрат за договором підряду ведеться на підставі П(С)БО 16.
Собівартість підрядних робіт розраховується за тими ж правиламами, що й собівартість продукції. Зазначимо, що перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості робіт установлюються підприємством (п. 11 П(С)БО 16). Тобто кожний підрядник самостійно формує свою систему обліку собівартості в рамках вимог П(С)БО 16.
Вибір об'єкта калькулювання залежить від сфери діяльності підприємства та виду робіт.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року